مصرف صحیح دارو با کمک آی‌او‌تی

0

اینترنت اشیاء (IoT) به ما کمک می‌کند تا یادمان بماند قبل از رسیدن به خانه چراغ‌ها را روشن کنیم، در‌‌ها را قفل کنیم یا تهویه هوا را به کار بیندازیم، اما مهم‌تر از آن اینترنت اشیاء این قابلیت را دارد که به سلامت افراد کمک کند یا حتی جان انسان‌ها را نجات دهد.

مجموعه جدیدی از دستگاه‌های پزشکی متصل که مراقبت‌های بهداشت شخصی را آسان و مطمئن کرده‌اند. یکی از این زمینه‌ها پایبندی به داروی خانگی متصل است.

پایبندی به داروی تجویزی یک مشکل بزرگ در آمریکا به شمار می‌رود و هزینه زیادی برای سیستم مراقبت بهداشتی به بار آورده است و اغلب مواقع برای افرادی که دستور پزشک خود را رعایت نمی‌کنند، مشکلاتی به وجود می‌آید.

یک استارتاپ به نام AdhereTech قصد دارد این مشکل را برطرف کند. ایده این استارتاپ یک قوطی قرص بی‌سیم است که در موعد مصرف دارو به بیمار هشدار می‌دهد و مصرف و میزان داروهای مصرفی بیمار را پیگیری می‌کند.

شرکت طراحی محصول IPS با کمک این استارتاپ به طراحی و ایجاد یک قوطی قرص «هوشمند» نسل دوم که به بیماران زمان مصرف دارو را یادآوری می‌کند، کمک کرده است.

در حال حاضر هزاران بیمار از این قوطی قرص اینترنت اشیاء استفاده می‌کنند اما چالش‌هایی در طراحی آن وجود داشته است.

چشم‌انداز راهبردی شرکت برای این قوطی قرص جدید افزایش پایبندی و کاهش هزینه‌های مربوط به مصرف تصادفی دارو یا فراموش کردن یک دوز مصرفی بود. کار با طراحی محصول آغاز شد تا به طور بی‌سیم به یک خدمات فضای ابری متصل باشد، داده‌های مصرفی را به طور منظم جمع‌آوری کند و مطمئن شود که بیماران سر وقت داروهای خود را مصرف می‌کنند.

قوطی قرص هوشمند AdhereTech که به تازگی طراحی شده، به اینترنت متصل است و می‌تواند از طریق تماس تلفنی یا پیامک، یا از طریق یک چراغ چشمک‌زن که در پایین قوطی قرار دارد، زمان مصرف دارو را به بیمار یادآوری کند.

به علاوه یک تراشه بی‌سیم CDMA دارد که مقدار کمی داده را ارسال می‌کند و متوجه می‌شود که چه زمانی قوطی باز شده و چه تعداد قرص برداشته شده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.