وای فای با مصرف انرژی پایین تر در راه است

0

یکی از مزایای وای فای این است که همه جا وجود دارد و به طور نامرئی لپ تاپ را پرینتر وصل می کند، به تلفن هوشمند امکان می دهد تا بدون استفاده از خدمات مخابراتی تماس برقرار کند یا فیلم پخش کند و غیره.اما یکی از معایب آن مصرف مقدار زیادی انرژی و خالی کردن باتری دستگاه های متصل است.

به گزارش شنبه مگ: در حال حاضر یک تیم از متشکل از دانشمندان کامپیوتر دانشگاه واشنگتن و مهندسین برق نشان داده اند که می توان با استفاده از نیرویی که ۱۰۰۰۰ برابر کمتر از روش های متداول است، انتقالات وای فای را انجام داد.

این سیستم جدید انرژی به اندازه ۱۰۰۰۰ برابر کمتر از انرژی مصرفی پلتفرم های ارتباط بی سیم از قبیل Zigbee مصرف می کند.این فناوری یکی از ۱۰ فناوری برتر سال ۲۰۱۶ شناخته شده است.

دانشمندان در تلاش بودند تا به یک فناوری دست یابند که به کمک آن انتقالات وای فای بدون صرف هیچ انرژی انجام شود و اکنون با دستیابی به یک فناوری جدید، مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش داده اند.

این اولین بار است که Passive Wi-Fi  می تواند سیگنال های وای فای را با میزان ۱۱ مگابیت در ثانیه منتقل کند. این سرعت کمتر از حداکثر سرعت وای فای است اما سرعت آن از سرعت بلوتوث ۱۱ برابر بیشتر است.

علاوه بر صرفه جویی در مصرف باتری دستگاه ها، ارتباط بی سیم که هیچ انرژی مصرف نکند می تواند محیطی را ایجاد کند که در آن دستگاه های خانگی و حسگرهای پوشیدنی با استفاده از وای فای و بدون نگرانی در خصوص انرژی با یکدیگر در ارتباط باشند.

برای دستیابی به این انتقالات وای فای با مصرف انرژی کم، تیم تحقیقاتی عملیات های دیجیتال و آنالوگ مربوط به انتقالات رادیویی را از هم جدا کرد. در ۲۰ سال گذشته، بخش دیجیتال از نظر مصرف انرژی بسیار مقرون به صرفه بوده است، اما قسمت آنالوگ هنوز مقدار زیادی انرژی مصرف می کند.

طراحی Passive Wi-Fi به گونه ای است که توابع آنالوگ و قدرت فشرده مانند تولید یک سیگنال در یک فرکانس خاص را به یک دستگاه در شبکه ای که به دیوار متصل است، اختصاص می دهد.

یک ردیف حسگر با استفاده از مقدار بسیار کمی انرژی و از طریق بازتاب و جذب سیگنال، بسته های اطلاعاتی وای فای را تولید می کند. در شرایط واقعی، تیم تحقیقاتی دریافت که حسگرهای وای فای و تلفن هوشمند می توانند حتی در فاصله ۱۰۰ فوتی با هم ارتباط برقرار کنند.

این حسگرها می توانند از طریق یک تراشه وای فای با هر روتر، تلفن هوشمند، تبلت یا سایر دستگاه های الکترونیکی در ارتباط باشند. نکته جالب آن است که تمام این دستگاه ها می توانند بسته های وای فایی را که با استفاده از بازتاب ایجاد شده اند رمزگشایی کنند.

این فناوری امکان انواع جدید ارتباطات را که به دلیل نیاز به مصرف انرژی زیاد تا کنون وجود نداشته اند، فراهم می کند.

برای مثال،از آنجا که وای فای انرژی بسیار زیادی مصرف می کند، برنامه های خانه هوشمند که از حسگرها برای ردیابی همه چیز، اعم از اینکه کدام درب ها باز هستند یا آیا کودکان از مدرسه به خانه آمده اند یا خیر، استفاده می کنند از پلتفرم های ارتباطی خود استفاده خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.