تیتان اپل، ‌خودرو می‌سازد یا نه؟

0

در بین گزارش‌هایی که درباره اخراج افراد در سراسر بخش خودروی اپل به گوش رسیده است، چندین گزارش اعلام کرده که منظور از این اخبار آن است که پروژه تیتان عملا شکست خورده است و اپل از تلاش برای تولید خودرو دست کشیده است.

تیتان یک استارتاپ جدید است که شرکت اپل می‌خواهد راه‌اندازی کند و اکوسیستم خود را از این طریق گسترش دهد. در ابتدا، شرکت اپل تعداد زیادی از افراد را از رشته‌های مختلف استخدام کرد؛ چرا که مشغول تحقیق و مطالعه کارهایی بود که باید در حوزه خودرو انجام می‌داد.

در ادامه بخوانید : استارتاپ چیست؟

با شناختی که از اپل داریم، می‌توانیم بگوییم که تعجب‌آور نیست اگر این شرکت هم به فکر تولید خودروی خود باشد و هم روش‌های جدیدی را برای یکپارچه‌سازی فناوری خود در خودروهای موجود ارائه دهد. به‌نظر می‌رسد که پروژه تیتان به تولید یک خودروی اپل مربوط نمی‌شود.

چنین کاری نمی‌تواند توجیه منطقی داشته باشد؛ زیرا تولیدکنندگان خودروی قدرتمندی هستند که رقابت با آن‌ها بسیار مشکل است. در عوض، اپل می‌تواند نرم‌افزاری را ایجاد کند که خودروهای فعلی را هوشمند یا خودکار کند.

اگر اپل بتواند یک «مجموعه» یا بسته رانندگی خودکار ایجاد کند که یک فروشنده یا مکانیک به‌آسانی بتواند آن را در خودرو قرار دهد و حسگرها و دوربین‌های موجود در خودروهای رانندگی خودکار گوگل را با یک خودرو یکپارچه‌سازی کند، چه می‌شود؟ یک آیپد در داشبورد می‌تواند اطلاعات و مسیرها را ارائه دهد.

دیگر لازم نیست یک دوربین ۳۶۰ درجه روی خودرو نصب شود. با این کار هزینه استفاده از چنین خودروهای هوشمندی کاهش خواهد یافت زیرا استفاده از این خودرو بسیار ارزان‌تر از خرید یک خودروی خودکار خواهد بود. یکی دیگر از مزایای این کار آن است که افراد بیشتری وارد اکوسیستم خدمات اپل خواهند شد و کسب‌و‌کار این شرکت توسعه می‌یابد.

انجام چنین کاری آسان نیست، اما با توجه به اینکه گوگل اخیرا این کار را روی خودروهای موجود انجام داده است، احتمال دارد اپل نیز بتواند از پس آن برآید. به‌نظر می‌رسد در طی پنج تا ۱۰ سال آینده، تولید خودروهای بدون راننده به کسب‌وکار بزرگی در دنیا تبدیل شود و استارتاپ‌های بسیاری راه‌اندازی خواهند شد و در حوزه‌های مرتبط با این رشته مشغول فعالیت می‌شوند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.