زمبورک؛ سفارش آنلاین عسل خوانسار

0

راه‌اندازی استارتاپ سن و سال نمی‌شناسد همان‌طور که محمدحسین جنابی ۱۸ ساله این کار را انجام داده است. محمدحسین که متولد شهر اصفهان است و در حال حاضر پشت کنکوری است، سایتی به نشانیzamboorak.ir را راه‌اندازی کرده و دریچه جدیدی را برای تولیدکنندگان عسل و دیگر فرآورده‌های سنتی شهر خوانسار فراهم کرده است. او به همراه پدر و مادرش این استارتاپ را اداره می‌کند و قصد دارد امسال در کنکور پزشکی شرکت کند.

  •  شما در حال تحصیل هستید و کمتر از دو ماه دیگر کنکور دارید، چه شد که به فکر راه‌اندازی زمبورک افتادید؟

در شهری که من زندگی می‌کنم، محصولات مختلف عسل با‌کیفیت به همراه دیگر محصولات سنتی که بعضی از آنها تقریبا مختص شهر خوانسار هستند، تولید می‌شود ولی افراد یا توریست‌هایی که از شهر بازدید می‌کردند، دسترسی مناسبی به این محصولات نداشتند و نمی‌دانستند که عسل خوب را از کجا باید تهیه کنند. از همین رو به این فکر افتادم که سایتی را راه‌اندازی کنم تا دسترسی افراد به این محصولات راحت‌تر شود و بتوانند با آگاهی خرید کنند؛ اینکه محصولی که می‌خرند چه خواصی دارد و چطور باید آن را مصرف کنند.

  •  زمبورک چه محصولاتی را برای مخاطبان خود عرضه می‌کند؟

ما در زمبورک محصولات را دسته‌بندی کرده‌ایم که این دسته‌بندی‌ها شامل انواع عسل مانند عسل طبیعی، عسل ارگانیک، فرآورده‌های عسل، عسل مخصوص و عسل مغزدار می‌شود. عسل ارگانیکی که در زمبورک ارائه می‌شود، بدون هیچ‌گونه مواد افزودنی تولید می‌شود و یک عسل خالص است و در محدوده‌ای که قرار است زنبور عسل به تولید عسل بپردازد، از هیچ‌گونه آفت‌کش‌‌ و کود‌های شیمیایی استفاده نمی‌شود و در تولید آن از هیچ‌گونه مواد سمی یا آب‌شکر استفاده نمی‌شود. همچنین از دیگر محصولات می‌توانیم به کرم کنجد، انواع حلوا شکری، روغن کنجد، ارده و انواع گز اشاره کنیم که گزهای ما نیز در زمبورک بدون شکر تولید می‌شوند. علاوه بر موارد گفته شد یک محصول دیگر نیز عرضه می‌کنیم به نام حلوا سوهان که یکی از شیرینی‌های اصیل شهر خوانسار است که براساس جوانه گندم و شیره انگور تولید می‌شود و بدون هیچ‌گونه قند و شکر و به صورت کاملا ارگانیک تولید می‌شود و مواد افزودنی ندارد و این محصول کاملا با سوهان‌هایی که در قم تولید می‌شود، تفاوت دارد. علاوه بر این از دیگر محصولات ما می‌توان به انواع باسلوق به صورت شکلاتی و میوه‌ای در طعم‌های مختلف اشاره کرد که در حال حاضر کشور ترکیه خیلی در این زمینه فعال است ولی ما با تولید‌کننده‌ای کار می‌کنیم که به صورت حرفه‌‌ای ‌روی باسلوق کار می‌کند و در کارخانه به طور اختصاصی به تولید باسلوق و حلوا پشمکی می‌پردازد.

  •  شما فرآورده‌های خاص عسل مانند ژل رویال، بره موم و گرده زنبور عسل نیز در زمبورک می‌فروشید، راجع به این محصولات بیشتر توضیح دهید؟

ژل رویال‌هایی که در زمبورک ارائه می‌دهیم در حدود هر بسته ۵ گرم است که با عسل مخلوط می‌شود و یک محصول حدودا ۱۰۰ گرمی تولید می‌شود که در بسته‌بندی زمبورک ارائه می‌شود. بهترین خاصیت آن این است که طول عمر را زیاد می‌کند و ضد‌عفونی‌کننده است و باید در فریزر نگهداری شود. محصول دیگر بره موم است که بره موم در قسمت ورودی و یا دریچه پرواز کندو بیشتر دیده می‌شود. بره موم ماده‌ای است که می‌تواند توسط هر فرد سالم و یا بیمار استفاده شود و مانند یک داروی شیمیایی عمل نمی‌کند که باکتری‌ها و ویروس‌های خارجی و میکروب‌ها را تخریب کند، بلکه تنظیم‌کننده هورمون‌ها و یک آنتی‌بیوتیک به شمار می‌رود که خود محرک طبیعی بدن است. گرده زنبور عسل نیز گرده‌گلی است که در سبد پاهای عقب زنبور ذخیره می‌شود و از خواص آن می‌توان به کاهش تب‌، آسم‌، تقویت حافظه و غیره اشاره کرد.

  •  کاربران چطور می‌توانند محصولاتی را که در زمبورک عرضه می‌شوند، خریداری کنند؟

افراد براساس دسته‌بندی محصولات، محصول مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. هر کس که می‌خواهد خرید کند باید ثبت‌نام کند و مشخصات کامل خود به علاوه آدرس دقیق پستی‌ را وارد کند. دو راه برای ارسال کالا برایشان فراهم است؛ یکی ارسال به‌وسیله پست سفارشی و دیگری پست پیشتاز. همچنین سه شیوه برای پرداخت وجود دارد؛ پرداخت آنلاین، کارت به کارت یا واریز به حساب. در دو حالت اخیر باید کد پیگیری پرداخت را در سایت وارد کند تا فرآیند خرید تکمیل شود. ما سفارشات بالای ۵ کیلو را به صورت رایگان ارسال می‌کنیم.

  •  گفتید سفارشات بالای ۵ کیلو را رایگان ارسال می‌کنید، چه محصولاتی را کیلویی می‌فروشید؟

ما همه محصولات را به صورت تک‌فروشی داریم ولی محصولاتی مانند کرم کنجد، کنجد برشته، ارده، روغن کنجد و حلوا شکری را به صورت عمده نیز ارسال می‌کنیم ولی حلوا سوهان و عسل جزو  خرید عمده نیستند.

  •  تولیدکنندگان محصولاتی که در زمبورک عرضه می‌شوند، چه کسانی هستند؟ 

تولیدکنندگان اکثرا از دوستان و آشنایان خودمان هستند چون شهری که در آن زندگی می‌کنیم همه با هم فامیل و آشنا هستیم و براساس دوستی و آشنایی با هم همکاری می‌کنیم.

  •  برای معرفی زمبورک از چه راه‌هایی استفاده کردید؟

 در یک سایت آشپزی تبلیغ کردیم. همچنین در کانال‌های تلگرام تبلیغ می‌کنیم و قصد داریم برای سلبریتی‌های اینستاگرام محصولات را رایگان بفرستیم تا آنها در پیچ خود تبلیغ کنند.

  •  با توجه به اینکه در حال تحصیل هستید، کار و تحصیل با هم تداخل ندارند؟

با توجه به برنامه‌ریزی‌های خوبی که کردم، مدیریت زمان خوبی دارم. در زمان طراحی سایت توسط شرکتی که کار را به آنها سپرده بودم، من آخر شب‌ها دو ساعت ‌روی سایت وقت می‌گذاشتم و بقیه زمان را درس می‌خواندم. همچنین پدر و مادرم به من کمک می‌کنند. مادرم در‌ طول روز سایت را چک می‌کند تا سفارشات را دریافت کند و به همراه پدرم وظیفه بسته‌بندی و ارسال کالا را نیز بر عهده دارند. 

  •  قصد دارید در دانشگاه در چه رشته‌ای تحصیل کنید؟

من به برنامه‌نویسی خیلی علاقه دارم و دوست دارم در آینده ادامه دهم ولی رشته پزشکی را خیلی دوست دارم و قصد دارم کسب‌وکارم را داشته باشم و رشته پزشکی را هم ادامه دهم.

  •  مهم‌ترین چالشی که از شروع کار با آن روبه‌رو بودید، چه بود؟

مهم‌ترین چالش این بود که چطور مشتری را متقاعد کنیم که عسل ما را بخرد، در صورتی که می‌تواند عسل را از سر کوچه خود نیز خریداری کند. قصد داریم برای اعتماد‌سازی و اینکه تفاوت عسل‌های ارگانیک را با دیگر عسل‌ها بیشتر تبلیغ کنیم با سلبریتی‌های اینستاگرام ارتباط بگیریم و محصولات را رایگان برایشان ارسال کنیم تا آنها در صفحات خود قرار دهند. فکر می‌کنیم این کار ‌‌ در جریان اعتماد‌سازی برای خرید محصولات تاثیر‌گذار هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.