نام کودک خود را با نام نیکو انتخاب کنید

‌ پلتفرم آنلاین انتخاب اسم با قابلیت فیلتر بیش از ۶۰۰۰ نام ایرانی

0

نام‌نیکو علاوه بر اینکه یک بانک اطلاعاتی دقیق و جامع از اسم‌های ایرانی است، یک ابزار بسیار مناسب برای والدین است تا راحت‌تر بتوانند نام فرزندان خود را انتخاب کنند.

بنیانگذاران استارتاپ نام نیکو یک زوج‌ متولد سال‌۱۳۷۳ هستند. مطهره سمنانی، دانش‌آموخته‌‌ رشته‌ مهندسی آی‌تی از دانشگاه علوم‌و‌فنون مازندران و متولد شهر بابل است. همسر او، محمدجواد حیدری نیز‌ در مقطع کارشناسی ارشد، در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی آی‌تی خوانده است.

ایده اولیه استارتاپ نام‌نیکو را خانم داده است و آقا مدیریت فنی استارتاپ را برعهده دارد. محمدجواد بیشتر در اوقات فراغت روی این پروژه وقت می‌گذارد اما مطهره تمام‌وقت سرگرم نام نیکوست و امور گرافیکی آن را انجام می‌دهد.

ايده نام نیکو چطور شكل گرفت و چرا تصمیم گرفتید این استارتاپ را راه‌اندازی کنید؟

اگر شما سری به سایت‌های موجود برای انتخاب اسم بزنید، با تعداد بسیار زیادی از نام‌های دخترانه و پسرانه مواجه می‌شوید که صرفا به ذکر دختر و پسر‌بودن نام و اینکه ریشه‌‌ آن چیست، بسنده کرده‌اند. ما دنبال چیزی فراتر از یک طبقه‌بندی ساده دخترانه و پسرانه بودن نام بودیم. مهم‌ترین دغدغه‌‌ ما فیلتر‌کردن نام‌ها بود.

به این فکر می‌کردیم که مشابه‌‌ صفحه‌‌ جستجوی محصول در برخی سایت‌های خرید اسم‌ها قابلیت فیلتر با گزاره‌های متفاوت را داشته باشند. برای مثال، کاربر بتواند اسمی را جستجو کند که معنای آن «مهربان» است، از نظر محبوبیت «رتبه بالایی» داشته باشد و اسم یک «گل» یا یک «رنگ» نیز باشد.

ابتدا در وب یک تحقیق کامل انجام دادیم و سایتی که این کار را انجام بدهد، پیدا نکردیم، برای همین دست به‌کار شدیم. استارتاپ نام نیکو اینگونه خلق شد.

قبل از راه اندازي استارتاپ‌تان، مشغول چه کاری بودید؟

مطهره قبل از راه‌اندازی نام نیکو در حوزه گرافیک مشغول به کار بود و با فتوشاپ، ایلستریتور و همچنین افترافکت کار می‌کرد. من هم به برنامه‌نویسی و کارآفرینی علاقه دارم و چندین سال است که در همین حوزه، مشغول به فعالیت هستم.

استارتاپ شما چه خدماتی ارائه می‌دهد و كاربران چطور می‌توانند از این خدمات استفاده كنند؟

نام نیکو‌

نام‌نیکو علاوه بر اینکه یک بانک اطلاعاتی دقیق و جامع از اسم‌های ایرانی است، یک ابزار بسیار مناسب برای والدین است تا راحت‌تر بتوانند نام فرزندان خود را انتخاب کنند. در سایت نام‌نیکو حدود ۶۰۰۰ اسم وجود دارد که برای هر اسم یک صفحه‌‌ اختصاصی درست کرده‌ایم.

در صفحه‌‌ هر اسم، توضیحات مربوط به ثبت احوال، دقیق‌ترین معنی آن‌ و توضیحات دیگری همچون ریشه‌ و مشخصات جغرافیایی اسم آمده است. علاوه بر این، یک عکس زیبا به همراه معنی برای هر اسم طراحی شده است که کاربران می‌توانند از آن به‌عنوان عکس پروفایل استفاده کنند.

ما همچنین یک قابلیت سرچ پیشرفته داریم که کاربران امکان فیلتر‌کردن اسامی را براساس موارد مدنظرشان دارند. فیلتر‌کردن مزیتی است که از اتلاف وقت در جستجو جلوگیری می‌کند.

یک بخش دیگر در سایت وجود دارد با عنوان «آینده‌سازان» که در آن عکس و نام بچه‌هایی که در چند سال اخیر به دنیا آمده‌اند را به صورت رایگان بارگذاری می‌کنیم. کاربران می‌توانند عکس فرزندان خردسال خود را برای ما ارسال کنند‌ تا ‌روی سایت نام‌نیکو قرار داده شود.

از چه زمانی استارتاپ خود را راه‌اندازی کردید؟

نام‌نیکو پس از انجام تحقیقات و جمع‌آوری داده‌ها از حدود ۶ ماه قبل فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. در این مدت تمرکز اصلی ما روی تکمیل محتوای سایت بوده ‌و همچنان ادامه دارد.

سرمایه اولیه‌تان برای آغاز کار چقدر بود؟

سرمایه اولیه ما وقت و زمانی است که صرف پروژه می‌کنیم. علاوه بر این، هزینه ‌هاست، دامنه و حقوق اولیه‌‌ اعضای تیم حدود ۱۰ میلیون تومان شد. تیم ما جدای از من و همسرم، ۶ نیروی پاره‌وقت جهت تولید محتوا دارد که از همراهی آنها با نام‌نیکو تشکر می‌کنم. فاطمه سمنانی‌بنگر، فاطمه حیدری، محدثه شهریاری‌پور، ساجده صفایی، پریسا رودحله و آقای حامد مهدیان هم‌تیمی‌های نام نیکو هستند.

از زمانی كه استارتاپ خود را راه‌اندازی کردید، چه تعداد كاربر از خدمات شما استفاده كردند؟

استراتژی اصلی ما بازاریابی بر اساس ورودی گوگل است. تمرکز اصلی ما روی SEO است. تاکنون حدود ۵ میلیون بار گوگل سایت نام‌نیکو را در نتایجش نشان داده است‌ و بیشتر از ۱۲۰‌هزار کاربر از خدمات سایت ما استفاده کرده‌اند. در حال حاضر روزانه نزدیک به ۲۵۰۰ بازدید‌کننده از گوگل وارد سایت ما می‌شوند.

شیوه درآمدزایی‌تان چگونه است؟

بازدیدکننده‌های سایت ما عمدتا بانوان باردار، همسران آنها و همه‌‌ پدران و مادرانی هستند که تصمیم به فرزندآوری دارند. برای همین یکی از مکان‌های خوب برای تبلیغات تولیدکنندگان محصولات کودک، سایت نام‌نیکو است. ما یک فروشگاه با قابلیت چند فروشندگی (market place) در کنار سایت ایجاد کرده‌ایم و قصد داریم فقط کالاهای با‌کیفیت ایرانی حوزه کودک را در این فروشگاه به فروش برسانیم.

از زمانی که کار خود را آغاز کردید، چقدر فروش داشته‌اید؟

تمرکز ما در حال حاضر ‌روی جذب تولیدکنندگان محصولات باکیفیت ایرانی است و پس از جذب تعدادی تولیدکننده، به سراغ فروش می‌رویم. پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به تعداد بازدیدکنندگان خاص سایت ما و تطبیق علاقه بازدیدکننده‌ها به محصولات کودک، فروش خوبی داشته باشیم.

برای معرفی استارتاپ خود و اینکه بیشتر شناخته شوید، چه کارهایی انجام دادید؟

سئو

اهداف بازاریابی ما الان محدود به سئو است. به صورت حرفه‌ای روی سئو سایت کار می‌کنیم. خوشبختانه در این مدت رشد سایت ما تقریبا هر ماه دو برابر شده است.

مهم‌ترين چالش پیش‌روی شما از وقتي كه كارتان را شروع كرديد، چه بوده است؟

یافتن تولیدکنندگانی که هم محصولات با‌کیفیت تولید کنند، هم حاضر به فروش اینترنتی محصولات‌‌شان باشند، خیلی دشوار است. با این حال ما ناامید نشده‌ایم و تا رسیدن به موفقیت با قدرت به مسیر خودمان ادامه می‌دهیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.