چگونه اینفلوئنسر شویم؟

در شبکه‌های اجتماعی تاثیرگذار باشید

0

در حال حاضر در فضای مجازی افرادی وجود دارند که در میان سایر کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این محبوبیت از جنس محبوبیت سلبریتی‌ها نیست. محبوبیت اینفلوئنسرها از صداقت و تجربه‌شان نشأت می‌گیرد. اینفلوئنسرها فالوئرهای زیاد و وفاداری دارند که مدام در حال پیگیری و حمایت از آنها هستند. به همین دلیل نوع جدیدی از بازاریابی به نام اینفلوئنسر مارکتینگ در فضای کسب‌و‌کار فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

در حال حاضر در فضای مجازی افرادی وجود دارند که در میان سایر کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این محبوبیت از جنس محبوبیت سلبریتی‌ها نیست. محبوبیت اینفلوئنسر از صداقت و تجربه‌شان نشأت می‌گیرد.

اینفلوئنسرها فالوئرهای زیاد و وفاداری دارند که مدام در حال پیگیری و حمایت از آنها هستند. به همین دلیل نوع جدیدی از بازاریابی به نام اینفلوئنسر مارکتینگ در فضای کسب‌و‌کار فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

اینفلوئنسر مارکتینگ توانسته است بسیاری از کسب‌و‌کارها را متحول و ادبیات جدیدی را به فضای کسب‌و‌کار وارد کند. به همین سبب بسیاری از افراد فعالیت‌های خود را مبنی بر تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر آغاز کرده‌اند اما در این مسیر نتوانسته‌اند ‌موفقیت چشمگیری را به‌دست بیاورند. در این مقاله قصد داریم تا با بیان مهم‌ترین روش‌های تبدیل‌شدن به اینفلوئنسر، این مسیر را برای شما علاقه‌مندان هموار کنیم.

انتخاب موقعیت

اینفلوینسر : انتخاب موقعیت مناسب
هدف را مشخص کنید

برای تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر در فضای مجازی باید اقدام به تولید محتوا کنید. تولید محتوا نیز با توجه به گستردگی علایق مخاطبان، می‌تواند دشواری‌های خاص خود را به همراه داشته باشد. به همین دلیل باید موقعیت و جایگاهی که قصد ادامه‌‌ فعالیت در آن را دارید، برای خود مشخص کنید. 

در ابتدا باید این سؤال را از خود بپرسید: مخاطبانی که قصد تأثیرگذاری بر آنها را دارید، دارای کدام نوع شخصیت و پرسونا هستند و نسبت به چه نوع  محتوایی واکنش نشان می‌دهند.

 انتخاب شبکه‌‌ مناسب

شبکه اجتماعی اینفلوئنسر
شبکه اجتماعی خود را انتخاب کنید

شبکه‌‌ اجتماعی اینستاگرام جایی است که ۹۳درصد از فعالیت‌های اینفلوئنسرها در آن انجام می‌شود.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که این آمار، نشان از این نیست که اینستاگرام شبکه‌ای کامل برای تولید محتوا و اینفلوئنسر مارکتینگ باشد.

شبکه‌‌ اجتماعی ایده‌آل برای انجام فعالیت‌های مربوط به اینفلوئنسر شبکه‌ای است که تعداد مخاطبان هدف شما در آن حداکثر باشد. 

استراتژی محتوا

استراتژی محتوا برای شبکه‌های اجتماعی
برای تولید محتوای خود استراژی داشته باشید

یکی از رایج‌ترین روش‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی قانون ۵-۳-۲ است.

بر اساس این قانون از هر ۱۰ مقاله‌ای که نوشته می‌شود، ۵ عدد از مقاله‌ها باید ناب و باکیفیت باشند که توسط شخص ثالثی نوشته شده‌باشند و ۳ مقاله باید به صورت آموزشی و خبری باشند که توسط شما نوشته شده باشند. ۲ مقاله نیز باید در مورد شما نوشته شود. 

تولید محتوا و اهمیت انتشار

با‌کیفیت‌ترین محتوا اگر توسط بازدیدکنندگان دیده نشود و آنها را درگیر نکند، دارای ارزش نیست و در فرآیند اینفلوئنسر کارکرد مثبتی به همراه نخواهد داشت.

به همین دلیل مدیریت شبکه‌های اجتماعی در این مورد دارای اهمیت ویژه‌ای است. احتمال دیده‌شدن محتوای تولیدی توسط شما با زمان انتشار آن دارای رابطه است.

زمانی که برای انتشار مطالب انتخاب می‌کنید، بسیار حائز اهمیت است. دلیل اصلی این اهمیت به تعداد کاربران آنلاین در ساعت انتشار محتوا باز‌می‌گردد. 

 گسترش شبکه‌ مخاطبان

افزایش مخاطبان اینفلوئنسر
افزایش مخاطبان اینفلوئنسر

شما همواره باید بخشی از تمرکز خود را به تقویت شبکه‌ فالوئرها و افزایش تعداد آنها اختصاص دهید.

یکی از بهترین روش‌های تقویت و گسترش شبکه‌‌ مخاطبان، نوشتن در وبلاگ‌هاست.

با نوشتن در وبلاگ‌ها رفته‌رفته افراد بیشتری با نام شما آشنا می‌شوند و احتمال اینکه این افراد در شبکه‌های اجتماعی نیز به دنبال شما باشند، افزایش می‌یابد.

علاوه بر این نگارش پست به صورت نویسنده‌‌ مهمان نیز می‌تواند موجب تسریع فرآیند شود. 

تعامل با فالوئرها

تعامل اینفلوئنسر با فالوئرها
با مخاطبان تعامل برقرار کنید

یکی از مهم‌ترین وظایفی که اینفلوئنسر  باید به آن توجه داشته باشد، پاسخ به نظرات و سؤالات کاربران در صفحات شبکه‌های اجتماعی است.

پاسخ‌دادن به نظرات و سؤالات فالوئرها به آنها این پیام را می‌رساند که برای شما ارزشمند هستند و تصویر مثبتی از شما در ذهن آنها به جای می‌گذارد.

البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که همواره در نظرات فالوئرها نباید انتظار عکس‌العمل مثبت داشته باشید. 

 ارزیابی عملکرد

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی، بررسی آمارها و در نهایت ارزیابی عملکرد است.

در حال حاضر فرآیند ارزیابی عملکرد و داد‌ه‌های مربوط به صفحه‌‌ شما در شبکه‌های اجتماعی توسط کسب‌و‌کارهای بسیاری می‌تواند مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد.

این کسب‌و‌کارها اطلاعات مفیدی از وضعیت فعلی صفحه‌‌ شما را ارائه می‌کنند که در مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.