بلفی‌کارت، مشتری‌ها را وفادار می‌کند

0

حفظ مشتریان فعلی، جلب رضایت و ترغیب آنان به استفاده مجدد از خدمات یا محصولات می‌تواند مهم‌ترین راهکار یک کسب‌و‌کار برای دستیابی به درآمد پایدار باشد زیرا مشتریان جاری ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین مشتریان برای کسب‌وکار به حساب می‌آیند. در این میان وجود یک «برنامه وفاداری مشتریان» می‌تواند بسیار راهگشا باشد؛ برنامه‌ای که در بستر وب توسط احسان گلزاری و پسر‌عمه‌اش فرخ مداح که برنامه‌نویس پروژه است، در یک کسب‌وکار خانوادگی و با نام بلفی‌کارت (Belfycard.com)خلق شده ‌تا پشتیبان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط باشد. گلزاری فارغ‌التحصیل رشته IT از دانشگاه EMU قبرس شمالی، ۳۵ سال دارد و متولد سیرجان است.

  •  شما یک شرکت واردات در زمینه لپ‌تاپ و کامپیوتر داشتید و در آن حوزه فعالیت می‌کردید، چه شد که به ایده بلفی رسیدید؟

در شرکتی که تاسیس کردم با حوزه خدمات و گارانتی محصولات درگیر بودم و با توجه به اینکه در رشته IT تحصیل کرده بودم و با بستر فعالیت در زمینه وب بیگانه نبودم، به این فکر می‌کردم یک برنامه وفاداری دیجیتال می‌تواند به خوبی در ایران کار کند. تقریبا از همان جا ایده بلفی‌کارت شکل گرفت. برنامه وفاداری بلفی یکی از موفق‌ترین مدل‌های روز دنیاست که در آمریکا در حال اجراست ولی صفر تا صد برنامه‌نویسی بلفی‌کارت در ایران توسط برنامه‌نویس‌های ایرانی طراحی و نوشته شده و در حال حاضر ۷۵ بیزینس در ۱۸ شهر ایران از خدمات بلفی کارت استفاده می‌کنند.

  •  راجع به بلفی کارت بیشتر توضیح بدهید.

بلفی‌کارت برنامه دیجیتال وفاداری مشتریان در ایران است که برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط طراحی شده است. کار اصلی بلفی‌کارت این است که از مشتریان وفادار ‌نگهداری کند و آنها را به کسب‌وکار بازگرداند. در حال حاضر هدف ما جذب کافه‌ها، رستوران‌ها، کلینیک‌ها و سالن‌های زیبایی و هر نوع کسب‌وکار فعال در شاخه سرگرمی به استفاده از بلفی‌کارت است ولی در کل هر نوع کسب‌وکاری می‌تواند از بلفی کارت استفاده کند.

  •  گفتید که بلفی‌کارت برای کسب‌وکارها طراحی شده است، کسب‌وکارها چطور می‌توانند از این برنامه وفاداری برای مشتریان خودشان استفاده کنند؟

هر کسب‌و‌کاری می‌تواند پس از ورود به سایت بلفی‌کارت برای خود یک پنل اختصاصی بسازد. بلفی کارت ۴ نوع اکانت در قیمت‌های مختلف به کسب‌وکارها پیشنهاد می‌کند که با افزایش قیمت خدمات بیشتری را می‌توانند دریافت کنند: اکانت آبی ۸۰ هزار تومان، اکانت طلایی ۱۵۰ هزار تومان، اکانت پلاتینیوم ۲۵۰ هزار تومان و اکانت الماس ۵۰۰ هزار تومان. به طور کلی کسب‌وکارها می‌توانند با خرید هر یک از این اکانت‌ها برنامه وفاداری مشتری که در قالب باشگاه مشتریان، سیستم امتیاز و پاداش و بازاریابی دیجیتال تعریف می‌شود، دریافت کنند. به عنوان مثال، در اکانت آبی، برنامه وفاداری دیجیتال، شناخت رفتار مشتری، نمایش در نقشه تلفن همراه، بلفی‌کارت به صورت رایگان به تعداد مورد نیاز، یک کمپین پیامکی در ماه و یک کمپین ایمیلی در ماه در اختیار کسب‌وکار قرار می‌گیرد. بعد از اینکه کسب‌وکارها پنل کاربری را ایجاد کردند، تنها چیزی که برای راه‌اندازی باشگاه مشتریان و برنامه وفاداری خاص کسب‌وکار خود نیاز دارند، اینترنت و یک تبلت است که اپلیکیشن بلفی‌کارت‌ روی آن نصب شده باشد بقیه موارد را بلفی در اختیارشان قرار می‌دهد. اکنون فقط کافی است که بلفی‌کارت‌هایی که دریافت کرده‌اند را در اختیار مشتریان فعلی خود قرار دهند‌ تا آنان از طریق تبلتی که اپلیکیشن بلفی ‌روی آن نصب است، در باشگاه مشتریان ثبت‌نام کنند تا کسب‌وکارها بتوانند از آن پس برنامه وفاداری دیجیتال مشتریان خود را مدیریت کنند.

  •  بلفی‌کارت چطور مشتری را وفادار می‌کند؟

این کار از طریق برنامه امتیاز و پاداش و بازاریابی دیجیتال و براساس اطلاعات مشتریان ثبت نام شده در باشگاه صورت می‌گیرد.  به این ترتیب که وقتی مشتری برای اولین بار در محل کسب‌وکار مثلا یک کافه حاضر می‌شود، در باشگاه ثبت نام می‌کند و بلفی کارت خود را دریافت می‌کند. با اسکن بلفی‌کارت در تبلت کسب‌وکار، ۵ امتیاز به او تعلق می‌گیرد که این ۵ امتیاز به ازای هر بار حضور او در کافه و اسکن بلفی‌کارت تکرار می‌شود و بر جمع امتیازات وی اضافه می‌شود. از طرف دیگر هم کافه به ازای هر امتیاز هدیه‌ای برای مشتری در نظر می‌گیرد و طی مشاوره‌هایی که به کسب‌وکارها داده‌ایم آنها را تشویق کرده‌ایم که هدایایی که برای مشتریان به ازای امتیازات مشخص در نظر می‌گیرند، بیشتر جنبه احساسی داشته باشد تا مالی. مثلا یک کافه می‌تواند برای ۲۵ امتیازی که یک مشتری کسب کرده، تجربه درست کردن اسپرسو توسط خود مشتری را به عنوان هدیه در نظر بگیرد یا اینکه تجربه یک روز کار در کافه به ازای ۱۰۰ امتیاز، می‌تواند هدیه جالبی باشد. با این سیستم امتیاز و پاداش کسب‌وکار با مشتریان خود دوست می‌شود و آنان را ترغیب به بازگشت و استفاده مجدد از خدمات می‌کند.

  •  علاوه بر اینکه مشتریان کسب‌وکارها با حضور در محل می‌توانند بر جمع امتیازات خود اضافه کنند و از خدمات استفاده کنند آیا راه دیگری هم برای افزایش امتیازات مشتریان در نظر گرفته‌اید؟

بله، علاوه بر این روش کسب‌وکارها می‌توانند از طریق پنل کاربری خودشان در سایت بلفی‌کارت کیوآرکدهای مختلفی که شامل هدایای ویژه و منحصربه‌فرد هر کسب‌وکار می‌شود، تعریف کنند و در تبلتی که در محل دارند قرار دهند تا در صورتی که تمایل داشتند به یک مشتری مثلا به ازای خرید بیشتر امتیاز بدهند، این کار را انجام دهند. همچنین می‌توانند تصویر کیوآرکدهایی که تعریف کرده‌اند را در شبکه‌های اجتماعی منتشر ‌و مشتریان را ترغیب کنند تا از خدمات آنان استفاده کنند. کسب‌وکارها می‌توانند از همان طریق پنل کاربری خود ایمیل‌های اختصاصی برای خود تعریف ‌و برای مشتریان خود ارسال کنند. حتی در این قسمت می‌توانند برای لیست اختصاصی از مشتریان ایمیل‌های وفاداری را ارسال کنند مثلا برای مشتریانی که ۲۰ امتیاز دارند و مدت زمان زیادی است که به عنوان مثال به کافه آنها سر نزده‌اند، یک کیو‌آر‌کد هدیه ایمیل کنند تا برای مشتریان انگیزه ایجاد شود تا به محل کسب‌وکار ‌آنان برگردند. همچنین این کار را می‌توانند از طریق اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی هم انجام دهند.

  •  به عبارت دیگر شما یک بستر کاربر‌پسند ایجاد کرده‌اید تا کسب‌وکارها بتوانند از طریق آن بازاریابی دیجیتال خود را مدیریت کنند و برنامه وفاداری خاص کسب‌وکارشان را اجرا کنند، چطور بلفی‌کارت را به کسب‌وکارها معرفی کردید؟

از طریق کانال اطلاع‌رسانی که در اینستاگرام داریم، به تولید محتوا پرداختیم و بعد از اینکه کسب‌وکارها با ما آشنا شدند از طریق بازاریابی دهان به دهان که توسط خود کسب‌وکارها و اینکه آنها خودشان ما را به هم معرفی می‌کردند، بلفی‌کارت بیشتر شناخته شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.