خوشحالم برگشتم ایران

آشنایی با مدیر ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ امیرعلی مهاجر

0

از بعضی‌ها در همان برخورد اول خوشت می‌آید؛ مبادی آداب و آراسته و خوش‌صحبت. چند بخش‌ از دفتر بزرگ و پر از نیروهای جوان‌شان را به من نشان می‌دهد. بارها از اینکه نیروهای خانم زیادی در اسنپ تریپ حضور دارند، ابراز خوشحالی می‌کند. ساعت ناهار است و جنب و جوش کارمندان هم زیاد. خودش هم پرانرژی و خنده‌روست و لهجه غلیظ انگلیسی دارد. صحبت از مدیر ارشد اجرایی اسنپ تریپ یعنی امیرعلی مهاجر است.

متولد ۱۳۶۳ در تهران است. تا سال سوم دبیرستان ایران بوده و برای تکمیل دوران دبیرستان و دانشگاه به کانادا می‌رود؛ یعنی در سال ۱۳۸۰٫ شش سال کانادا بوده و در دانشگاه UBC ا(University of British Columbia) در رشته کسب‌وکار تحصیل کرده است. سال ۲۰۰۷ از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و به دوبی می‌رود. بعد از همکاری با یک شرکت کوچک در حوزه سرمایه‌گذاری، متوجه می‌شود که اهداف مشترک زیادی باهم آنها ندارد. همکاری‌اش را با آنها تمام می‌کند و بعد از ۸ ماه به شرکت دیلویت (Deloitte) که بیش از ۳۰۰هزار کارمند در سراسر دنیا دارد و یکی از ۴ موسسه بزرگ حسابرسی جهان شناخته می‌شود، می‌رود.

امیرعلی به‌عنوان آنالیزور کسب‌وکار به تیم مشاوران استراتژیک (Strategy Consulting) شرکت دیلویت اضافه می‌شود. ۳ سال در دوبی و در این شرکت کار می‌کند. «در بخش گردشگری سلامت و چند بخش دیگر به شرکت‌های بزرگی که در این حوزه فعالیت می‌کردند، کمک می‌کردیم که برنامه‌های درازمدت خود را تنظیم کنند. به بحث‌های سرمایه‌گذاری‌شان و درست یا غلط بودن نوع سرمایه‌گذاری‌شان کمک می‌کردیم و راهکارهای مناسب را به آنها ارائه می‌دادیم.» در ادامه همکاری‌اش با دیلویت، روی یک پروژه بزرگ گردشگری با نام دوبای‌لند (Dubailand) هم کار می‌کند.

در راه لندن

بعد از ۳ سال کار در دفتر دوبی این شرکت، برای تحصیل در رشته MBA و برای انتقال به دفتر لندن شرکت دیلویت اقدام می‌کند. با انتقالش موافقت می‌شود و در رشته MBA هم قبول می‌شود اما تصمیم می‌گیرد به جای ادامه تحصیل، به کارش ادامه دهد. حدودا سال ۲۰۱۱ به لندن می‌رود و در تیم مشاوران استراتژیک این شرکت کارش را آغاز می‌کند.

۶ سال هم در لندن کار کرده. ۴ سال اول در بخش مشاوران استراتژیک همکاری کرده و در پایان این ۴ سال به‌عنوان یکی از افرادی انتخاب می‌شود که قرار بوده روی پروژه‌ای کار کنند که استراتژی خود دیلویت را برای مدت زمان تا سال۲۰۲۰ بنویسند و همچنین روی یک مسابقه نوآوری باز کارکنند. تیم‌های مختلفی از کارمندان دیلویت از سراسر دنیا (آمریکا، لندن و…) روی این پروژه کار می‌کنند. ایده امیرعلی از بین حدود ۶۰۰ ایده، جزو ۴ ایده برتر شناخته می‌شود.

بعد از ارائه این ایده، از تیم مشاوران استراتژیک جدا می‌شود و روی ایده‌اش شروع به کار می‌کند. ایده‌اش این بوده که مارکت‌پلیسی راه‌اندازی کنند که افرادی را که به صورت فریلنسر کار مشاوره انجام می‌دهند، به مشتریان شرکتی کمپانی دیلویت وصل کنند. کار به خوبی در حال پیشرفت بوده و رشد خوبی را هم تجربه می‌کنند. اما انگار مدیران دیلویت تمایل زیادی برای ادامه فعالیت این مارکت‌پلیس نداشته‌اند.

«دیلویت دو موضع در قبال ما داشت؛ یا باید با ادامه کار موافقت می‌کرد که در این صورت این نگرانی را داشت که بخشی از کار خود شرکت دیلویت را در اختیار بگیریم و سهم بازارش کاسته شود. دیگر نگرانی‌اش در مورد این مسئله بود آیا چنین سرویسی به خوبی سرویس‌های قبلی‌اش خواهد بود یا نه.حدودا ۹ ماه در حالت بلا‌تکلیفی مانده بودیم. نه اجازه رشد به ما می‌دادند و نه جلوی کار ما را می‌گرفتند. ۲ ماه دیگر هم کنارشان ماندم تا تغییرات مورد نظرشان را انجام بدهند. بعد به آنها گفتم که من دیگر نمی‌خواهم وقتم را صرف این پروژه بکنم. به این پروژه می‌توانم به‌عنوان تجربه شکست نگاه کنم اما منصفانه این است که در این مدت رشد زیادی کردم و چیزهای زیادی یاد گرفتم که الان خیلی به کارم می‌آید. در حال حاضر هم از اینکه برگشتم ایران، خیلی خوشحالم.»

سفری که پایبندش کرد

در ماه مارس سال ۲۰۱۷، سفری به ایران داشته برای دیدار با خانواده‌اش. «در این سفر با بچه‌های گروه اینترنتی ایران آشنا شدم که گفتند استارتاپی در حوزه گردشگری داریم و می‌توانیم همکاری داشته باشیم.»

امیرعلی به دلیل علاقه‌اش به اکوسیستم‌های استارتاپی جهان، اکوسیستم ایران را هم پیگیری می‌کرده. «هرگاه به ایران می‌آمدم سعی می‌کردم فعالان این حوزه را ببینم.» در نهایت امیرعلی مهاجر در ماه ژوئن ۲۰۱۷، به‌عنوان مدیر ارشد عملیاتی استارتاپ پین تا پین به گروه اینترنتی ایران اضافه می‌شود؛ استارتاپی که تا آن زمان، ۲ سال از عمرش گذشته بود. پین تا پین ۸ ماه بعد با نام جدید خود یعنی اسنپ‌تریپ کارش را ادامه می‌دهد و امیرعلی الان مدیر ارشد اجرایی بخش هتل این استارتاپ است.

گفتگو با امیرعلی مهاجر مدیر ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ را از اینجا بخوانید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.