نسخه جدید مسیریاب دال، نقشه‌ای مخصوص پیاده روی اربعین

0

بیایید نگاهی به فعالیت‌های روزمره‌ای که از فرط عادی شدن دیگر به چشممان نمی‌آیند بندازیم؛ غذاخوردن، چیزی در دفترِ خاطراتِ روزانه نوشتن، شاید خواندن، شاید دقایقی را با خانواده گذراندن.

در حقیقت همه ما فعالیت‌هایی در زندگی‌هایمان داریم که متوجه انجام دادنشان نمی‌شویم، و بنابراین، هم از ارزیابی فوایدشان عاجزیم و هم نمی‌دانیم اگر روزی این کارها را انجام ندهیم، یا نتوانیم انجام بدهیم، چه اتفاقی می‌افتد.

نگاهی به نحوه پرداختِ قبوضتان بکنید، یا نگاهی به نحوه سفرکردنتان در شهر، رزرو اتاق، سفارشِ غذا.

صفر و یک ها، خوره‌های کامپیوتر، کامپیوترها، زندگی‌های ما را تغییر داده‌اند و این تغییر آنقدر به شیوه زندگی ما می‌آمده و آنقدر خوب روی زندگی‌های ما نشسته، که کاملا به جزئی اساسی از آن تبدیل شده؛ طوری که دیگر حتی متوجه بودنشان نیستیم.

هربار هنگامِ جستجو در اپ‌استورها، مثل بازار، چشممان به برنامه‌های کاربردی جدیدی می‌افتد که قبل از هرچیز، دیدِ جدیدِ سازندگانشان به دنیا، ما را وسوسه و مجاب می‌کند تا آن‌ها را روی گوشی‌هایمان نصب کنیم، و حتی اگر از آن راضی بودیم، به دیگران پیشنهاد بدهیم.

کمی می‌گذرد و اگر اپلیکیشن مذکور، با سبکِ زندگی ما هماهنگ باشد، آنقدر از آن استفاده می‌کنیم که فراموشمان می‌شود چنین «ابزار»ی داریم؛ اپلیکیشن به جزئی از زندگی ما تبدیل شده و حتی در بعضی موارد شیوه‌های زندگی ما را تغییر داده.

سفرهای درون‌شهری ارزان‌تر از همیشه شده‌اند و اگر کرایه با دخل و خرجمان بخواند، به جای اتوبوس از تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کنیم، قبل از انتخابِ یک رستوران اپلیکیشن‌هایی را که مردم نظراتشان درباره رستوران‌ها و کافه‌ها را در آن‌ها نوشته‌اند چک می‌کنیم، و به جای اینکه آدرسِ جدیدی را پرسان‌پرسان پیدا کنیم، یا از سفر در ساعاتِ خلوتِ روز در جاده‌های ناآشنای تاریک بترسیم، از مسیریاب‌ها استفاده می‌کنیم.

دامنه وسیعِ صفر و یک‌ ها حالا به سفر اربعین رسیده. در ادامه به شما می‌گوییم اپلیکیشن «دال» چطور سعی کرده طیّ مسیرِ سفرِ اربعین را برای شما راحت‌تر کند.

از جابر، تا تو

وقتی که جابر به‌تنهایی و فقط با همراهی شاگردش، تصمیم گرفت برای زیارت خاکِ شهدای کربلا به آنجا برود، حتما با چالش‌هایی روبرو بود.

نمی‌دانیم آیا او راه‌بلدی داشت؟ کجا توقف می‌کرد؟ کجا نفسی تازه می‌کرد برای ادامه راه؟ می‌دانیم مسیری که او طی کرده مسیرِ فعلی نبوده. نه با این‌همه موکب، نه با این‌همه جمعیت، و نه تااین‌حد دقیق.

با همراهی دال

سفرتان را چطور شروع می‌کنید؟ قبل از سفر چه نکاتی را مدنظر دارید؟ از شهر خودتان، تا شهرهای مرزی، با چه وسیله نقلیه‌ای می‌آیید؟ اگر انتخابتان ماشینِ شخصی نیست، و اگر با کاروان سفر می‌کنید، تا اینجا چندان کاری با «دال» نخواهید داشت.

اما اگر به همراهِ خانواده و با ماشینِ شخصی می‌آیید، دال امکانی فراهم کرده تا همیشه از موقعیت مرز باخبر باشید. اینکه ازدحامِ جمعیت در مرز چطور است، یا وضعیتِ پارکینگ‌های خالی مرزها، و بسته یا بازبودن مرز را می‌توانید از دال پیگیری کنید؛ زنده.

راستی، می‌توانید مکانِ پارکِ ماشینتان را، روی نقشه هم علامت بزنید. البته اگر با کاروان سفر می‌کنید هم، می‌توانید دال را به مسئول کاروان پیشنهاد دهید. مطمئن باشید از دعایش بی‌نصیب نمی‌مانید!

به خوبی و خوشی و با کمترین معطلی که از مرز گذشتید و در مسیر قرار گرفتید، ما باز هم چیزهایی داریم که به شما پیشنهاد کنیم.

دال، علاوه براینکه نقشه آفلاین (بدون نیاز به اینترنت) عراق را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدانید کجا هستید و باید چه مسیری را طی کنید، اطلاعاتِ موکب‌ها را هم در اختیارتان می‌گذارد.

اگر با دوستانتان سفر می‌کنید، می‌توانید از قبل موکبی را از روی مشخصاتش انتخاب کنید و آن‌جا قرار بگذارید، که اگر در شلوغی یکدیگر را گم هم کردید، بدانید همگی هنگامِ غروب در موکب تعیین‌شده خواهید بود.

شماره عمودها، مسیرهای پیاده‌روی، جستجوی مکان‌های مورد نظرتان در عراق، مثل هتل‌ها، رستوران‌ها، بازارها و اماکن زیارتی، همگی از امکاناتی هستند که دال در اختیار شما می‌گذارد.

اربعینِ شما هم با صفرویک‌ها دست‌خوش تغییر شد. «دال» راه‌بلدِ شماست. هم‌پای شما این راهِ غم‌انگیز را طی می‌کند تا مقصد، و باری از خاطرِ شما برمی‌دارد تا با فراغ بال به سفرِ درونی‌تان بپردازید.

راه‌های درون با شما، راه‌های بیرون با دال.  شما می‌توانید اپلیکیشن نقشه و مسیریاب دال را از اینجا دریافت کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.