بلاکچین دست کلیک‌های جعلی را رو می‌کند

0

اگرچه اغلب بازاریابان محتوا جزو کسانی نیستند که به طور مستقیم تبلیغات را می‌خرند، اما تا حد زیادی به این دلیل که محتوا از طریق فناوری‌های تبلیغاتی توزیع و تبلیغ می‌شود، تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند. هزینه تبلیغات یکی از معیارهای مهم در یک بخش بازاریابی است چرا‌که تبلیغ نه‌تنها بودجه بیشتری نسبت به دیگر تلاش‌های بازاریابی (مانند ایجاد محتوا) می‌خواهد بلکه جزو بودجه‌هایی است که به‌راحتی به علت تقلب و فریبکاری اتلاف می‌شود.

یافته‌های پژوهش جونیپر نشان می‌دهد که بیش از ۹درصد هزینه تبلیغات به دلیل فریبکاری و تقلب اتلاف می‌شود که بالغ بر ۱۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ بوده است. پژوهش حاصل از گروه مشاوره علوم بازاریابی (Marketing Science Consulting Group) هزینه تقلب در تبلیغات حتی بیشتر و  سالانه حدود ۲۱میلیارد دلار بوده است. تبلیغ‌کنندگان  برای بازدیدها و کلیک روی تبلیغات آنها پول پرداخت می‌کنند و در فناوری تبلیغات، کلیک‌ها و بازدیدهای بی‌حاصل و جعلی راحت است.

هکرها و افراد می‌توانند وب‌سایت شما را بازدید و روی آن کلیک کنند تنها به این منظور که سهم درآمد بیشتری از تبلیغات برای وب‌سایت شما به‌دست آورند. هکرها و یا هکرهای مورد حمایت دولت خارجی، روش‌های نظام‌مند برای کلیک و بازدید جعلی آگهی به منظور کسب پول دارند. اما در فناوری بلاکچین، با استفاده از یک دفتر بلاکچین، شبکه‌های تبلیغاتی به صورتی دقیق‌تر می‌توانند اطلاعات را با این افراد و فریبکاران به اشتراک بگذارند و آنها را از شبکه تبلیغات بلاک کنند. به این طریق اطمینان بیشتری می‌یابند که بازدیدها و کلیک‌هایی که دریافت می‌کنند، از مصرف‌کنندگان واقعی است. همانطور که بسیاری از بازاریابان محتوا می‌دانند، هنگامی که شما مکان قرار‌دادن تبلیغات را می‌خرید، باید جمعیت گسترده‌‌ از بین مخاطبانی را انتخاب کنید که می‌خواهید تبلیغات شما را ببینند و همچنین می‌توانید وب‌سایت‌ها را بر حسب موضوع و دسته‌بندی انتخاب کنید. با این حال، آیا اطمینان دارید که مقاله شما دقیقا به افرادی که می‌خواهید نشان داده می‌شود؟ با شبکه‌های تبلیغاتی، شما نمی‌توانید به طور کامل مطمئن شوید دارایی‌های دیجیتال شما به افراد موردنظر و مناسب نشان داده شده است. اینجاست که بلاکچین به عنوان یک راه برای پیگیری مبادله‌‌ مجدد تبلیغات، قرار‌دادن تبلیغات در سایت‌ها و همچنین اعتبار‌سنجی جمعیت بازدیدکنندگان آگهی، وارد عرصه شود.

  •  ارتباط‌دادن محتوا، اینفلوئنسر و مشتریان

اینفلوئنسر مارکتینگ یک جزء کلیدی در تولید و توزیع محتوای ویروسی است. چگونه اینفلوئنسرها را پیدا می‌کنید؟ آیا آنها آنقدر که ادعا می‌کنند، محبوب هستند؟ آیا طرفداران آنها واقعی هستند؟ چقدر پول می‌خواهند؟  SocialMedia.Market شرکتی است که از بلاکچین برای حل این مشکلات اینفلوئنسر مارکتینگ با افزودن شفافیت درباره موارد بالا و کاهش مشکلات قراردادی استخدام یک اینفلوئنسر استفاده می‌کند.

  •  تبلیغ مؤثرتر محتوا

یک بازاریاب خوب محتوا می‌داند که برای یک تولید موفق محتوا دستورالعملی وجود دارد. آنها می‌دانند که یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها ویروسی‌شدن محتو‌است. اگر محتوای شما را شخص مناسب و مورد نظر دریافت کند و توسط آنها تبلیغ شود، محتوا ویروسی خواهد شد.

MAVIN یک تکنولوژی بلاکچین است که در حال خلق روشی است که میزان احتمالات در یک معامله تبلیغاتی را کاهش دهد. با فناوری MAVIN، شما می‌توانید یک سیستم پاداش برای اینفلوئنسرهای خرد ایجاد کنید تا هنگام تبلیغ یک پست، اعتبار به‌دست آورند. تمام کاری که اینفلوئنسرهای کمتر شناخته‌شده باید انجام دهند، لایک‌کردن و ارسال یک پست است و سپس آنها از برند شما برای انجام این کار پاداش کوچکی دریافت خواهند کرد.

تکنولوژی بلاکچینMAVIN این تضمین را می‌دهد که شما تبلیغات با کیفیت بالاتری دارید، فقط به اینفلوئنسر واقعی پول می‌پردازید و هزینه‌های واسطه‌ای کمتری می‌پردازید. مانند بسیاری از فناوری‌های بلاکچین، MAVIN نیز هنوز در دست ساخت است و تا آخر سال جاری در دسترس قرار خواهد گرفت.

اگرچه بلاکچین از هم‌اکنون بازاریابی محتوا را تحت تأثیر قرار داده است، اما هنوز هم چند سالی باقی‌مانده تا در این فضا انقلابی ایجاد کند. در زمینه فناوری بازاریابی محتوا پیشرفت‌های زیادی می‌توان کرد که هنوز شناخته‌نشده و یا در حال توسعه هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.