محتوای سریالی و ادامه‌دار بسازید

0

در محتوای سریالی هر مطلب، به‌تنهایی کار خود را می‌کند، در حالی که بخشی از یک داستان کامل و جذاب است. با این حال، مخاطبانی که از این مطالب لذت می‌برند، قدردان این تداوم و پیگیری در نشر مطالب هستند و می‌دانند از سوی ما چه چیزی در انتظارشان است. به این ترتیب خوانندگان بیشتری با پیگیری، منتظر مطالب بعدی ما هستند

یک لحظه به سریال تلویزیونی مورد علاقه‌تان فکر کنید. چه چیزی شما را ترغیب می‌کند تا هفته بعد منتظر قسمت بعدی بمانید؟ یا در سریال‌های چند‌فصلی، بی‌صبرانه منتظر فصل بعدی باشید؟ شما هر هفته همان بازیگران و شخصیت‌ها را می‌بینید، در جریان داستان سریال، کشمکش‌ها و چالش‌ها قرار دارید و از اینکه بدانید در ادامه چه اتفاقی می‌افتد، هیجان‌زده می‌شوید.

سریال تلویزیونی شما را به پیش‌بینی قسمت‌های آینده وا‌می‌دارد، شما می‌خواهید مرتب آن را دنبال کنید و چون به انتظار شما پاسخ می‌دهد، هر دوی شما، هم بیننده و هم عوامل سریال، برد می‌کنید. رتبه و تعداد مخاطبان عوامل سریال رشد می‌کند و شما نیز از زمانی که با شخصیت‌های سریال که دوستشان دارید یا حتی از آنها متنفرید، سپری می‌کنید، احساس رضایت دارید.

سؤالی که در این مقاله قصد پاسخ به آن را داریم، این است که محتوای سریالی چیست و چگونه می‌توانیم از تولید محتوای سریالی و دنباله‌دار برای جذب مخاطب در وب‌سایتمان بهره ببریم؟ 

 محتوای سریالی چیست؟

«‌هدی کوهن»، از بزرگان عرصه بازاریابی محتوا، محتوای سریالی را «مجموعه‌ای از مقالات مرتبط با یک موضوع کلیدی، که هر کدام شامل اطلاعاتی مطلوب، مستقل و مجزایی هستند که هدفی بزرگ‌تر و کلی‌تر را دنبال می‌کند» تعریف می‌کند.

نکته قابل توجه در محتوای سریالی این است که هر مطلب، به‌تنهایی کار خود را می‌کند، در حالی که بخشی از یک داستان کامل و جذاب است. با این حال، مخاطبانی که از این مطالب لذت می‌برند، قدردان این تداوم و پیگیری در نشر مطالب هستند و می‌دانند از سوی ما چه چیزی در انتظارشان است. به این ترتیب خوانندگان بیشتری با پیگیری، منتظر مطالب بعدی ما هستند.

علاوه براین، داشتن طیفی گسترده از این سبک پست‌ها، ایجاد انجمن برای مقایسه و تبادل نظر‌ و نشان‌دادن اینکه شرکت ما به اندازه کافی وقت برای ابتکارات و نوآوری‌های تجاری از طریق ایجاد اینگونه پست‌ها ‌می‌گذارد، به یکپارچگی بیشتر پروژه خواهد افزود. 

 چگونه یک محتوای سریالی تولید کنیم؟

محتوای سریالی

اگر قصد دارید محصولی جدید راه‌اندازی کنید، از معجزه محتوای سریالی غافل نشوید و آن را به طرح‌های بازاریابی خود اضافه کنید. محتوایی تولید کنید که به سوالات مربوط به محصول شما پاسخ دهد، داستان‌هایی از روند آزمایشات خود روایت کنید و آن را با مخاطبان به اشتراک بگذارید، از پشت صحنه کار خود برایشان بگویید؛ از اینکه این ایده چگونه شگل گرفته یا چطور مرحله تغییر و تحول را از سر گذرانده است.

تحقیق واقعی، یک نقطه‌‌ شروع عالی برای تولید محتوای سریالی است. شما در مقیاسی گسترده از آمار و اطلاعات قرار می‌گیرید که مخاطبان شما به آن علاقه‌مند هستند، اما هضم آن برای مخاطب طی تنها یک جلسه میسر نیست. ببینید آیا راهی وجود دارد که نتیجه تحقیقات خود را به چند بخش تقسیم کنید و هر یک را در قالب ویدئو یا مقاله به مخاطب ارائه کنید و در مخاطب شوق انتظار قسمت بعدی را ایجاد کنید. 

 پس از تولید محتوای ادامه‌دار چه کنیم؟

محتوای سریالی

زمانی که یک محتوای سریالی تولید می‌کنید، کاری کنید تا خوانندگان به شما و کار شما متصل شوند. مخاطبان بدون اینکه به آنها گفته شود، احتمالا متوجه نخواهند شد که مثلا ویدئوی شما بخشی از یک پروژه بزرگ‌تر است، بنابراین سعی کنید با در دسترس قرار‌دادن خود، آنها را دقیقا به جایی که می‌خواهید هدایت کنید.

شاید اولین مطلبی که منتشر کرده‌اید، مقدمه‌ای برای محتوای سریالی باشد‌ و باید در آنجا بگویید دقیقا چه چیزی را پوشش می‌دهید و در هر قسمت قرار است چه ایده‌ای ادامه یابد. گزینه دیگر می‌تواند این باشد که از مخاطبان بخواهید در سایت، بلاگ، کانال یا شبکه شما عضو شوند تا قسمت‌های بعدی برایشان ارسال شود.

این کار به شما کمک می‌کند تا مخاطبان در سایت شما مدت زمان بیشتری سپری کنند.  تولید یک محتوای سریالی که به طور مرتب به‌روز‌رسانی می‌شود، یک استراتژی عالی و شگفت‌انگیز برای جذب و حفظ خوانندگان ثابت و یک روش عمقی و دقیق‌تر برای صحبت از یک موضوع خاص و طولانی است. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.