چطور دیجیتال مارکتینگ، هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد؟

0

وقتی بودجه بازاریابی زیادی در اختیار داشته باشید، می‌توانید به ایجاد تغییرات بزرگ فکر کنید. اما همه تغییرات بزرگ نیازمند تصمیمات استراتژیک هستند‌. دیجیتال مارکتینگ یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کسب‌وکاری است که به سود شرکت‌ها کمک می‌کند. اما آیا دیجیتال مارکتینگ باعث کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود؟

کاهش هزینه‌ها ممکن است برای برخی مناطق ضروری باشد، اما قبل از اینکه شما هر گونه کاهش شدیدی را در منابع تیم خود و یا تعدیل کارکنانتان در نظر بگیرید، سعی کنید از کاهش هزینه‌های سازمانی وحشت نکنید. این احتمال وجود دارد که چند تغییر کوچک موجب صرفه‌جویی قابل‌توجهی شود؛ صرفه‌جویی‌ای بیشتر از آنچه که ممکن است فکر کنید .

حتما بخوانید:

ساخت فرآیندهای کارآمد و در اختیار گذاشتن ابزار به کارکنان- ابزارهایی که برای بهبود بهره‌وری به آنها نیاز دارند – می‌تواند مزایای مهمی داشته باشد. در این گزارش نشان می‌دهیم که چگونه تیم‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانند هزینه‌ها را به روش‌های ساده اما موثر کاهش دهند .

از بازاریابی خودکار غافل نشوید

بازاریابی خودکار فرصت مناسبی برای کسب‌و‌کارهای کوچک است. بازاریابی خودکار بر فعالیت‌هایی تمرکز می‌کند که منجر به سود می‌شوند. امروز‌ ابزارهای زیادی وجود دارند که به مدیریت روزانه فعالیت‌های شما می‌پردازند.

ابزارهای زمان‌بندی رسانه‌های اجتماعی در دسترس هستند، این ابزارها می‌توانند ارتباطات شما را مدیریت کرده و در بهترین زمان مطالب منتشر کنند. همچنین چت‌بات‌هایی وجود دارند که می‌توانند به سوالات مکرر مشتریان پاسخ دهند.

Mailchimp و Marketo به شما امکان ایجاد و ارسال کمپین ‌های ایمیلی را به یک برنامه زمان‌بندی می‌دهند. با استفاده از چت‌بات‌ها از بازخورد‌ها و آمار کلیدی اطلاع پیدا می‌کنید تا بتوانید موفقیت آن را آنالیز کنید. اتوماسیون و هوش مصنوعی جایگزینی برای انسان‌ها نیستند، اما قطعا می‌توانند فشار را از بین ببرند.

سخت کار نکنید، باهوش‌تر کار کنید

شعار سخت کار نکنید بلکه باهوش‌تر کارکنید، به‌طور خاص در آژانس‌های بازاریابی به کار می‌رود. زمانی که برای بحث درباره پیشرفت در یک پروژه خاص کسی را ملاقات می‌کنید، باید با او هم‌نظر باشید و بتوانید بفهمید دقیقا چه چیزی برای مشتری از ابتدا اهمیت دارد . از نظر ارتباط تیمی، سعی کنید با معرفی ابزارهای پیام‌رسانی فوری تعداد ایمیل‌های جزئی را کاهش دهید.

پیدا کردن اجناس ارزان‌تر

حتی شرکت‌های دیجیتال به لوازم اداری نیاز دارند و اغلب اوقات ما بیش از حد برای محصولات مصرفی‌مان هزینه می‌کنیم. این می‌تواند به این دلیل باشد که ما متقاعد شده‌ایم که برخی برندها از بقیه بهتر هستند، چون ما مدت زیادی از آنها استفاده می‌کنیم و قیمت آنها را پذیرفته‌ایم.

همیشه ارزشش را دارد که کمی وقت صرف خرید و فروش کنید و ببینید که آیا می‌توانید معامله بهتری را پیدا کنید. ببینید آیا می‌توانید پول کمتری برای کاغذ، جوهر، نرم‌کننده، لوازم کامپیوتری و لوازم‌التحریر پرداخت کنید؟

استراتژی‌تان را هدف قرار دهید

شما می‌توانید وقت زیادی را صرف بازاریابی کنید و مشتریان زیادی را به دست آورید، اما اگر افرادی که به کسب‌وکار شما جذب می‌شوند، علاقه‌ای به خرید محصولات شما نداشته باشند، شما در حال هدر‌دادن پولتان هستید.

ممکن است شما به دنبال مخاطبان هدف بسیار گسترده باشید، اما باید بدانید بدون توجه به بخش‌های متمرکز و کوچک‌تر هرگز موفق نمی‌شوید مخاطبان وسیعی را به وجود آورید. شما باید براساس اطلاعات و نه مفروضات، تحقیق کنید. همچنین دقت کنید که به بیش از محدوده سنی و مشاغل نگاه کنید .

بینش مشتریان نیز باید شامل عادات خرید و اطلاعات سبک زندگی مانند نمایش‌های تلویزیونی باشد که دوست دارند تماشا کنند. این کار شما را قادر خواهد ساخت تا یک فعالیت بازاریابی سفارشی را ایجاد کنید که به احتمال زیاد به جذب مشتریان جدید ختم می‌شود.

استفاده از نظرسنجی‌های آنلاین و مصاحبه‌های مشتریان برای جمع‌آوری این اطلاعات و استفاده از آن برای ایجاد مشتری را در نظر بگیرید. شما می‌توانید درک مشتری خود را در یک سطح عمیق‌تر افزایش دهید .

شیوه‌های غیر‌قابل استفاده را رها کنید

همه کانال‌های بازاریابی مناسب هر کسب‌وکاری نیستند. به عنوان مثال، بسیاری از شرکت‌ها زمان زیادی را صرف ایجاد محتوا برای پلتفرم‌های رسانه اجتماعی خود می‌کنند در حالی که در واقعیت، شبکه‌های اجتماعی جایی برای هدف‌ قراردادن مشتریان نیست.

ممکن است یک یا ۲ هفته را برای خبرنامه ماهانه ایمیل خرج کنید که در واقع هیچ سودی برای شما ندارد و تنها یک کار اضافی است . نگاهی به کانال‌های خود بیندازید و ببینید کدام یک از آنها بسیار سودآور است.

کانالی که بیشترین سود را برای شما دارد، انتخاب و زمان خود را در آن صرف کنید. شما لزوما نیازی به توقف استفاده از کانال‌های ارتباطی ندارید، اما باید مطمئن شوید که از زمان و پول‌تان عاقلانه استفاده می‌کنید.

از ابزارهای بازاریابی رایگان استفاده کنید

بازاریابی دیجیتال به‌سادگی با ابزار و پلتفرم‌های آنلاین جدید پیشرفت می‌کند. ابزارهای آنلاین بازاریابی به سازمان‌ها و شرکت‌ها برای بهبود عملکرد آنها کمک کرده‌اند. برخی از ابزارها به یک هزینه اشتراک برای بازاریابی و پشتیبانی خدمات نیاز دارند، اما ابزارهای رایگان بسیاری در آنجا وجود دارد.

ابزار رایگان را امتحان کنید تا مطمئن شوید که تمام ویژگی‌هایی را که نیاز دارید، فراهم می‌کنند، اما ممکن است متوجه شوید که می‌توانید با استفاده از نسخه‌های ساده‌تر، پول زیادی پس‌انداز کنید .

از کار از راه دور استفاده کنید

با اینکه کار از راه دور برای هر کسب‌وکاری درست نیست، می‌تواند مزایای زیادی را به تیم‌های مدرن ارائه کند. برقراری ارتباط از طریق ایمیل و ویدئوکنفرانس برای پیام‌رسانی فوری آنلاین هرگز آسان‌تر نبوده است.

اکنون اعضای تیم قادر هستند در هر مکانی که راحت‌تر هستند، کار کنند. ممکن است فردی به علت دوری راه نتواند مهارت‌های خود را به وضوح نشان دهد اما به شیوه فریلنسرها در خانه کار خود را پیگیری کرده و با روحیه مشغول به کار شود.

در چنین شرایطی بسیاری از هزینه‌ها کاهش می‌یابد، چون شما نیاز به اجاره فضای کاری ندارید و هزینه‌های مربوط به وسایل گرمایشی یا سرمایشی محیط کار را تامین کنید‌. شما می‌توانید جلسات هفتگی ویژه‌ای تنظیم کنید و کل تیم را در یک فضای مجازی یا یک فضای کار اشتراکی دور هم جمع کنید.

عملکردهایتان را ارزیابی کنید

اگر شما بخش‌ زیادی از زمانتان را صرف کارهای خاص می‌کنید و هیچ راهی برای پیگیری نتایج کارتان ندارید، باید زمانی را به این موضوع اختصاص داده و در روند کاری‌تان تجدید‌نظر کنید. باید بدانید تغییراتی که در حال انجام آن هستید، چه زمانی منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود.

عملکرد خود و اعضای تیم‌تان را بازبینی کنید. تیم‌های بازاریابی به خوبی با استفاده از تست A / B میزان تغییرات را اندازه‌گیری می‌کنند، بنابراین تغییرات به‌تدریج گسترش یافته و آنها موفق می‌شوند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.