مدیریت با نرم‌افزارهای هوشمند

۵ دلیل استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی

0

مدیریت منابع انسانی هم یکی از شاخه‌هایی است که با استفاده از فناوری‌های نوین دچار دگرگونی شده است. در حال حاضر، مدیران برای استخدام نیروی کار، ارتباط بین تیم‌های کاری، مدیریت منابع یا رسیدگی به شکایات دیگر به شیوه سنتی عمل نمی‌کنند.

امروز تعداد زیادی نرم‌افزار مدیریت منابع انسانی در بازار وجود دارد که برای مدیران منابع انسانی مفید هستند. از اپلیکیشن‌های موبایلی که در دسترس همگان وجود دارد نیز نباید غافل شویم. مدیریت منابع انسانی هوشمند برای تضمین موفقیت و رشد کارآفرینان مدرن ضروری ‌است.

توسعه در هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده‌های کلان، یادگیری ماشینی، اینترنت اشیا، واقعیت افزوده و دیگر شاخه‌های فناوری، نیرو محرکه‌های اصلی دنیای کسب‌وکار امروزی هستند.

مدیریت منابع انسانی هم یکی از شاخه‌هایی است که با استفاده از فناوری‌های نوین دچار دگرگونی شده است. در حال حاضر، مدیران برای استخدام نیروی کار، ارتباط بین تیم‌های کاری، مدیریت منابع یا رسیدگی به شکایات دیگر به شیوه سنتی عمل نمی‌کنند.

دیل کارنگی(Dale Carnegie) نویسنده معروف کتاب‌های خودیاری گفته است: «شرکت‌هایی که با کارمندان خود در تعامل هستند، ۲۲‌درصد عملکرد بهتری دارند.» نقل قولی که از دیل کارنگی مطرح شد، اهمیت بخش منابع انسانی و نقش آن در موفقیت یک شرکت را مشخص می‌کند.

سود، رشد و بازگشت سرمایه هر شرکتی به میزان زیادی به کارآمدی مدیریت منابع انسانی بستگی دارد. پیش‌بینی شده است که هر‌ساله حدود ۱۱‌میلیارد دلار به دلیل گردش کارمندان در ایالات‌متحده از دست می‌رود .

حتما بخوانید:

با در نظر گرفتن اهمیت مدیریت منابع انسانی باید بدانیم که کیفیت نرم‌افزار مدیریت منابع انسانی(HRMS) مزایای زیادی برای کارآفرینان دارد؛ چراکه نرم‌افزار مدیریت منابع انسانی برای حفظ و ایجاد نیروی کار موثر و کارآمد راه‌حل‌هایی را ارائه می‌کند. در عصر دیجیتال، فرصت‌های شغلی افزایش و نرخ بیکاری کاهش‌یافته است.

امروزه نرخ استعفا عامل تعیین‌کننده‌ای برای موفقیت سازمانی شده‌است، زیرا هرچه تعداد استعفا در سازمانی بیشتر باشد، کیفیت آن سازمان کاهش می‌یابد. در دنیای هوشمند امروز تمامی تغییرات تحول‌آمیز سازمانی تنها از طریق نرم‌افزار مدیریت منابع انسانی امکان‌پذیر هستند.

در این گزارش برخی از دلایل اصلی استفاده از نرم‌افزار مدیریت منابع انسانی برای کارآفرینان را برای شما خوانندگان گرامی بازگو می‌کنیم:

اجرای خودکار عملیات منابع انسانی

نرم‌افزار مدیریت منابع انسانی مدرن و شهودی، فقط ساده و مقیاس‌پذیر نیستند؛ بلکه به صورت تحلیلی برای نظارت و ارزیابی گزارش‌های پیشرفته به کار می‌روند. زمان از اهمیت بالایی در بحث منابع انسانی برخوردار است.

به همین خاطر، کارآفرینان و مسئولان منابع انسانی به جای هدر‌دادن وقت در جست‌وجوی انبوهی از گزارش‌ها و توده‌هایی از مقالات لازم است مدیریت سازمانی مناسبی داشته باشند.

اتوماسیون همه فرایندها را دچار تغییر کرده است. امروز همه عناوین شغلی، استخدام انبوه کارمندان دورکار، بررسی اسناد، مدیریت حقوق و دیگر ارتباطات داخلی شرکت‌ها از طریق نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی انجام می‌گیرد

کارآفرینان می‌توانند به طور موثر درخواست‌هایشان را اجرا و ارزیابی کنند. با استفاده از سیستم‌های پیشرفته مدیریت منابع انسانی دیگر قضاوت درباره انضباط کارکنان کار سختی نیست و کسی نمی‌تواند آن را به تعصب مربوط بداند.

تجزیه و تحلیل داده‌ها، به خصوص داده‌های کلان، متخصصان منابع انسانی را بیشتر آگاه می‌کند. عملیات مدیریت منابع انسانی هوشمند با هوش مصنوعی منجر به تعامل بیشتر کارکنان می‌شود و به رفاه کارمندان نیز کمک می‌کند.

درحال حاضر استارتاپ‌های یونیکورن زیادی به دنبال ساخت و گسترش نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی برپایه هوش مصنوعی هستند. همین امر موجب شده تا شرکت‌های بیشتری تشویق شوند تا عملیات منابع انسانی کامل خود را به طور دیجیتالی در نظر بگیرند.

سازگاری قانونی بهتر

فرقی نمی‌کند که شرکت شما تازه‌تاسیس است یا هنوز آن را افتتاح نکرده‌اید، در هر صورت شما به عنوان یک کارآفرین باید مطابق با قانون با کارمندانتان برخورد کنید. سازگاری قانونی داشتن نه‌تنها به اعمال مسئولیت‌های منابع انسانی، بلکه به درک عملیات‌ها در چارچوب‌های قانونی اعمال‌شده توسط قوانین ملی و نهادهای حاکم بین‌المللی کمک می‌کند.

این فرایندهای دیجیتال پیشرفته دستیاری برای مسئولان منابع انسانی هستند و درک تحلیل احساسات کارمندان را آسان می‌کنند.

علاوه بر این، نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی مبتنی بر هوش مصنوعی داده‌های شفافی دارند و فرآیند مدیریت خطا و پرداخت سریع از طریق نرم‌افزار، هزینه‌های شرکت را نسبت به هزینه‌های پیش‌بینی‌شده‌ کاهش می‌دهد .

پیگیری و نظارت بر مدیریت پروژه

در یک مطالعه موردی که سال‌۲۰۱۵ انجام شد، بیش از ۲۰ درصد از کارمندان از کارشان ناراضی بودند. دلیل اصلی این مسئله نداشتن هوش عاطفی مناسب کارآفرینان بود. در حالی که نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی به کارآفرینان کمک می‌کند هوش عاطفی‌شان را مدیریت کنند. آنها همچنین تعامل کارکنان را از طریق برنامه‌های آموزشی افزایش می‌‌دهند.

مدیریت استرس موضوعی است که همه شرکت‌ها با آن درگیر هستند. از طرفی دریافت شکایات موضوعی دردسرساز است ولی با نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی رسیدگی به نظرات و شکایات به‌سادگی انجام می‌گیرد.

نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی همانند صندوق‌های رسیدگی به پیشنهادها و انتقادات نمی‌مانند، هرچند در عمل همان کار را انجام می‌دهند ولی با سرعتی بیشتر و کارآمدتر به شکایات رسیدگی می‌کنند. مطالعات اخیر نشان داده‌ که سیستم مدیریت منابع انسانی مناسب، منجر به افزایش حس مثبت و شادی کلی در نیروی کاری می‌شود.

بهبود بهره‌وری سازمانی با اهداف روشن

نرم‌افزار مدیریت منابع انسانی به‌شدت کیفیت و بهره‌وری سازمان‌ها را بهبود می‌بخشد. اکثر سازمان‌های بزرگ و شرکت‌های چندملیتی به ارزیابی عملیات‌های شرکت از طریق تحلیل گزارش‌های تولیدشده توسط کارمندان وابسته هستند. در چنین سناریویی، رقابت‌پذیری بازار و برنامه‌های رشد پیش‌بینی‌شده نقش حیاتی در وجود یک شرکت ایفا می‌کنند. مسئولان تجزیه و تحلیل با استفاده از نرم‌افزار‌های سازمانی سریع‌تر داده‌ها را بررسی و نتایج بهتری به دست می‌آورند. نرم‌افزار‌های مدیریت منابع انسانی، برنامه‌ریزی مناسبی برای مدیریت هوشمند پروژه‌ها دارند.

دریافت ارتباط سازمانی در زمان واقعی

هرچند نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی را تحلیگران داده‌ می‌دانند ولی این ابزارها علاوه بر بالابردن عملکرد کارکنان و تحلیل داده‌ها به روابط میان سازمانی نیز کمک می‌کنند. نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی سوءتفاهم‌هایی که در محیط‌های کاری به وجود می‌آیند را از بین نمی‌برد و مسئولیت یا کارکرد افراد را خیلی شفاف مشخص می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.