استارتاپ سلامت دیجیتال با ارائه خدمات پزشکی از راه دور

دکتر مجازی در خانه، استارتاپ جدید بنیان‌گذار Teladoc

1

مایکل گورتون، هم‌بنیانگذار و مدیر شرکت Teladoc Health که بیست سال پیش تاسیس شد روی کسب و کار جدیدش به نام Recuro Health سرمایه‌گذاری کرده است و معتقد است این شرکت به زودی به یکی دیگر از سیستم‌های خدمات‌رسانی بخش سلامت تبدیل خواهد شد. استارتاپ سلامت دیجیتال  Teladoc در حال حاضر ۲۳ میلیارد دلار ارزش دارد و طی سال‌های اخیر توانسته ابتکارات جدیدی را در زمینه ارائه خدمات تلفنی سلامت به مشتریان ارائه کند.

هدف استارتاپ سلامت دیجیتال teladoc ارائه خدمات تلفنی سلامت به مشتریان است

استارتاپ سلامت دیجیتال جدید گورتون قرار است با سرمایه‌ اولیه ۱۲ میلیون دلاری کارش را از دالاس آغاز کند. ایده اصلی این استارتاپ سلامت دیجیتال این است که با استفاده گسترده‌تر از نظارت بهداشتی دیجیتالی، نظام سلامت کشورها می‌توانند میلیارد دلار ذخیره کنند. شعار گروتون این است که استارتاپ او بیماری را قبل از ظهور در بیمار تشخیص می‌دهد. ایده اساسی Recuro این است که از یک نظام نظارتی معمول بیماران استفاده می‌کند که عملکردهای اساسی بدن انسان نظیر فشار خون، قند خون، عملکرد قلب و وزن بدن را در کنار الگوی ژنوم فرد در خصوص احتمال ابتلا به بیماری‌های نظیر سرطان را ثبت ضبط می‌کند.

گورتون این استارتاپ را به تحول در تکنولوژی سنوسور در اتومبیل‌های مدرن امروز مقایسه می‌کند. تکنولوژی که به مالک اتومبیل این امکان را می‌دهد که بداند چه زمانی باید اتومبیل را برای سرویس دوره‌ای به تعمیرگاه ببرد و مانع از این بروز آسیب به اتومبیل شود. گورتون می‌گوید:«ما از اتومبیل‌هایمان مراقبت می‌کنیم اما از بدنمان هرگز. ما باید از تکنولوژی روز برای سلامت نگه داشتن افراد استفاده کنیم».

استقبال مردم از خدمات درمانی و پزشکی در منزل

گورتون تردید کمی دارد که استارتاپ جدیدش مانند Teladoc با واکنش‌های منفی مواجه شود. در اوایل سال ۲۰۰۰ وقتی که گروتون Teladoc را راه‌اندازی کرد با واکنش‌های بسیار منفی در تگزاس مواجه شد. به او می‌گفتند نباید بدون اینکه بیمار را دیده باشی او را معالجه کنی. اما از آن سال تا کنون نه تنها استارتاپ گورتون بلکه تعداد بسیار زیاد دیگری از استارتاپ‌های مشابه راه‌اندازی شده‌اند که به بیمارانی که به هر دلیلی نمی‌خواهد از خانه خارج شوند و در مطب پزشک حاضر شوند خدمات ارائه می‌کنند.

استارتاپ گورتون در واقع راه را باز کرد و موجب شد که برخی دیگر کمپانی‌ها نظیر والمارت، سینگا و دیگران نیز به صنعت خدمات بهداشتی تلفنی علاقه نشان دهند. البته در سال جاری استقبال سرمایه‌گذار از این صنعت کم شد چراکه سهام این شرکت‌ها در سال جاری با کاهش مواجه شدند اما گورتون معتقد است با افزودن افزونه‌های نظارتی جدید به برنامه و استفاده زا تکنولوژی ژنومیک می‌‌توان خدمات جدیدتری ارائه کرده و توجهات را جلب کرد.

گورتون معتقد است در دراز مدت استفاده از خدمات سلامت از راه دور می‌تواند میلیاردها دلار در هزینه نظام سلامت صرفه‌جویی حاصل کند. گورتون می‌گوید بیشتر داروهای مدرن به شدت ناکارآمد هستند. چراکه برای درمان افراد بیمار ساخته‌ شده‌اند و نمی‌تواند به افراد برای ممانعت از بیمار شدن کمکی بکنند. نرم‌افزارهای خدمات بهداشتی از راه دور می‌‌توانند با ثبت علایم فرد و روند عملکرد بدن او پیش از بروز بیماری به فرد هشدار دهند.

انواع خدمات بهداشتی و سلامت از راه دور در این استارتاپ

استارتاپ سلامت دیجیتال جدید Recuro ژانویه سال ۲۰۲۰ تاسیس شد مجموعه‌ای از ابزارها را در خود دارد و به دنبال ساخت پلتفرمی دیجیتال جدیدی است که برای مشتریان برنامه‌ سلامت ارائه می‌کند. برای مثال در این استارتاپ کیت بازگشت به کار در همه‌گیری کرونا قرار داده شده است که هدفش کمک به کارفرمایان و کارمندان است تا در محیط کار از خطر ابتلا به کوید ۱۹ در امان بمانند. این استارتاپ د رحال حاضر چندین مشتری دارد و انتظار دارد در سال جاری میلادی به درآمد ۱۰ میلیون دلاری برسد. اما با توجه به افزایش دورکاری‌ها و بیشتر آشنا شدن مردم با این نوع خدمات سلامت، گورتون امیدوار است این استارتاپ موفق در سال‌های آتی به درآمد یک میلیارد دلاری برسد.

مطلب پیشنهادی: بازار داغ سلامت دیجیتال

گورتون می‌گوید:« ما به دنبال مشکلاتی هستیم که می‌توانیم حلشان کنیم تا در نهایت مردم سالم‌تر باشند. ما دنبال یادگیری نکات کارآمد و چیزهایی هستیم که به کار نمی‌آیند». او می‌گوید:«دلیل اینکه Teladoc تا این حد موفق بود این نبود که بیماران و پزشکان از درمان مجازی استقبال کردند بلکه دلیلیش این بود که این استارتاپ سلامت دیجیتال نظام سلامت را کارآمدتر و مفید‌تر کرد چراکه با این نرم‌افزار پزشکان می‌توانستند هر زمان که خواستند بیمارشان را ببینند. اگر می‌‌خواهی بدانی که چطور می‌شود مشکلی را حل کرد، بهتر از رد پول را تعقیب کنی».

۱ دیدگاه
  1. مهران شهبازی می‌گوید

    سلام
    لطفا بفرمایید که رویداد چه ساعتی شروع می شه و شرایط شرکت چیه؟
    آیا باید ثبت نام کنیم؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.