محل کار سابق اسنودن از کسی مدرک نمی‌خواهد!

0

زندگی در بوز آلن همیلتون، غول مشاوره‌ای که ادوارد اسنودن برای سه ماه در آنجا کار کرده است، عالی به نظر می‌رسد.ادوارد اسنودن، همان شخصی است که در سال ۲۰۱۳ اسرار «آژانس امنیت ملی آمریکا» را  بر‌ملا کرد.

۱۵۰۰ نفر از کارکنان بوز آلن همیلتون در بررسی‌اي که توسط وب‌سایت تحقیقاتی glass door   انجام شد، عنوان کردند که این شرکت توانسته توازن خوبی از کار و زندگی را برای کارکنان خود فراهم کند.

یکی از کارکنان ارشد شرکت در ویرجینیا می‌گوید: ‌این شرکت دارای «برنامه کار انعطاف‌پذیر و همکارانی هوشمند است.» بوز آلن، در ده سال گذشته بارها در مجله فورچون به عنوان بهترین شرکت برای کار‌کردن انتخاب شده است. این شرکت که ۹۹درصد از هزینه‌هایش را از دولت فدرال تامین می‌کند، بیشتر فعالیت خود را در حوزه‌های امنیت سایبری و پشتیبانی فنی متمرکز کرده است.

صدها نفر از مجموع ۲۵هزار کارمند  این  شرکت‌، اذعان داشتند که این شرکت که بیش از ۱۰۰ سال سابقه را در کارنامه خود دارد، برنامه‌هایی انعطاف‌پذیر و حقوق‌هایی کافی برای کارمندان خود در نظر می‌گیرد و همچنین افراد در این شرکت مجاز هستند تا ساعات کار کردن را، خود انتخاب کنند و یا به صورت کار از راه دور، از خانه و یا شرکت به انجام وظایف کاری خود بپردازند. ۷۵ درصد از کارکنانی که در نظر‌سنجی شرکت کرده‌اند، بیان داشتند که بوزآلن را به عنوان یک شرکت ایده‌آل برای کارکردن به دوستان خود پیشنهاد می‌دهند. بر اساس آمار گرد‌آوری‌شده توسط شرکت گلس‌دُر مشاوران بوز آلن در یک سال ۶۰هزار‌دلار حقوق و سایر کارمندان چیزی نزدیک به ۱۳۰هزار‌دلار در سال دریافت می‌کنند. طبق گزارش روزنامه گاردین، ادوارد اسنودن قبل از فاش‌شدن جاسوسی‌اش سالانه در حدود ۲۰۰هزاردلار حقوق دریافت می‌کرد. با توجه به همین گزارش ادوارد اسنودن ۲۹ ساله در زمانی که برای سازمان سیا کار می‌کرد، هنوز از دبیرستان فارغ‌التحصیل نشده بود!

یکی دیگر از کارکنان بوز آلن می گوید کار‌کردن افراد بدون مدرک تحصیلی در این شرکت پدیده‌ای عادی است‌ اما مشاور ارشد بوز آلن در واشنگتن دی‌سی می گوید: «حضور افرادی بدون مدرک تحصیلی در شرکت به ‌گونه‌ای افسردگی و احساسی ناخوشایند را به کارکنان دارای مدرک القا می‌کند.» اما در پاسخ به این مورد برخی از افراد می‌گویند: «ما حاضر نیستیم به دانشگاه برویم و مدرک تحصیلی بگیریم و همچنان به عنوان یک کارگر کار کنیم. برای کارهای کارگری فقط دیپلم دبیرستان کافی است.»

اما  دسته‌بندی و جمع‌آوری اطلاعاتی که اسنودن آنها را فاش کرد، جزو وظایف افراد با مدرک دبیرستان نبود! همچنین یکی از مشاوران شرکت بولز آلن می‌گوید‌: «یکی از بازجو‌یان به اسنودن گفته بود که چگونگی دسترسی وی به این اطلاعات طبقه‌بندی‌شده و حساس بزرگ‌ترین پرسش آنهاست‌.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.