۵ قدم تا موفقیت با میکو برنچ

0

استفان شومر درباره ‌میکو برنچ، یکی از کارآفرینان زن در حوزه ‌محصولات مراقبت از مو می‌گوید: خانم میکو برنچ بعد از شکست در اولین سالن زیبایی‌اش‌، دست از تلاش برنداشت و دوباره سر پا شد‌. او با تمرکز بر دیدگاه‌های نو‌، همچنین با نقشه‌ای حساب‌شده‌، توانست به موفقیتی چند‌میلیون‌دلاری برسد.

میکو برنچ موسس و مدیر تولید محصول مراقبت از موهای فر‌، به نام میس‌جی است. این محصول مناسب افرادی است که همچون خانم برنچ به مراقبت از موهای طبیعی خود اهمیت می‌دهند. البته ۲۰ سال قبل‌، زمانی که میکو برنچ کار خود را آغاز کرد، به فکر ساختن محصولات محافظت از مو نبود‌.

او فقط از کار‌کردن روی موی سر لذت می‌برد‌. به همین دلیل سالن زیبایی‌اش را افتتاح کرد‌. او خیلی زود شکست خورد و این آغازی برای موفقیت‌های آینده‌اش بود‌.

قدم اول؛ از گذشته بیاموز

بعد از اتمام دوره‌های آرایشی و مراقبت از مو‌، برنچ به همراه خواهرش تی‌تی‌، سالنی با ۲ صندلی در محله بروکلین بازگشایی کرده و سپس تصمیم گرفتند که آن را گسترش دهند. آنها به مکانی بزرگ‌تر نقل مکان کردند‌، اما مشتری و حامی مالی نداشتند. برنچ می‌گوید‌: «ما شکست را در فاصله ۲سال تجربه کردیم.»

آنها از این شکست درس گرفتند و سالن تازه‌ای را افتتاح کردند و تصمیم گرفتند تا مدتی سالن زیبایی خود را در مکانی کوچک نگه دارند‌. آنها بعد از تجربه تلخ خود به این نتیجه رسیدند که باید منطقی عمل کنند.

قدم دوم؛ نقاط ضعف را پیدا‌کن

به نظر می‌رسد سالن‌های زیبایی قابلیت تغییرپذیری دارند. برنچ و خواهرش هم مثل بسیاری از کسانی که صاحب سالن زیبایی هستند، نگران این مسئله شدند. آنها با خود فکر می‌کردند که چه چیزی آنها را از هم‌صنف‌هایشان متمایز می‌کند‌؟

میکو برنچ تا سال ۲۰۰۰ موهای خود را صاف می‌کرد اما وقتی تبدیل به مادر مجردی شد که باید از پسرش مراقبت کند‌، وقت کافی برای این کار نداشت. در نتیجه‌، از خیر صاف‌کردن موهایش گذشت و تصمیم گرفت تا موهایش به شکل طبیعی خود بماند.

مشتری‌ها وقتی چهره جدید میکو برنچ را دیدند، شروع به تعریف و تمجید کردند. میکو برنچ بعد از شنیدن تحسین دیگران‌، متوجه شد که میان افرادی که موی فر دارند، هیچ کسی خاص‌تر از زنان آفریقایی – آمریکایی نیست.

او به خودش ماموریت جدیدی را محول کرد که به خاطرش مجبور شد بخش آرایش مو را از برنامه‌هایش حذف کند. او در این باره می‌گوید‌: «این حرکت بزرگی بود‌، چون ما به پول نیاز داشتیم، با این حال‌، این کار فرصت مهمی بود و بعد از مدتی مشتری‌هایی با انواع موی فر مثل زنان یهودی‌، ایتالیایی‌، لاتین به سالن ما می‌آمدند.»

قدم سوم؛ به دنبال جریان مالی جدید باش

برنچ نتوانسته بود محصولات کافی برای زیبایی موهای فر پیدا کند. وی در این خصوص اینگونه می‌گوید‌: «شروع کرده بودیم به جمع‌آوری وسایلی برای فروش به مشتریان، در نهایت کار خودمان را توسعه دادیم‌.»

آنها بعد از مرگ مادربزرگشان‌، اسم محصول دست‌ساز خود را میس‌جی گذاشتند و فروش آن را در سالن زیبایی‌شان و سپس در فروشگاه‌های ارزان‌قیمت عمومی شروع کردند. میکو برنچ بعد از موفقیت فروش محصولاتش شانس خود را برای فروش محصول خود در فروشگاه زنجیره‌ای ریکی امتحان کرد.

ریکی نام فروشگاهی برای خرید هدیه و محصولات زیبایی در نیویورک بود‌. برنچ زمانی که به ریکی رسید‌، با پسری که مسئول خرید بود، درمورد محصولش صحبت کرد. مسئول خرید فروشگاه ریکی به او گفت که آنها هر سه‌شنبه جلسه‌ای برای قبول و رد محصولات جدید می‌گذارند و از برنچ خواست تا نمونه محصولش را به آنها تحویل دهد. خیلی زود‌، میس‌جی در ۲۵ فروشگاه عرضه شد.

قدم چهارم؛ پایه و اساسی برای گسترش کارت قرار بده

این زنان‌، محصول خود را از آشپزخانه به زیرزمین و سپس به انباری به بزرگی ۱۶هزار متر‌مربع فرستادند. آنها تیمی برای فروش و بازاریابی محصولاتشان استخدام کردند، زیرا در آن زمان برای پیشرفت و دوباره شکست‌نخوردن نیازمند تمرکز بر فروش کالای خود بودند.

آنها خدا را شکر می‌کردند زیرا در سال ۲۰۱۰ خرده‌فروشان خواستار خرید میس‌جی شدند برای همین خانم برنچ قرار شامی با ۲۰۰ مغازه‌دار گذاشت‌. برنچ اعتقاد دارد که این صرفا یک آزمون و خطا بوده‌، او می‌گوید‌: «ما در سالن اولمان جهش خیلی سریعی داشتیم و همان باعث ناکامی شد، اما درباره ‌دعوت خرده‌فروشان‌، یک تیر و دو نشان زدن بود، زمانی که به ما ثابت شد توانایی عرضه کالا به ۲۰۰ مغازه را داریم‌، از ۴۰۰ مغازه سفارش می‌گیریم و کار را گسترش می‌دهیم.»

قدم پنجم؛ به ریشه‌های خود وفادار بمان

در حال حاضر، میس‌جی‌، ۱۶ محصول متفاوت را در فروشگاه‌هایی چون تارگت، والمارت، والگرینز و سی‌وی‌اس‌، در سراسر آمریکا می‌فروشد. برنچ هنوز هم سالن زیبایی خود را اداره می‌کند. اگرچه سالن زیبایی میکو برنچ‌، سالن بزرگی در منطقه سوهو در منهتن واقع شده و نامش آر اند دی است.

میکو برنچ درباره محصول خود می‌گوید‌: «ما مجوزهای رسمی و واقعی دریافت کردیم که برای بالا رفتن میزان فروش محصولمان به آن نیاز داشتیم‌. این مجوزها فروش میس‌جی را به‌خصوص در میان بیشتر اجناس تولید‌شده مشابه افزایش داد.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.