شبکه‌های اجتماعی : صفر تا صد تولید محتوا – ۶

قسمت ششم: چگونه محتوایمان را به گوش مخاطب برسانیم

0

پژوهش صورت‌گرفته از کسب‌وکارهای ايرانی توسط فرامحتوا نشان داد که انتشار و ارزيابی محتوا يکي از بزرگ‌ترين چالش‌های آنها در پياده‌سازی فرايندهای بازاريابی محتو‌است.

بیایید فرض کنیم که صاحب بهترین محصول دنیا هستید یا بهترین خدمت روی کره زمین را ارائه می‌دهید‌ و  از طرفی بهترین محتوای دنیا را نیز تولید کرده‌اید، با رعایت تمامی اصول سئوی وب‌سایت و… . خب که چه؟ این محتوا و محصولمان را باید قاب کنیم و به دیوار بزنیم تا هرروز هنگام دیدن آن بگوییم: «واو چه محتوایی؟»

قطعا پاسخ خیر است و اگر مخاطب نتواند محتوای ما را ببیند، بهترین محتوای دنیا هم به هیچ دردی نمی‌خورد. ‌به همین دلیل برخی اعتقاد دارند که انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی از تولید محتوا مهم‌تر است.

درواقع اگر انتشار محتوا اهمیت چندانی نداشت، شبکه‌های اجتماعی امروز‌ بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال نداشتند.

ابزارهای بسیار کاربردی مانند تبلیغات کلیکی موتورهای جست‌وجو نظیر گوگل ‌یا بسیاری از بنرهایی که در سایت‌های مختلف می‌بینیم یا حتی رپورتاژهای گوناگون و محتوای مهمان وجود نداشت. از آن مهم‌تر رسالت اصلی ایمیل که به عنوان یکی از ابزارهای بسیار پرکاربرد در رساندن صدایمان به گوش مخاطب شناخته می‌شود چیزی جز انتشار محتوا نیست!

همچنین پژوهش صورت‌گرفته از کسب‌وکارهای ایرانی نشان داد که انتشار و ارزیابی محتوا یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های آنها در پیاده‌سازی فرایندهای بازاریابی محتو‌است.

برای انتشار محتوا راه‌های بسیاری پیش روی ماست که در زیر به معمول‌ترین آنها می‌پردازیم:

وبلاگ

وبلاگ

وبلاگ‌ها از بهترین و امن‌ترین درگاه‌های اشتراک‌گذاری محتوا محسوب می‌شوند و طبق پژوهش‌های انجام شده توسط فرامحتوا در نمایشگاه الکامپ بیشترین اعتماد مخاطبان را در میان سایر درگاه‌های اشتراک‌گذاری محتوا مانند شبکه‌های اجتماعی و… به خود اختصاص می‌دهد.

وبلاگ‌ها امکانات بیشتری از سایر شبکه‌ها در اختیار شما و البته مخاطبانتان قرار می‌دهد؛ اطلاعات اضافی مانند محتوای مولتی‌مدیا، مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه و شخصی‌سازی محتوا. بهترین کارکرد وبلاگ برای مخاطبان نیز دریافت اشتراک و امکان مطالعه در وسایل مختلف مانند کامپیوتر و تلفن همراه هوشمند است، البته به شرطی که وبلاگ شما رسپانسیو باشد!

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی بیشترین مخاطب را در میان تمامی رسانه‌های دیگر برای به اشتراک‌گذاری محتوا دارند، پس اگر به دنبال مخاطب بیشتر می‌گردید، بهتر است توجه ویژه‌ای به شبکه‌های اجتماعی داشته باشید.

مهم‌ترین مزیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز همین موضوع به علاوه در دسترس بودن آن است، زیرا بسیاری از افراد نه وقت آن را دارند که یک محتوای ۱۰۰۰کلمه‌ای را در وبلاگ شما مطالعه کنند و نه حتی حوصله آن را دارند اما به‌راحتی با یک لمس می‌توانند محتوای شما را خوانده و حتی علاقه‌مندی خود را نیز نسبت به آن ابراز کنند.

پس بهتر است محتوای اصلی و در واقع هسته محتوایی خود را در وب‌سایت قرار دهید و خلاصه آن را در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید و در انتها برای مطالعه کامل مطلب از مخاطب دعوت کنید که به وبلاگ شما بیاید.
[content_lists id=”11″]

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.