کانال‌شاپ، فروشگاه آنلاین بر یک بستر تق‌ولق!

0

استارتاپ کانال‌شاپ به نشانی kanalshop.com‌ توسط علیرضا شایسته ۲۷ ساله و علی غفوری ۳۲ ساله بنیانگذاری شده است.

‌‌با اینکه در دانشگاه تحصیل کرده‌اند ولی هیچ‌کدام به دنبال مدرک نبوده‌اند و مدرک دانشگاهی ندارند. علیرضا تا قبل از راه‌اندازی این استارتاپ در حوزه‌های مختلفی مشغول به کار بوده است؛ از حوزه ساختمان تا خرید و فروش آهن، کیف و کفش زنانه، تولیدی کالای خواب، طراحی و ساخت ماشین‌های صنعتی و غیره. او با استارتاپ‌ها در حوزه بازاریابی و گسترش بازار نیز همکاری داشته است. علی نیز همانند علیرضا تجربه فعالیت در کسب‌وکارهای مختلفی را داشته است. هر کدام از آنها از آنجایی که با بازار تهران در ارتباط بودند به فکر راه‌اندازی استارتاپی همچون کانال‌شاپ بودند و فکر می‌کردند چنین استارتاپی می‌تواند اثر‌بخشی خوبی را به همراه داشته باشد و  سرو‌سامانی به روند سفارش‌گیری کانال‌های فروش بدهد. آنها در هکاتون آشنا شدند و ایده را با هم مطرح کردند و تصمیم گرفتند بر پایه روبات‌های تلگرام فروشگاه‌هایی را راه بیندازند.

کار اصلی کانال‌شاپ راه‌اندازی روبات فروشگاهی برای فروش محصولات در پیام‌رسان‌هاست. ویژگی کار‌آمد آن امکان اتصال فروشگاه به درگاه پرداخت در چند ثانیه است. کانال‌شاپ با سیستم ارتباط با مشتریان خود و سایر امکانات، فضایی پر‌رونق برای ادمین‌های کانال‌های فروش ایجاد کرده است. به علاوه در کانال‌شاپ کاربران می‌توانند در زمان کمتر از ۵ دقیقه فروشگاه خود را ایجاد کنند و محصولات خود را از طریق پنل کاربری وب‌سایت و یا از طریق خود پیام‌رسان وارد سیستم کنند.

کانال‌شاپ از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است؛ بخش بازار‌یابی یکی از این بخش‌هاست که در این بخش مدیران هر کسب‌و‌کار می‌توانند مدیریت کانال خود را داشته باشند و برای خود بازاریاب آنلاین داشته باشند. همچنین سیستم کمپین در کانال‌شاپ به کاربران کمک می‌کند تا میزان اثر‌بخشی تبلیغات خود را بررسی کنند و درگاه واسط امکان  راه‌اندازی سریع کسب‌و‌کار آنلاین را برای کاربران فراهم می‌کند، چرا‌که بسیاری از ملزومات توسط کانال‌شاپ آماده شده و کاربران تنها نیاز به یک شماره شبا و کد ملی جهت دریافت درگاه دارند. نکته قابل توجه این است که دریافت درگاه در ۳۰ دقیقه انجام می‌شود. ارتباط با مشتریان بخش دیگری در کانال‌شاپ است که امکان برقراری ارتباط و پیگیری مشتریان را برای فروشگاه‌داران فراهم می‌کند و امکاناتی اعم از ارسال پیام به هر کاربر و ارسال پیام گروهی به تمام کاربران را داراست.

کانال‌شاپ کار خود را از اردیبهشت ۹۵ شروع می‌کند ولی فروش اولیه به دلیل چالش‌های مختلف به تعویق می‌افتد و در واقع در آذر‌ماه همان سال موفق می‌شوند اولین فروش را تجربه کنند و تا‌کنون ۳۰میلیون فروش کرده‌اند و حدود ۲۵۰هزار کاربر از خدمات استفاده می‌کنند. آنها تا‌به‌حال هیچ تبلیغی نداشته‌اند و فقط از طریق آپارات و سئو توانسته‌اند کاربر جذب کنند. کمبود سرمایه مهم‌ترین چالش‌شان بوده ‌‌چون هر دو مستقل زندگی می‌کنند و بارها با مشکلات مالی شدیدی روبه‌رو بوده‌اند. از طرف دیگر فیلترینگ تلگرام یکی دیگر از چالش‌هایی است کسب‌و‌کار آنها را با تهدید جدی روبه‌رو کرده است، چون تمام فعالیت‌های آنها از طریق تلگرام صورت می‌گیرد و مشتریان از طریق این پیام‌رسان می‌توانند از خدمات کانال‌شاپ استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.