محتوای پویا محتوایی که مشتری را می‌شناسد!

0

محتوای پویا از دل یک خواسته بیرون می‌آید تا مشتریان آینده‌نگر را به‌شکل یکپارچه در مسیری مبتنی بر درک و دریافت مستقیم (که منجر به رفتن به سمت انتهای قیف خرید می‌شود) هدایت ‌کند.

محتوای دینامیک یا محتوای پویا یک عبارت برای تعریف جنبه‌هایی از وب‌سایت یا ایمیل است که بر اساس پروفایل بازدیدکنندگان، داده‌ها و یا سابقه تعامل‌شان با آن شرکت، تغییر می‌کند.

«ممکن است زمین برای دیدار تو گسترده شود. ممکن است باد همیشه در پشت تو جای بگیرد». این سخن قدیمی ایرلندی گویی ارتباط شگفت‌انگیزی با دنیای بازاریابی دارد.

افراد محتوا را با دیدگاه‌ها و نیازهای مختلف و منحصربه‌خود دنبال می‌کنند و از جنبه‌های مختلف موفق به تعامل می‌شوند. در پاسخ نیازهای منحصربه‌فرد آنها، شما نیاز دارید از راه‌های مختلف با آنها تعامل کنید و این آغاز ورود محتوای پویا به صحنه است.

محتوای پویا از دل یک خواسته بیرون می‌آید تا مشتریان آینده‌نگر را به‌شکل یکپارچه در مسیری مبتنی بر درک و دریافت مستقیم (که منجر به رفتن به سمت انتهای قیف خرید می‌شود) هدایت ‌کند.

محتوای شخصی‌سازی شده

می‌توان گفت محتوای پویا به نوعی یک تجربه است که به طور خاص برای یک کاربر طراحی شده است.  بر اساس تحقیقات ژوپیتر ارسال ایمیل‌های مرتبط و متناسب با علاقه‌مندی‌ها و نیازهای مخاطب، ۱۸ برابر بیشتر از انتشار ایمیل‌های عمومی، نرخ بازگشت سرمایه را افزایش می‌دهد.

به طور میانگین افزایش تعامل با مشتریان، حدود ۲۰درصد شانس فروش را افزایش می‌دهد. همچنین ایمیل‌های شخصی نرخ کلیک را ۱۴ درصد و نرخ تبدیل را ۱۰ درصد بهبود می‌بخشد.

در نهایت اینکه مجموعه اقدامات جهت ایجاد تعامل با مشتری، نسبت به زمانی که شرکت اقدامی در این جهت انجام نمی‌دهد باعث رشد ۴۷ درصدی میزان خرید می‌شود.

مانند هر پیشرفت تکنولوژیکی دیگری، هنگامی که برای اولین‌بار درباره محتوای پویا چیزی یاد می‌گیرید، ممکن است کمی حس جادویی‌بودن به شما دست بدهد و به همین دلیل وسوسه شوید که قوانین پویا برای هر موردی که می‌خواهید وضع کنید.

در ادامه بخوانید :

قبل از انجام هرکاری، اول مطمئن شوید یک دلیل محکم برای شخصی‌سازی چنین فرآیندی دارید. از محتوای پویا جهت کمک به بازدیدکنندگان وب‌سایت و به دست دادن یک تجربه خوب کاربری، سود ببرید. در مورد پیامدهای شخصی‌سازی بیندیشید.

برای دستیابی به یک محتوای پویا برای وب‌سایت یا ایمیل شرکت خود، به مجموعه‌ای از ابزارهای کلیدی نیاز خواهید داشت:

یک پایگاه داده متمرکز بازاریابی: این پایگاه مغز متفکر تولید محتوای پویا خواهد بود. این پایگاه آمار مخاطبان شما را (اعم از دانلودها و تاریخچه بازدید از صفحات وب‌سایت) ذخیره‌سازی می‌کند.

وفق‌پذیری با موقعیت جغرافیایی: محتوای پویا تا حد زیادی وابسته به مکان‌یابی و موقعیت‌سنجی جغرافیای شماست. یکی از مهم‌ترین روش‌های تولید محتوای پویا این است که اطلاعاتی درباره مکان جغرافیایی بازدیدکننده‌ها بدانید تا بتوانید نیازهای او را بهتر شناسایی کنید و تجربه‌ای منحصربه‌فرد به آنها بدهید.

صفحاتی با قابلیت ویرایش آسان: یک وب‌سایت پویا وب‌سایتی است که بتوان به راحتی صفحات آن را (در همان هنگام که نیاز به به‌روزتر شدن دارد) ویرایش کرد.

مولد هوشمند محتوایی: محتوای هوشمند محتوایی است که بر اساس داده‌ها و مجموعه‌ای از قوانین شکل می‌یابد. مولد محتوای هوشمند بخش‌هایی از متن یا تصاویر را پنهان می‌کند یا نشان می‌دهد که این عمل بر اساس اطلاعات پایگاه داده متمرکز بازاریابی انجام می‌شود.

سیستم یکپارچه ایمیل: محتوای پویا نبایستی فقط به وب‌سایت شما واگذار شود، شما می‌توانید آن را به ایمیل ارسالی به مخاطبان اضافه کنید. بر اساس تحقیقات اخیر گروه آبریدن، ایمیل‌های شخصی نرخ کلیک را ۱۴ درصد و نرخ تبدیل را ۱۰درصد بهبود می‌بخشد.

هدف‌گیری دوباره: هدف‌گیری پویا شامل نشان ‌دادن محتوا به افرادی است که قبلاً از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند و یا اپلیکیشن شرکت شما را در گوشی خود استفاده می‌کرده‌اند یا مشترک خبرنامه بوده‌اند. این نوع به‌روزرسانی هم پویاست هم مشتریان بالقوه را ترغیب به برقراری ارتباط با شما می‌کند.

پیشنهاددهی بر اساس رفتار گذشته: این مورد نیز بر اساس اطلاعات پایگاه داده متمرکز بازاریابی انجام می‌گیرد. شما بر اساس تاریخچه ضبط شده از رفتار مخاطب و بازدیدکننده، نیاز و خواسته‌های منحصربه‌فرد او را نیز کشف خواهید کرد.

مراحل چرخه عمر مشتری: استفاده از داده‌های مربوط به مراحل چرخه عمر مشتری، تضمین می‌کند که ارتباطات هدفمندتری با مخاطبان خود شکل خواهید داد.

در ادامه بخوانید :

ارتباطی که در آن، نیازهای منحصربه‌فرد و نگرانی‌های مخاطب درنظر گرفته می‌شود و او از یک بازدیدکننده که اولین‌بار است به وب‌سایت شما سر می‌زند، تبدیل به یک مشتری وفادار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.