همه چالش‌های اکوسیستم استارتاپی ایران‌

0

همایش یلدای کارآفرینان استارتاپی در آخرین روز پاییز ۱۳۹۵ در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران با حضور و استقبال گسترده کارآفرینان، فعالان استارتاپی‌، اهالی رسانه و علاقه‌مندان به اکوسیستم کارآفرینی ایران برگزار شد.

دورهمی یلدای کارآفرینان استارتاپی با سخنرانی اکبر هاشمی، دبیر این همایش‌ و سردبیر هفته‌نامه شنبه، آغاز شد. اکبر هاشمی با اشاره به اینکه سنت شب یلدای ایرانیان شب دورهمی خانواده‌هاست، گفت: «در شب یلدا بزرگ و کوچک گرد هم می‌آیند و از کسب‌وکار و زندگی روزمره می‌گویند و می‌شنوند. ما نیز به عنوان جمعی از فعالان اکو‌سیستم‌ بر آن شدیم در این شب ایرانی، خانواده بزرگ کارآفرینان اکوسیستم استارتاپی ایران را گرد هم آوریم و در فضایی دوستانه فارغ از رقابت‌های روزمره به گفت و شنود بپردازیم و از بیم‌ها و امید‌هایمان به آینده‌ روشن سخن بگوییم. به شکرانه نزدیک به یک‌ سال فعالیت، موفقیت‌ها و شکست‌هایمان را با انار و هندوانه مزه‌مزه کنیم و تفألی به حضرت حافظ بزنیم و بر همدلی‌ها بیفزاییم.»

دبیر این همایش همچنین از ادامه برگزاری این دورهمی در سال‌های آتی خبر داد و گفت: «تصمیم داریم مراسم یلدای کارآفرینان استارتاپی را هر‌ساله در شب یلدا برای فعالان اکوسیستم و علاقه‌مندان به این حوزه برگزار کنیم.»

یلدای کارآفرینان استارتاپی در سه پنل برگزار شد: در پنل اول که پنل «کارآفرینان‌، قهرمانان ملی» نام گرفته بود، مدیران مطرح‌ترین و بزرگ‌ترین استارتاپ‌های ایران حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر پرداختند. مدیریت این پنل را میلاد صابری، مدیر عامل کار بانک و برگزارکننده رویداد بانی، برعهده داشت. در این پنل محمدجواد شکوری‌مقدم‌ مدیر‌عامل آپارات، سعید محمدی‌ بنیان‌گذار دیجی‌کالا، شهرام شاهکار‌ مدیرعامل اسنپ، علی‌رضا صادقیان‌ مدیرعامل نت‌برگ و نازنین دانشور‌ مدیرعامل تخفیفان با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند.

در پنل دوم نیز مدیران و بنیان‌گذاران مراکز نوآوری و شتاب‌دهی به بحث و تبادل نظر پرداختند. رضا کلانتری‌نژاد، بنیان‌گذار شتاب‌دهنده شزان این پنل را مدیریت کرد و آقایان محمدامین صمیمی مدیرعامل شفق، محسن ملایری مدیرعامل آواتک، حمزه قطبی‌نژاد مدیرعامل نوتک‌، ناصر غانم‌زاده مدیرعامل فینوا و احمدرضا مسرور مدیرعامل دیموند در آن حضور داشتند.

در پنل سوم هم که با مدیریت شهرام شریف، روزنامه‌نگار و از فعالان اکوسیستم استارتاپی ایران‌ برگزار‌ شد، شهاب جوانمردی مدیرعامل فناپ، سعید رحمانی مدیرعامل سرآوا، رضا زرنوخی رئیس هیئت مدیره انجمن صندوق‌های جسورانه و علی فیاض‌بخش مدیرعامل شرکت حرکت اول حضور داشتند و درباره تامین مالی کسب‌وکارهای نوپا به بحث پرداختند.

این همایش توسط جمعی از فعالان اکو‌سیستم استارتاپی ایران برگزار شد و همفکر مشهد، کانون کارآفرینی دانشگاه تهران، آی‌تی ایران، هفته‌نامه شنبه، نواوردگاه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان، انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی، ایوند، کنسرسیوم کسب‌وکار اینترنتی ایران، رویداد کارآفرینان ایرانی (بانی)، روزنامه ایران، روزنامه فناوران، راه پرداخت، روزنامه اصفهان امروز، باشگاه موفقان، همفکر تهران، کلوب مدیران، سینما مدیر، باشگاه استارتاپ هادی، فناوری به وقت تبریز (تبریزایو)، کارآفرینان موفق، مامان‌پز و میوا از حامیان این رویداد بودند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.