توریسم فیلم، خاطرات را ثبت می‌کند

0

استارتاپ توریسم فیلم همه‌جور خدمتی را که فعالان حوزه گردشگری مثل گردشگر یا توراپراتور و یا تورلیدرها در زمینه محتوای ویدئویی نیاز داشته باشد، انجام می‌دهد، به این معنا که اگر گردشگر ورودی و یا داخلی بخواهد از سفرش فیلم تهیه کند، این سرویس را برای او انجام می‌دهیم‌.

فیلم سفر گردشگران را می‌سازیم…

استارتاپ توریسم فیلم توسط سعید اسکندری و همسرش مریم اکبری بنیانگذاری شده است. سعید متولد سال ۱۳۵۶ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی دانشکده هنر و معماری تهران است.

او فیلمساز است و سال‌ها در این حوزه فعالیت داشته است. مریم اکبری، همسر سعید، متولد سال‌۱۳۶۰ در شهر اراک است. او لیسانس را در رشته گرافیک و فوق‌لیسانس مدیریت تبلیغات و بازاریابی را در دانشگاه صدا‌وسیما خوانده است.

  • قبل از راه‌اندازي توریسم فیلم، مشغول چه کاری بودید؟

سعید اسکندری: من بیش از ۱۷ سال است که در حوزه فیلمسازی فعالیت‌های مختلفی دارم، از تصویربرداری، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مجموعه‌های مختلف گرفته تا ساخت فیلم‌های مستند را تجربه کرده‌ام، همیشه حوزه فیلمسازی از علایق اولویت‌دار من بوده ‌و تقریبا به جز این حوزه، شغل دیگری را تجربه نکرده‌ام. سال ۱۳۹۰ موسسه فیلمسازی پردیس‌ پرشین فیلم را تاسیس کردم که تا امروز آثار ویدئویی بسیاری را در آن تولید کرده‌ایم.

مریم اکبری: از سال‌۱۳۸۳ به صورت جدی در حوزه تبلیغات فعالیت داشتم. مشاوره و مدیریت برند و تبلیغات چند برند معتبر، تجربه با‌ارزشی را برایم خلق کرد، هر‌چند که معتقدم اگر هر روز دانش و تخصص فرد به‌روز نشود، از تخصصش جا می‌ماند.

بعد از ازدواج در موسسه فیلمسازی همسرم کارهای زیادی در حوزه تبلیغات فیلم‌ها، برای انجام داشتم. من و همسرم رفقای خوبی در کارمان هستیم و خدا را شکر از زندگی و کارمان با هم لذت می‌بریم چون زندگی و کار برایمان قابل تفکیک نیست.

  • ايده توریسم فیلم چطور شكل گرفت و چرا تصمیم گرفتید این استارتاپ را راه‌اندازی کنید؟

یکی از دغدغه‌های همیشگی ما در کسب‌و‌کارمان این است که کارمان را طوری انجام دهیم که کمی نو باشد و تخصصمان را در جایی متمرکز کنیم که خالی مانده و جای کار دارد.

در سفرهایی که به خارج از کشور داشتیم، ضرورت وجود اطلاعات ویدئویی در مورد مقاصد گردشگری را به‌شدت درک کردیم و از طرف دیگر دیدیم که یکی از مشغله‌های گردشگرها این است که جاهایی که می‌بینند را ثبت کنند و فیلم بگیرند.

بنابراین به فکر تولید محتوای ویدئویی برای گردشگران افتادیم. از جمله اینکه خاطره سفرشان را برایشان ثبت کنیم و در نهایت در توریسم فیلم یک بستر ویدئویی از تجربه گردشگران داشته باشیم؛ چرا‌که تجربه‌های واقعی گردشگری، محتوایی ارزشمند و قابل اعتماد برای گردشگران دیگر است.

  • استارتاپ شما چه خدماتی ارائه می‌دهد و كاربران چطور می‌توانند از این خدمات استفاده كنند؟

ما به این فکر کردیم که چطور می‌توانیم با خدمات‌مان در رونق کسب‌و‌کار حوزه گردشگری اثر داشته باشیم. ما به ایجاد خاطره خوب برای گردشگر و ایجاد ارزش‌افزوده برای توراپراتورها فکر کردیم.

استارتاپ توریسم فیلم همه‌جور خدمتی را که فعالان حوزه گردشگری مثل گردشگر یا توراپراتور و یا تورلیدرها در زمینه محتوای ویدئویی نیاز داشته باشد، انجام می‌دهد، به این معنا که اگر گردشگر ورودی و یا داخلی بخواهد از سفرش فیلم تهیه کند، این سرویس را برای او انجام می‌دهیم‌.

اگر توراپراتور‌ها و آژانس‌های گردشگری بخواهند مقصدی را معرفی کنند و یا فیلم تورهایی که برگزار می‌کنند را بسازند و به مسافرانشان بدهند، توریسم فیلم این کار را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهد. کاربران توریسم فیلم می‌توانند با ثبت سفارش در سایت از همه خدمات توریسم فیلم استفاده کنند.

  • توریسم فیلم از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

توریسم‌فیلم از ۳ بخش تشکیل شده است؛ تولید محتوا برای معرفی مقاصد گردشگری، تهیه فیلم سفر از گردشگرها و تورها و تولید محتوای ویدئویی برای آژانس‌ها و توراپراتورها ۳ بخش فعالیت توریسم فیلم است.

  • از چه زمانی استارتاپ خود را راه‌اندازی کردید؟

توریسم فیلم در روز جهانی گردشگری امسال یعنی ۵ مهر ۱۳۹۸ (۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹) به طور رسمی راه‌اندازی شد.

  • سرمایه اولیه‌تان برای آغاز کار چقدر بود؟

با توجه به اینکه سرمایه اصلی ما در توریسم فیلم تجربه و تخصص گروهمان است، سرمایه مالی اولیه‌مان چندان زیاد نبود و با مبلغی حدود ۷۰‌میلیون تومان کار خود را آغاز کردیم.

  • از زمانی كه استارتاپ خود را راه‌اندازی کردید، چه تعداد كاربر از خدمات شما استفاده كردند؟

از ابتدای راه‌اندازی تاکنون توانسته‌ایم برای ۶ گروه توریستی از ۶ کشور اروپایی تولید محتوا داشته باشیم و فیلم سفرشان را بسازیم.

ما همچنین مشتریان آفلاین زیادی داریم و به دلیل شبکه‌سازی خوبی که در این حوزه به وجود آورده‌ایم، مشتریان بیشتری در حوزه گردشگری ما را شناخته‌اند و از خدمات ما استفاده می‌کنند.

  • برای معرفی استارتاپ خود و اینکه بیشتر شناخته شوید، چه کارهایی انجام دادید؟

ما تقریبا حدود ۲ سال است که در اکثر ایونت‌ها و اتفاق‌های حوزه گردشگری ‌حضور داریم، همین حضور به معرفی ما کمک بزرگی کرده است.

یکی از اهداف ما برای شناخته‌شدن بیشتر در بازار گردشگری ایران ایجاد منافع مشترک با فعالان و تاثیرگذاران این حوزه است.

  • مهم‌ترين چالش پیش‌روی شما از وقتي كه كارتان را شروع كرديد، چه چيزي بوده؟

چالش‌های این روزهای حوزه گردشگری ایران را همه می‌دانند، احوال همه به‌هم‌ریخته است. در زمان رونق گردشگری ایران در برجام ما هدفمان را بیشتر روی گردشگران ورودی قرار داده بودیم که با به‌هم‌خوردن معادلات بازار گردشگری، تغییر مسیر دادیم و بیشتر بازارمان را تولید محتوا برای معرفی ایران به گردشگران ورودی و داخلی قرار دادیم.

چالش بزرگ ما این است که نمی‌توانیم فردای بازار را پیش‌بینی کنیم که همین سبب شده‌ که در این چالش‌ها به دنبال فرصت بگردیم و تهدیدهای اطرافمان را به فرصت تبدیل کنیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.