ویدئوی شما به درد کدام شبکه‌ اجتماعی می‌خورد؟

0

از آنجایی که شبکه‌های اجتماعی همچنان کانون توجه بازاریابی و بودجه رسانه‌ای بیشتر شرکت‌ها هستند، باید دید کدام نوع محتوا در هر پلتفرم عملکرد بهتری دارد. با وجود افزایش تمرکز ‌روی هوش مصنوعی، ویدئو همچنان بهترین عملکرد را در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دارد. فناوری‌های جدید دنیای بازاریابی را متحول خواهند کرد اما درحال حاضر، برندها بیشترین توجه و تمرکز خود را معطوف بخش‌هایی می‌کنند که بخش عمده‌ای از مخاطبان به احتمال زیاد در ۱۲ ماه آینده حضور خواهند داشت. شبکه‌های یوتیوب، اینستاگرام و توییتر در بازاریابی محتوای ویدئویی، پیشتاز و موفق هستند‌‌، اما چگونه ویدئوی خود را در این شبکه‌های اجتماعی بهینه‌سازی کنیم که بیشترین تأثیر و کارایی را برای برندها و شرکت‌ها داشته باشند.

  •  یوتیوب

یوتیوب بهترین پلتفرم بازاریابی ویدئویی است که از طریق ویدئوهای DIY، ویدئوهای توصیفی، آموزش‌های ویدئویی، تستی‌مونیال‌ها و ویدئوهای پشت صحنه مخاطبان را جذب می‌کند. در یوتیوب هر روز، بیش از ۵ میلیارد محتوای ویدئویی بازدید می‌شود. ۶۰ درصد مردم ویدئوهای یوتیوب را روی دستگاه‌های تلفن ‌همراه خود تماشا می‌کنند و نرخ به اشتراک‌گذاری نیز در دستگاه‌های تلفن ‌همراه بیشتر است.

مدت زمان ایده‌آل یک ویدئوی یوتیوب کمتر از ۵دقیقه است. اگر می‌خواهید مدت زمان ویدئو زیاد باشد، محتوای ویدئویتان باید بسیار جذاب باشد.

نسبت ایده‌آل تصویر باید ۱۶:۹ باشد.

بهترین زمان فراخوان برای عمل (CTA) در یک ویدئوی یوتیوب در ثانیه ۳۰ ام است.

تبلیغات قبل از پخش ویدئو، باید کوتاه و مختصر باشد.

  •  توییتر 

توییتر یک شبکه اجتماعی خبری است و یک پلتفرم بزرگ برای به اشتراک گذاشتن ویدئو است. ۸۲ درصد مخاطبان توییتر محتوای ویدئویی را تماشا می‌کنند. ویدئوهای خود توییتر مخاطبان بیشتری نسبت به ویدئوهای خارجی دارند که در توییتر به اشتراک گذاشته می‌شوند؛ به طور مثال، ۲.۵ برابر بیشتر پاسخ دریافت می‌کنند، ۲.۸ برابر ری‌توییت می‌شوند و ۱.۹ برابر بیشتر پسندیده می‌شوند.

مدت زمان ایده‌آل ویدئو باید ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه باشد تا حداکثر بینندگان را جذب کند و نسبت تصویر ایده‌آل باید ۲.۳۹:۱  باشد طوری که بهترین تجربه را برای کاربر به ارمغان آورد.

از آنجا که بینندگان برای جمع‌آوری اطلاعات، توییتر را ترجیح می‌دهند، برندها باید هنگام به اشتراک‌گذاری ویدئو، بر برندسازی روی توییتر به جای تبلیغ تمرکز کنند.

  •  اینستاگرام

اینستاگرام ماهانه ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که از این تعداد روزانه ۵۰۰ میلیون کاربر فعال هستند. بازاریابان از قدرت و پتانسیل این پلتفرم آگاه هستند به همین دلیل است که بسیاری از برندها به طور فعال و منظم در اینستاگرام پست می‌گذارند. بهترین راه برای شناخت بازاریابی در اینستاگرام قرار دادن ویدئویی مناسب در زمان مناسب است. اگر شما این بخش از کار را درست انجام دهید، مخاطبان خود را معمولا تا زمانی که شما به طور منظم محتوا تولید کنید، جذب می‌کنید. اینستاگرام یک کانال بازاریابی مؤثر برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​است.

از استوری اینستاگرام استفاده کنید. این کلیپ‌‌های موقتی اگر به صورت استراتژیک به کار گرفته شوند به شما کمک می‌کند مخاطبان زیادی را جذب کنید.

کارهای مختلفی می‌توانید با استوری‌های اینستاگرام انجام دهید. برای مثال، محتوای منحصر‌به‌فرد ارائه کنید، پشت صحنه‌های کارهایتان را نشان دهید، محصول را به نمایش بگذارید و از افراد سرشناس برای همکاری کمک بخواهید.

مدت زمان ایده‌آل یک ویدئو در اینستاگرام در حدود ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه است. ۱۰ ثانیه مدت زمان عالی برای استوری‌هاست.

نسبت ایده‌آل تصویر ۱: ۱ و حالت پرتره برای استوری‌هاست.

کپشن‌ها و نظرات با هشتگ بهینه‌سازی می‌شود.

اضافه‌کردن هشتگ در کپشن ۱۲ درصد بیشتر مخاطبان را جذب می‌کند.

ابزارهایی مانند بومرنگ و طرح برای ضبط راحت تصاویر اینستاگرام مفید هستند.

  •  نکاتی برای ساخت بهتر ویدئو

روی یادگیری اصول اولیه ساخت ویدئوهای خلاق و فنی سرمایه‌گذاری کنید.

کسب‌وکارها از طریق ارتباطات تصویری، پاسخ‌های بهتری دریافت می‌کنند و مخاطبان، محتوای خلاقانه را بیشتر دوست دارند.

از این رو، یادگیری ساخت ویدئو به عنوان بخشی از رویکرد راهبردی برای رسیدن به مخاطبان هدف، ضروری است. نیازی نیست که هزینه زیادی را برای ساخت ویدئو صرف کنید. از آنجایی که امروز‌ تقریبا همه افراد دارای گوشی‌های هوشمند هستند، پلتفرهای ویدئویی آنلاین مختلفی وجود دارد که به صورت رایگان در دسترس قرار دارند و با استفاده از آنها می‌توانید خیلی راحت محتوای ویدئویی بسازید.

  •  اصالت، منحصر‌به‌فرد‌بودن و تناسب محتوا مهم است

داشتن تجهیزات عالی و گران‌قیمت به شما در ساخت ویدئو کمک می‌کند اما یک عامل تعیین‌کننده برای خروجی بهتر نیست. در گام نخست، یادگیری ساخت تصاویر و ویدئویی خلاق است که به شما کمک می‌کند محتوای جذابی بسازید. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا با حداقل هزینه‌ها حاضرند ایده‌های شما را در قالب یک محتوای ویدئویی پیاده کنند.

  •  مخاطبان هدف و جایگاه خود را پیدا کنید

از تکنیک‌های تشویق به خرید معمولی اجتناب کنید. بر روندهای جدید نظارت کنید. در ویدئوهای خود یک داستان تعریف کنید و مشتریان خود را جذب کنید. یاد بگیرید چگونه این کار را انجام دهید و مطمئن شوید که ویدئوهایی تأثیرگذار و احتمالا ویروسی خواهید ساخت. بازاریابی ویدئو بهترین راه برای ایجاد تعامل در شبکه‌های اجتماعی است. به عنوان یک جزء کلیدی از بازاریابی محتوا باید گفت که تغییرات در ویدئوهای شبکه‌های اجتماعی  ادامه خواهد داشت و بازاریابان نقش مهمی در شکل دادن به آینده بازاریابی ویدئویی خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.