خدمات آنلاین مشاوره در آنی‌مشاور

استارتاپ صادق رئیسی‌کیا برای خدمت به کسب‌وکارها

1

خدمات مشاوره از جمله خدماتی است که هر کسب‌وکاری در هر دوره‌ای از رشد خود به آن نیاز دارد. در این بین استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهای نو‌پا که در محیطی چابک حرکت می‌کنند، باید به دریافت مشاوره بیشتر بها دهند تا در مسیر رشد خود انتخاب‌های درستی را داشته باشند.

خدمات مشاوره از جمله خدماتی است که هر کسب‌وکاری در هر دوره‌ای از رشد خود به آن نیاز دارد.

در این بین استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهای نو‌پا که در محیطی چابک حرکت می‌کنند، باید به دریافت مشاوره بیشتر بها دهند تا در مسیر رشد خود انتخاب‌های درستی را داشته باشند.

در این میان استارتاپ آنی‌مشاور به نشانی animoshaver.ir‌ با هدف دسترسی بهتر کسب‌و‌کارها و استارتاپ‌ها، خدمات مشاوره را آنلاین ارائه می‌دهد.

صادق رئیسی‌کیا که متولد ۵۱ در شهر‌ری است و در رشته حقوق تحصیل کرده‌ و ارشد مدیریت از دانشگاه تهران دارد، این استارتاپ را بنیانگذاری کرده است.

او قبل از راه‌اندازی این استارتاپ در حوزه مدیریت حقوقی شرکت‌ها و هولدینگ‌های مختلف فعالیت داشته ‌‌و براساس تجاربی که در این حوزه به‌دست می‌آورد، در سال ۸۸ گروه حقوقی برهان را برای ارائه خدمات حقوقی یکپارچه به بنگاه‌های اقتصادی و مدیران شرکت‌ها راه می‌اندازد و در حوزه‌های مختلف مشاوره حقوقی، مشاوره امور مالیاتی، مشاوره امور تامین اجتماعی، ثبت شرکت‌ها و غیره مشاوره ارائه می‌دهد:

‌به صورت کلی در این حوزه هر یک از شرکت‌ها که به مشاور نیاز داشتند، مجبور بودند به صورت جداگانه با هر یک از مشاوران ارتباط بگیرند و این نیاز وجود داشت که موسسه‌ای تمام این خدمات را یکجا ارائه دهد.

بر همین اساس گروه حقوقی برهان را راه انداختم تا فعالان اقتصادی در یک موسسه این مشاوره‌ها را دریافت کنند. در سال ۹۶ با توجه به تکنولوژی‌های نوینی که در دسترس جامعه قرار گرفته بود، تصمیم گرفتیم خدمات مشاوره را در فضای مجازی نیز ارائه دهیم و استارتاپ آنی‌مشاور را راه انداختیم تا فعالان اقتصادی بتوانند از دفتر کار خود و بدون اینکه وقت خود را در ترافیک برای رسیدن به موسسه مشاوره تلف کنند، بتوانند به صورت آنلاین خدمات مشاوره را دریافت کنند.

 آنی‌مشاور چه‌کار می‌کند

آنی‌مشاور یکی از اولین سامانه‌های درخواست آنلاین خدمات مشاوره حقوقی برای کسب‌وکارها‌ست.

همه افراد چه افرادی که قصد دارند به‌تازگی کسب‌و‌کاری را راه بیندازند و چه فعالان اقتصادی که کسب‌وکاری دارند، می‌توانند مشاوره‌های مرتبط با زمینه کسب‌وکار خود را دریافت کنند:

‌در آنی مشاور سعی کردیم تمام حوزه‌های مشاوره از جمله مشاوره حقوقی، مالی، مالیاتی، مدیریتی، بیمه، حسابداری و غیره را پوشش دهیم.

خدمات مشاوره هم به صورت آنلاین و هم به صورت رزرو وقت مشاوره ارائه می‌شود که کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن و سایت به خدمات دسترسی داشته باشند.

کاربران برای استفاده از خدمات باید ثبت‌نام انجام دهند تا از طریق پنل کاربری خود با ما در ارتباط باشند.

خدمات مشاوره به صورت دسته‌بندی برای کاربر به نمایش گذاشته شده است. کاربر می‌تواند در دسته‌بندی مورد نظر خود جست‌وجو کند و مشاوران آنلاین و آفلاین را مشاهده کند.

در صورت نیاز به مشاوره فوری در قسمت مشاوران آنلاین درخواست خود را مطرح می‌کند تا یکی از مشاوران آنلاین در‌خواست مشاوره را تایید کند.

پس از آن کاربر وارد مرحله پرداخت می‌شود و پس از اینکه هزینه مشاوره را پرداخت کرد، مشاوره آغاز می‌شود.

مشاوره به صورت سه حالت متنی یا چت آنلاین، تلفنی و حضوری قابل انجام است.

در صورتی که کاربر به مشاوره فوری نیاز نداشته باشد و یا اینکه با مشاور خاصی قصد مشاوره داشته باشد، می‌تواند در سامانه درخواست رزرو وقت مشاوره بدهد تا برایش وقت مشاوره‌ای تعیین شود.

‌قصد داریم به‌تدریج حوزه‌های مشاوره را گسترش دهیم و حدود ۳۰ حوزه را پوشش دهیم که به این واسطه تعداد مشاورانی که با ما همکاری خواهند داشت، افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال تعداد مشاوران ما به حدود ۵۰۰ نفر برسد.

از جمله خدماتی که در آنی‌مشاور ارائه می‌شود، می‌توان به مواردی همچون مشاوره امور قراردادها، مشاوره امور مالیاتی، مشاوره مسائل حقوقی شرکت‌ها، مسائل حوزه خانواده، مسائل حوزه دعاوی و مسائل حوزه داوری رفع اختلافات اشاره کرد‌ و تا‌کنون حدود ۱۰۰ مشاور در این زمینه با آنی مشاور همکاری می‌کنند.

‌قصد داریم به‌تدریج حوزه‌های مشاوره را گسترش دهیم و حدود ۳۰ حوزه را پوشش دهیم که به این واسطه تعداد مشاورانی که با ما همکاری خواهند داشت، افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال تعداد مشاوران ما به حدود ۵۰۰ نفر برسد.

 فراز و نشیب‌های آنی‌مشاور

از آنجایی که هدف آنی‌مشاور ترویج مشاوره غیر‌حضوری است، سعی شده ‌قیمت‌هایی که برای مشاوره تعیین می‌شود، معقول باشد.

مشاوره متنی ارزان‌ترین حالت مشاوره است و قیمت آن دقیقه‌ای ۲ هزار تومان است. مشاوره تلفنی نیز دقیقه‌ای ۳هزار تومان و قیمت مشاوره حضوری دقیقه‌ای بین ۳ تا ۴ هزار تومان است.

‌ما از محل مشاوره‌هایی که در پلتفرم صورت می‌گیرد، درآمدزایی داریم و حدود ۳۰درصد کارمزد بابت هر مشاوره را دریافت می‌کنیم.

صادق رئیسی‌کیا پس از سال‌ها فعالیت در حوزه مشاوره معتقد است که مردم همچنان به دریافت مشاوره‌های حضوری گرایش دارند و با توجه به ارزیابی که از بازار و نظرسنجی‌هایی که انجام دادند، پیش‌بینی می‌کنند حدود ۳۰ درصد مردم به دریافت مشاوره‌های آنلاین گرایش داشته باشند.

‌جامعه اقتصادی و فعالان اقتصادی در ایران یک جامعه ۴ تا ۵ میلیون نفری را شامل می‌شوند که می‌توانند بازار هدف آنی مشاور را شامل شوند‌ و فکر می‌کنم بازار کشش خوبی داشته باشد و برای فرهنگ‌سازی در این حوزه باید کار کنیم.

البته وضعیت اینترنت در کشور، میزان دسترسی مردم به اینترنت و میزان استفاده از تلفن‌های همراه در گسترش این بازار تاثیر‌گذار است، ولی به طور کلی پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم ۱۰ درصد این بازار را در ۲ سال آینده به خود اختصاص دهیم.

آنها در این راه با چالش‌هایی نیز روبه‌رو بوده‌اند:

مهم‌ترین چالش ما در این حوزه فرهنگ و باور عمومی نسبت به مشاوره آنلاین است و اگر بتوانیم این چالش را به خوبی پشت سر بگذاریم، می‌توانیم بازار خوبی را ایجاد کنیم.

قوانین خاصی برای حمایت از این حوزه و به طور کلی استارتاپ‌ها وجود ندارد که کار را هم برای ما و هم برای سایر استارتاپ‌ها با چالش همراه می‌کند‌ و به نظر می‌رسد که اگر پشتیبانی قانونی لازم در این حوزه صورت بگیرد، اکوسیستم استارتاپی با قدرت بیشتری پیش می‌رود.

علاوه بر این، مبهم‌بودن وضعیت اینترنت در آینده و دسترسی به آن از دیگر چالش‌ها به حساب می‌آید.

۱ دیدگاه
  1. شکیبازاده می‌گوید

    با سلام و احترام ؛ بنده کارشناس رسمی دادگستری در رشته حوادث ناشی از کار هستم ، برای ارئه مشاوره در این زمینه شما چگونه میتوانید به من کمک کنید .

    با تشکر از حمایت شما

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.