دوقلوهای مریوانی با رونگار چه می‌کنند؟

0

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کالا و خدمات تقریبا از جایگاه خوبی بین مخاطبان برخوردار شده است و اکثر استارتاپ‌ها حتی قبل از اینکه محصول خود را لانچ کنند، در جهت اطلاع‌رسانی به تولید محتوا در زمینه‌های مورد نظر خود از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند و شبکه‌های اجتماعی به یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی آنلاین تبدیل شده است. برادران دوقلوی بهرامی نیز با شناسایی اقبال عمومی به استفاده از این ابزارها در جهت استفاده راحت‌تر کاربران، سایتی به نشانی roonegar.com‌ را راه‌اندازی کرده‌اند تا افراد بتوانند به‌سادگی شبکه‌های اجتماعی خود را مدیریت کنند. آزاد و علی بهرامی ۲۴ سال دارند و متولد شهر مریوان در استان کردستان هستند و هر دو در رشته کامپیوتر تحصیل کرده‌اند. این دو‌قلوها نه‌تنها از نظر ظاهری بسیار شبیه هم هستند بلکه هم‌فکر و هم‌نظر نیز هستند.

  •   با توجه به اینکه دو‌قلو هستید و با هم کار می‌کنید، مشکل خاصی در اداره کار ندارید؟ از بین شما دو نفر چه کسی رئیس است؟

ما تعامل خوبی با هم داریم و دوقلو‌بودن باعث شده بسیار به هم نزدیک و هم‌فکر باشیم و سعی می‌کنیم کارها را با هم پیش ببریم. (اینجا با خنده می‌گوید) هر دو رئیس هستیم.

  •   با توجه به اینکه شما سابقه فعالیت‌تان در حوزه طراحی گرافیک بوده است، چه شد که ایده رونگار به ذهنتان رسید؟

بله در حوزه‌های مختلفی کار کردیم و استارتاپ قبلی ما نیز با نام «بنر دیزاین» ‌بود که در آن خدمات طراحی گرافیکی ارائه می‌دادیم و برندهای بزرگی مانند ایرانسل و ال‌جی و دیجی‌کالا نیز جزو مشتریان ما بودند. از ۴ سال پیش این کار را شروع کردیم ولی در حال حاضر تمرکز ما روی رونگار است. با جست‌وجوهایی که انجام دادیم، متوجه شدیم دوره‌های شتابدهی وجود دارد و با آوا‌تک آشنا شدیم. با بررسی‌هایی که انجام دادیم، بعد از ثبت‌نام و مرحله پذیرش وارد چرخه چهارم شدیم. چون نمونه‌ اولیه از کار را داشتیم دیگر نیازی به گذراندن دوره‌های ابتدایی نبود و کامل وارد دوره شتابدهی شدیم. ایده اولیه ابزاری برای طراحی آنلاین گرافیک بود ولی در مسیر به این نیاز پی بردیم که شرکت‌ها برای شبکه‌های اجتماعی‌شان نیاز به طراحی گرافیک دارند. ایده از همین جا شکل گرفت تا پلت‌فرم و ابزاری را بسازیم که شرکت‌ها بتوانند به وسیله این ابزار برای شبکه‌های اجتماعی خود محتوا تولید کنند و محتوای تولیدشده را بتوانند خیلی ساده و مدیریت‌شده داخل شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنند.

  •  خدماتی که رونگار می‌دهد، شامل چه مواردی است؟

رونگار در حقیقت سیستمی است که در آن یک سری محتوای آماده برای مناسبت‌های مختلف سال وجود دارد که هر کسب‌وکار می‌تواند این محتوا را در شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کند. کاربر می‌تواند به‌سادگی با ابزارهای موجود در سایت محتوا را برای خود شخصی‌سازی و لوگوی خود را در آن به‌کار ببرد و در شبکه اجتماعی منتشر کند. به علاوه قابلیت ادیت نیز از دیگر امکانات سایت است. 

  •   محتوایی که ارائه می‌دهید فقط مربوط به مناسبت‌های خاص است؟

در حال حاضر بله ولی ما می‌خواهیم محتواهای آموزشی به صورت اینفوگرافیک و جمله‌های آموزشی کوتاه نیز به آن اضافه کنیم تا کسب‌وکارها بتوانند براساس نوع کار خود از آن استفاده کنند.

  •  موضوع فعالیت کسب‌وکارها خیلی متنوع است، شما چطور می‌خواهید همه موارد را پوشش دهید؟

ما کسب‌وکارها را محدود به استفاده از محتوای آماده نمی‌کنیم. کسب‌وکارها می‌توانند با ساختن پروفایل و ورود اطالاعات مربوط به شبکه‌های اجتماعی خود تصاویر یا مطالبی که از قبل آماده کرده‌اند را با اضافه‌کردن به صورت زمان‌دار و همزمان در تمام شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنند و نیاز به آپلود جداگانه ندارند. در حال حاضر ما API همه شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام، اینستاگرام، فیس‌بوک و غیره را داریم. به علاوه این امکان وجود دارد که کاربر چندین اکانت را از یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام وارد کند و به طور همزمان پست مورد نظر در همه اکانت‌ها منتشر کند. آنالیز رفتار کاربر در شبکه‌های اجتماعی نیز از دیگر امکاناتی است که در آینده اضافه می‌کنیم.

  •  کسب‌وکارها چطور می‌توانند از خدمات استفاده کنند؟

به طور کلی کسب‌وکارها می‌توانند به صورت رایگان با اتصال ۴ شبکه اجتماعی خود به مدت ۱۵ روز از خدمات استفاده کنند بعد از این مدت می‌توانند دو نوع اشتراک را به صورت ماهانه خریداری کنند. اشتراک اول با امکانات محدودتری مانند اضافه‌کردن ۵شبکه اجتماعی ۴۰ هزار تومان است و اشتراک دوم که شامل همه خدمات می‌شود و کاربران می‌توانند ۷شبکه اجتماعی را با اتصال هر تعداد اکانت از هر شبکه اجتماعی به صورت نامحدود داشته باشند و قیمت آن ۹۰ هزار تومان است. البته در نظر داریم که تغییراتی را در نوع اشتراک‌ها ایجاد کنیم و پلنی را برای کاربران عادی و پلنی را برای سازمان‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ داشته باشیم.

  •  از زمانی که سایت را لانچ کردید، چه تعداد کاربر از خدمات شما استفاده کردند؟

در حال حاضر ۳۲۰۰ نفر در سیستم ثبت‌نام کردند و نزدیک به ۲۴۰۰ در خواست انتشار داشته‌ایم.

  •  توانسته‌اید به درآمدزایی برسید؟

بله درآمدهایی داشتیم و چندین کاربر نیز به صورت ماهانه در حال استفاده از خدمات هستند ولی در حال حاضر ‌روی این موضوع تمرکز داریم که تعداد کاربر بیشتری را جذب کنیم تا درآمدزایی بیشتر شود و سعی کردیم سرویس‌ها را رایگان در اختیار افراد متقاضی قرار دهیم تا افراد با سیستم بیشتر آشنا شوند و از خدمات  آن استفاده کنند.

  •  پس بیشتر تمرکزتان روی جذب کاربر بوده تا درآمدزایی، چطور گذران زندگی می‌کنید؟

پروژه قبلی که داشتیم برای ما درآمد داشت و از پس‌اندازی که از گذشته داشتیم و به علاوه سرمایه دوره شتابدهی آوا‌تک که به میزان ۲۵میلیون تومان بود، این دوران را می‌گذرانیم و در حقیقت هزینه‌ها را خودمان پرداخت می‌کنیم و قصد داریم جذب سرمایه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.