گیشه هنر هفتم در گوشی شما

0

برنامه کاربردی «سینما تیکت» یکی از پرکاربردترین برنامه‌های نرم‌افزاری است که در حوزه سینما و فیلم مورد استقبال علاقه‌مندان به فیلم و سینما قرار گرفته است. با استفاده از این برنامه، کاربران می‌توانند به‌آسانی و بدون هیچ‌گونه محدودیت از هر سینمایی که می‌خواهند بلیت تهیه کنند و جای صندلی خود را نیز مشخص کنند.

این برنامه با هدف اطلاع‌رسانی اخبار و حواشی اکران سینماها و برنامه نمایش فیلم‌های سینمایی ایران از اسفندماه ۱۳۹۰ راه‌اندازی شده است. از اهداف اصلی این برنامه رزرو آنلاین بلیت سینماست.

امکان پیگیری و مطالعه آخرین اخبار سینمای ایران نیز در برنامه سینما تیکت وجود دارد. این برنامه تمام فیلم‌های در حال اکران در سینماهای تهران و سایر شهرستان‌ها را به کاربر ارائه می‌دهد. از ویژگی‌های این برنامه که کاربران را تشویق می‌کند به جای رفتن به گیشه و خرید بلیت، از طریق این برنامه بلیت تهیه کنند ارائه تخفیف و بلیت ارزان‌تر است.

این برنامه برای اجرا شدن به مجوزهای زیر از سوی کاربران نیاز دارد:

 خواندن حافظه ذخیره‌سازی خارجی  دریافت داده از اینترنت  جلوگیری از خواب رفتن صفحه‌نمایش  پیدا کردن حساب‌ها در دستگاه  تغییر/حذف محتوای کارت حافظه  دسترسی به خدمات مبتنی بر وب گوگل  مشاهده اتصالات شبکه  خواندن وضعیت و هویت تلفن  دسترسی کامل به اینترنت  خواندن پیامک‌های شما (اعم از اس‌ام‌اس و ام‌ام‌اس)  دریافت پیامک‌ها (اس‌ام‌اس)

پس از دانلود و نصب برنامه، وقتی سینما تیکت را اجرا می‌کنید ابتدا از شما خواسته می‌شود شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. سپس مانند برنامه‌های کاربردی اجتماعی مانند تلگرام و غیره، کد فعال‌سازی از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود که با وارد کردن آن، حساب شما فعال‌ می‌شود و وارد صفحه اصلی برنامه خواهید شد.

در صفحه اصلی فیلم‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف نمایش داده شده‌اند و شما می‌توانید با لمس هریک برای خرید بلیت فیلم موردنظر خود اقدام کنید. این دسته‌بندی‌ها عبارت است از فیلم‌های در حال اکران، فیلم‌های هنر و تجربه، سینما تک، نمایش‌های ویژه و تئاتر کمدی، فیلم‌های انیمیشن، در آخر نیز گزینه خرید بلیت کنسرت‌ها وجود دارد (که البته هنوز به طور کامل راه‌اندازی نشده و خدماتی در این زمینه ارائه نمی‌دهد).

درواقع این برنامه مجموعه‌ای از آثار سینما و تئاتر را که در حال حاضر روی پرده‌ها اکران می‌شوند، در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اما برای تهیه بلیت چه باید کرد؟ وقتی فیلم مورد نظر را انتخاب می‌کنید، وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن نام فیلم، نام کارگردان و بازیگران و نیز تیزر تبلیغاتی آن گنجانده شده است. در پایین نیز سینماهایی که این فیلم را اکران می‌کنند ذکر شده‌اند که شامل سینماهای تهران و شهرستان‌ها می‌شود. با انتخاب سینمای مورد نظر، روزها و ساعات اکران فیلم به همراه مبلغ بلیت نمایش داده می‌شود. اگر سبد کنار هر گزینه خاکستری‌رنگ باشد، به این معناست که فیلم در آن روز و ساعت پر شده یا زمان آن گذشته است. با انتخاب روز و ساعت مورد نظر، در مرحله بعدی باید تعداد بلیت و مشخصات خود را وارد کنید و سپس از طریق سه گزینه (بانک پارسیان، بانک سامان، و گزینه مخصوص دارندگان سینماکارت) مبلغ بلیت را پرداخت کنید. یکی از گزینه‌های جالب این قسمت «مشاهده پلان» است که با انتخاب آن می‌توانید ترتیب چیدمان صندلی‌ها و صندلی‌های موجود برای رزرو را مشاهده کنید. صندلی‌هایی که به رنگ قرمز درآمده‌اند از قبل فروخته ‌شده‌اند.

در منوی اصلی این برنامه، به غیر از جستجوی فیلم بر اساس دسته‌بندی فیلم‌ها، کاربران می‌توانند سینمای مورد نظر خود را انتخاب و فیلم‌های در حال اکران آن را مشاهده کنند. به علاوه علاقه‌مندان ساکن در شهرهایی غیر از تهران نیز از این قسمت می‌توانند برای جستجوی سینماهای شهر خود که با این برنامه همکاری می‌کنند و خدمات فروش اینترنتی بلیت ارائه می‌دهند، استفاده کنند.

همچنین کاربران می‌توانند از طریق منوی اصلی وارد قسمت اخبار شوند. اخبار این برنامه تمام خبرهای داغ و مهم در حوزه سینما و هنر را تشکیل می‌دهد که برای هواداران سینما و بازیگران بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. به‌علاوه آن‌ها می‌توانند خبرهای روز را از یک منبع موثق دریافت کنند. یکی دیگر از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این برنامه «پیگیری خرید» است. در صورتی که هنگام خرید بلیت صندلی خود را انتخاب نکرده باشید، می‌توانید در این قسمت صندلی خود را انتخاب کنید و از وضعیت خرید خود مطلع شوید. برای این کار باید کد رزرو خرید اینترنتی خود را وارد کنید.

برای اطلاع کاربران از میزان فروش فیلم‌ها، جدول فروش نیز در دسترس است. در این قسمت کاربران می‌توانند تعداد فروش بلیت برای هریک از فیلم‌های در حال اکران را مشاهده کنند و ببینند پرفروش‌ترین فیلم‌های اخیر کدام‌ها هستند. راه‌های ارتباطی این برنامه نیز در بخش ارتباط با ما ارائه شده که شامل ارتباط تلفنی، حضوری، ایمیل، و سایر رسانه‌های اجتماعی می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.