کفش‌هایی که بندهای خودشان را می‌بندند!

0

در «بازگشت به آینده قسمت ۲» کفش‌هایی به نمایش درآمدند که به طور خودکار بندهای خود را می‌بستند و در پای فرد تنظیم می‌شدند. در حال حاضر نایک این کفش‌های علمی- تخیلی را تولید کرده است. فقط ۸۹ جفت از این کفش در بازار عرضه می‌شود.

نایک این کفش‌ها را با همکاری بنیاد مایکل جی فاکس در طی یک قرعه‌کشی آنلاین عرضه می‌کند. افراد می‌توانند با اهدای ۱۰ دلار به این بنیاد بلیت بخت‌آزمایی خود را خریداری کنند؛ تمام مبالغ اهدا شده برای درمان بیماری پارکینسون خرج خواهد شد. 

Nike Mags بسیار شبیه به کفش‌های ورزشی است که در این فیلم در ۳ دهه گذشته نشان داده شده است. یک سیستم به نام «تنظیم تطابقی» از حسگرهایی برای سفت یا شل کردن کفش استفاده می‌کند تا پای افراد در کفش کاملاً تنظیم شود. این اولین‌باری نیست که نایک طرفداران فیلم‌های علمی- تخیلی را با وعده‌ کفش‌های ورزشی که خودش بند کفش را می‌بندد، هیجان‌زده می‌کند. در ۱۶ ماه مارس، این شرکت اعلام کرد که کفش جدیدش به نام Nike HyperAdapt 1.0 «اولین وسیله برای بستن خودکار بند کفش» خواهد بود.

نمایندگان نایک می‌گویند در پاشنه این کفش یک حسگر تعبیه شده که پای فرد را در داخل کفش تشخیص می‌دهد و سیستم را تحریک می‌کند تا مطابق با اندازه پا تنظیم شود.

از ۴ اکتبر تا ۱۱ اکتبر، شهروندان آمریکا و کانادا می‌توانند برای شرکت در قرعه‌کشی یک جفت کفش مگز در وب‌سایت نایک یا اپلیکیشن این شرکت بلیت خریداری کنند. تعداد بلیت‌هایی که یک فرد می‌تواند خریداری کند، نامحدود است و برنده نیز در ۱۷ اکتبر مشخص خواهد شد. به علاوه این کفش‌ها دررویدادهای گل‌ریزان در ۳ شهر هنگ‌کنگ، لندن و نیویورک به مزایده گذاشته می‌شوند.

اولین فردی که این کفش‌ها را امتحان کرده است، مایکل فاکس بود و شرکت نایک اولین جفت را در سال ۲۰۱۵ به او داد. مارک پارکر، رئیس، معاون و مدیرعامل نایک، می‌گوید: «با اینکه در ابتدا مدت بسیار کوتاهی درباره این موضوع با مایکل صحبت کردیم، اما ایده پشت نایک‌مگز چیزی بزرگ‌تر و مهم‌تر را در نایک ایجاد کرد. این کار موجب شد ما در مسیر نوآوری قرار بگیریم و به ما نشان داد که می‌توانیم با برخی ‌بزرگ‌ترین چالش‌های جهان مبارزه کنیم. ما مفتخر هستیم که فرصتی را ایجاد کرده‌ایم تا مردم نسبت به مبارزه علیه بیماری پارکینسون آگاه‌تر شوند.» 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.