سئوی بیرون وب‌سایت : صفر تا صد تولید محتوا – ۵

قسمت پنجم: چگونه از بیرون هم محتوایمان استاندارد به‌ نظر برسد

0

در قسمت قبل مجموعه صفر تا صد تولید محتوا به معرفی سئوی درون سایت و استانداردهای آن پرداختیم و اشاره کوچکی به سئوی بیرون وب‌سایت کردیم و گفتیم که سئوی درون سایت به شیوه‌هایی از سئو گفته می‌شود که بدون دست‌زدن به محتوای درون وب‌سایت روی سئوی شما تاثیر می‌گذارند.

در قسمت قبل مجموعه صفر تا صد تولید محتوا به معرفی سئوی درون سایت و استانداردهای آن پرداختیم و اشاره کوچکی به سئوی بیرون وب‌سایت کردیم و گفتیم که سئوی درون سایت به شیوه‌هایی از سئو گفته می‌شود که بدون دست‌زدن به محتوای درون وب‌سایت روی سئوی شما تاثیر می‌گذارند.

در این قسمت به معرفی ۴ روشسئوی بیرون وب‌سایت می‌پردازیم:

لینک‌سازی و حذف لینک خراب

لینک‌سازی و حذف لینک خراب برای سئوی بیرون وب‌سایت

وقتی محتوایی می‌نویسید که جذاب است و به دل افراد می‌نشیند، بسیاری از آنها محتوای شما را در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارند و به شما ارجاع می‌دهند. این اتفاق بسیار مناسب است و به بهبود رتبه شما در موتورهای جست‌وجو کمک می‌کند، اما حواستان به این لینک‌ها باشد زیرا اگر این لینک‌ها حذف شود، رتبه خوب شما نیز حذف می‌شود. از آن بدتر اگر این لینک‌ها زود حذف شوند، ممکن است گوگل شما را جریمه هم بکند.

اطمینان از حداقلی‌بودن زمان عدم امکان دسترسی به وب‌سایت

امکان دسترسی به وب‌سایت برای سئوی بیرون وب‌سایت

زمان حداکثری دردسترس‌بودن، نشانه قابل اعتماد‌بودن است که موتورهای جست‌وجوگر به آن توجه می‌کنند. زمانی که وب‌سایت شما اغلب غیر قابل دسترس است، احتمال آنکه روبات‌های گوگل برای دسترسی به وب‌سایت شما با مشکل مواجهه شوند، بسیار زیاد است و این به معنی پرچم‌های قرمز در الگوریتم آنهاست که به معنی آن است که وب‌سایت شما کار نمی‌کند.

این موضوع می‌تواند به‌شدت مضر باشد. در بهترین حالت، رتبه‌بندی وب‌سایت شما سقوط می‌کند. قابل اعتماد بودن و ثبات، موضوعاتی بسیار مرتبط هستند که منجر به بهبود سئوی بیرون وب‌سایت می‌شوند. بنابراین از داشتن سرورهای پشتیبان برای زمانی که وب‌سایت شما از دسترس خارج می‌شوند، اطمینان حاصل کنید.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث بهبود  سئوی بیرون وب‌سایت شما شود. همچنین می‌تواند باعث جذب بازدیدکنندگان از طریق اطلاعات حساب کاربری شما شود. میزان دنبال‌کننده‌ها و میزان فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به رتبه‌بندی شما در جست‌وجو کمک کند.

اضافه‌کردن نقشه‌‌ سایت به گوگل وبمستر

سایت مپ برای سئوی بیرون وب‌سایت

این نقشه برای موتورهای جست‌وجوگر بسیار مفید است که از طریق آن می‌توانند دسترسی مناسبی به محتوای وب‌سایت شما داشته باشند. با اضافه‌کردن نقشه وب‌سایت‌تان در گوگل وبمستر(Google webmasters) می‌توانید امکان دسترسی راحت‌تر روبات‌های گوگل به وب‌سایت را به ارمغان آورید که به رتبه‌بندی صفحات جدید وب‌سایت شما بسیار کمک می‌کند که در نتیجه می‌تواند روی رتبه‌‌ مربوط به کلمات کلیدی تأثیر‌گذار باشد.

پلاگین محبوب وردپرس (Yoast SEO) به صورت خودکار برای شما نقشه‌‌ وب‌سایت‌تان را تهیه می‌کند. دیگر پلاگینی که در این حوزه می‌توان به آن اشاره کرد Google sitemaps است که کاملا تمرکز بر تهیه نقشه از وب‌سایت دارد.

حتی اگر یک‌بار اقدام به اضافه‌کردن نقشه وب‌سایت خود کرده‌اید، در صورت نبود صفحات جدید در موتور جست‌وجوگر می‌توانید دوباره اقدام به این کار کنید.

[content_lists id=”11″]

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.