سوژه شدن مالیات استارتاپی و ضرر راکت‌ اینترنت

0
  • نقش استارتاپ‌ها در کاهش بیکاری در کشور

نوپانیوز: استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به نرخ بیکاری در کشور گفت: از آنجایی که استارتاپ‌ها در افزایش اشتغال‌زایی درجامعه نقش پررنگی داشته‌اند، بر نرخ بیکاری نیز تاثیرات مطلوبی گذاشته و موجب کاهش نرخ بیکاری در جامعه شده‌اند. مهدی تقوی گفت: این اتفاق بسیار خوشایندی است و موجب بهتر‌شدن وضع معیشت مردم و افزایش درآمد سرانه شده‌است. از طرف دیگر با روی کار آمدن بیشتر بخش خصوصی نسبت به گذشته حجم تولید نسبت به کل اقتصاد بالاتر رفته و درنهایت موجب شکوفایی اقتصادی می‌شوند.

  •   مالیات، بهانه‌ای تازه برای مقابله با استارتاپ‌ها

روزنامه گسترش تجارت: شائبه درباره پرداخت‌نشدن مالیات از سوی این کسب‌وکارهای نوآورانه باعث شده اعتراض بازار سنتی وارد فصل تازه‌ای شده و صف‌آرایی در مقابل استارتاپ‌های پرطرفدار بیش از پیش شود. این در حالی است که باوجود مشکلات قانونی این حوزه سرویس‌های درخواست خودرو آنلاین اسنپ و تپسی می‌گویند مانند سایر کسب‌وکارهای استارتاپی پس از گذر از دوره تنفسی که از سوی نهادهای دولتی حامی استارتاپ‌ها تعیین شده، حالا مالیات خود را به‌طور مرتب پرداخت می‌کنند و در این زمینه فرقی با سایرین ندارند. آنان معتقدند که چنین جبهه‌گیری تنها به‌دلیل ناآگاهی از صورت مالیاتی این کسب‌وکارها انجام شده و شاید هم کمی مغرضانه و در دفاع از بازار سنتی باشد.

  •   نصف شدن ارزش راکت اینترنت 

دانستنی‌ها: کمپانی سرمایه‌گذاری آلمانی راکت اینترنت در سال ۲۰۱۶ مبلغی حدود ۷۰۰ میلیون دلار ضرر کرده و قیمت سهام آن از ۳۹.۳۵ دلاردر سال ۲۰۱۴ به ۲۰.۵۰ دلار در روز چهارشنبه ۱۸ ژانویه ۲۰۱۷ رسیده است که این مهم نشان از نصف‌شدن ارزش این کمپانی در این بازه زمانی دارد.

  •   افتتاح مرکز شتاب‌دهی «همراه‌وس» 

مهر: شتاب‌دهنده اکسل با هدف قدرت و شتاب‌بخشیدن به توسعه‌‏دهندگان کسب‌و‌کارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) با اختصاص منابع مالی، مربیگری و پشتیبانی تیم‌های کارآفرین با تامین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب  در اصفهان راه‌اندازی شد.

  •   نشریه آلمانی: اسنپ تحصیل‌کردگان ایرانی را صاحب شغل کرد

فارس: نشریه آلمانی «هندزبلات» در گزارشی از ایران نوشت: در حالی‌که اقتصاد ایران راکد مانده‌،‌ بسیاری از  تحصیل‌کردگان ایرانی با کمک نرم‌افزار «اسنپ» که شبیه نسخه آلمانی «آبر» است، راننده تاکسی شده‌اند. مسئولان اسنپ نیز گفته‌اند که بیش از ۲۰۰ هزار ایرانی برای رانندگی در این سامانه تنها ظرف چند ماه ثبت‌نام کرده‌اند.

  •   سوءاستفاده از «شیپور» و «دیوار»!

ایسنا: دادستان عمومي و انقلاب شهرستان رامهرمز از مردم خواست تا با رعايت نكات ايمني و دقت در خريد اموال دست دوم، مانع از سوءاستفاده سارقان و كلاهبرداران شوند. علیرضا قاسمی‌نژاد گفت: برخی سارقان با سوءاستفاده از برنامه‌ها و سایت‌های اینترنتی مانند شیپور و دیوار، اقدام به فروش اموال مسروقه می‌کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.