محتوای ارزشمند تولید کنید که پس از مرگ شما هم زنده بماند!

0

تولید محتوای ارزشمند سبب می‌شود مطلب شما در تمامی بخش‌ها و کانال‌های شبکه اجتماعی گسترش یابد و فرقی نمی‌کند که در لینکدین یا فیس‌بوک باشد یا از طریق وبلاگ یا مقاله‌ای چاپ شده انتشار یافته باشد، این ارزش محتواست که به آن هویت می‌دهد.

این مسئله امری است که غیر‌قابل چشم‌پوشی است و هر روز توجه به آن افزایش پیدا می‌کند. واقعا‌ پس از مرگ انسان‌ها فعالیت رسانه‌‌های اجتماعی آنها در کجا متوقف خواهد شد؟ محتوای ارزشمند از مالک آن جدا می‌شود و در فضای وب به زندگی خود ادامه می‌دهد.

محتوایی ارزشمند است که برای انسان‌ها اهمیت دارد و باعث می‌شود آن محتوا – صرف‌نظر از حضور شما – در رسانه‌های مختلف گسترش یابد. نشانه‌‌ یک محتوای ارزشمند این است که روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسان و افراد حاضر در شبکه‌های اجتماعی درباره آن صحبت کنند.

تولید محتوای ارزشمند سبب می‌شود مطلب شما در تمامی بخش‌ها و کانال‌های شبکه اجتماعی گسترش یابد و فرقی نمی‌کند که در لینکدین یا فیس‌بوک باشد یا از طریق وبلاگ یا مقاله‌ای چاپ شده انتشار یافته باشد، این ارزش محتواست که به آن هویت می‌دهد.

برای نوشتن محتوایی که هویت داشته باشد و زنده بماند باید به موارد زیر توجه کنید:

محتوای ارزشمند

استراتژیک عمل کنید: وقتی استراتژی بازاریابی محتوا را راه‌اندازی می‌کنید، بسیار مهم است قبل از آن بدانید که مثل سایر فعالیت‌های بازاریابی و فروش خود، برای تولید محتوا نیز هدف‌گذاری کنید. پس سعی کنید در ابتدا مجموعه‌ای از اهداف را به وضوح برای خود مشخص کنید تا از هدر دادن وقت خود جلوگیری کنید و بتوانید به خوبی به سوی اهداف تعیین‌شده حرکت کنید.

ارزش‌ها را ارائه دهید: مهم نیست که هدف استراتژی شما چیست، محتوای ارزشمند تولید‌شده توسط شما باید برای مشتریان ارزشمند باشد تا آنها را به سوی خود جلب کند.

خود را به عنوان یک رهبر فکری نشان دهید: محتوا به عنوان بخشی از یک برنامه و فرآیند رهبری فکری است. محتوا باید پس از انتشار به طور کلی توسط خوانندگان به عنوان یک منبع معتبر دیده شود.

برای هر موضوعی محتوای متناسب با آن را انتخاب کنید: برای هر محتوای ارزشمند یک زمان و مکان مناسب وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا پیشنهادهای خود را بسیار ساده‌تر و بهتر از یک رهبری فکری ارائه دهید. بنابراین تلاش کنید تا تولید محتوا به‌گونه‌ای باشد که با موضوع مورد نظر هم‌خوانی کافی داشته باشد تا ذهن مخاطبان را به بهترین شکل هدایت کند.

مخاطبان خود را به واکنش نشان دادن وادار کنید: یک محتوای عالی مخاطبان و مشتریان بالقوه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد که چگونه به خدمات شما جذب شوند.

در ادامه بخوانید :

واکنش‌های مختلفی در مقابل مشاهده یک محتوا وجود دارد که شامل دنبال‌کردن فرآیندهای لینک‌های داخلی، ثبت نظر، لایک‌کردن، رتبه‌دادن، انتشار، ارسال برای دوستان، رفتن به صفحه خرید خدمات و محصولات، عضو‌شدن در خبرنامه، تلفن‌زدن به شرکت و… است. واکنش نشان دادن همیشه بهتر از بی‌تفاوت بودن است.

محتوای خود را جذاب کنید: هیچ چیز بدتر از  تولید محتوای خسته‌کننده و غیر‌جذاب برای خوانندگان آن نیست. برای تولید محتوایی که می‌دانید برای خواننده جذب‌کننده است و علاقه‌‌مندی مخاطبان را در نظر گرفته باشد، وقت بگذارید. به طور مستقیم با آنها صحبت کنید و از آنها بخواهید تا محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

درگیر یک موضوع خاص نشوید: شما نمی‌توانید فقط در مورد تولید محتوا در یک بازه موضوعی تلاش کنید زیرا پس از مدتی محتوای حاصل تکراری می‌شود. درباره اینکه مخاطبان چگونه می‌خواهند مطالب را ببینند و نیاز دارند که چه محتوایی ببینند و بشنوند، فکر کنید.

بعد از آن سعی کنید انواع مختلفی از محتوا را تولید کنید. این محتوا می‌تواند شامل مطالب وبلاگ، مقالات، پادکست‌ها، ویدئوها یا اینفوگرافیک باشد. هیچ راهی که کاملا‌ موثر و تمام‌عیار باشد برای ارائه محتوای عالی وجود ندارد، هر یک از این رسانه‌ها به عنوان بخشی از یک استراتژی موثر است.

از اینکه محتوا درباره خود شما باشد اجتناب کنید: همانند تمام استراتژی‌های بازاریابی، کلید موفقیت این است که مشتری را در قلب تفکر خود قرار دهید و نه در معرض تبلیغ خود. اگر همه چیز در مورد خود شما باشد، این احتمال وجود دارد که هیچ کس به محتوای شما اهمیت ندهد.

تولید محتوا باید به‌گونه‌ای باشد که محتوای شما اصالت و ارزش کافی داشته باشد تا بتواند مخاطبان را به مطالعه و تفکر درباره محتوا وادار کند و در صورت داشتن بازاریابی محتوای موثر می‌توان امید داشت که محتوای شما از طریق مخاطبان‌تان در شبکه‌های اجتماعی به‌راحتی گستر‌ش یابد.

در ادامه بخوانید :
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.