حضور و غیاب آنلاین در تیک‌تایم

گفت‌وگو با مهدی غیورزاده

8

کارمندان شرکت‌ها می‌توانند اپليکيشن تيک‌تايم را نصب کنند و مديران شرکت‌ها نيز پنل مديريتی تيک را ‌روی سيستم خود نصب مي‌کنند و از آن پس کارمندان می‌توانند ساعات ورود و خروج خود را در اپليکيشن ثبت كنند.

استارتاپ تیک‌تایم به نشانی ticktime.ir توسط مهدی غیورزاده ۳۰ ساله که لیسانس حسابداری از دانشگاه غیرانتفاعی سهروردی قزوین دارد و متولد تهران است، بنیانگذاری شده.

او می‌گوید: «‌من در یک موسسه حسابرسی کارمند حسابداری بودم و ایده تیک‌تایم نیز به واسطه مشکلاتی که در مدیریت منابع انسانی شرکت می‌دیدم، به ذهنم رسید. به این ترتیب که کارمندان حسابرسی شرکت باید برای بررسی دفاتر به شرکت‌های مختلفی مراجعه می‌کردند و همواره ثبت ساعات ورود و خروج آنها به شرکت‌های مختلف کار دشواری بود.

این پراکندگی نیرو در شرکت‌ها و ارگان‌های دیگر هم وجود داشت که معمولا اطلاعات ورود و خروج کارمندان به صورت دستی یادداشت می‌شد و جمع‌آوری این اطلاعات کار بسیار دشواری بود. بر همین اساس این ایده به ذهنم رسید که اگر بتوانم راهکاری ارائه دهم تا ثبت ساعات ورود خروج کارمندان شرکت‌ها در صورتی که در خارج از شرکت مامور به خدمت هستند به صورت آنلاین و از طریق یک نرم‌افزار انجام بگیرد، می‌توانم در این حوزه ارزش‌آفرینی ایجاد کنم.»

  •  تیکتایم از چه زمانی شکل گرفت و در حال حاضر در تیکتایم چه خدماتی ارائه میدهید؟

از اواخر سال ۹۳ ایده شکل گرفت و اوایل سال ۹۵ نرم‌افزار وارد بازار شد. تیک‌تایم نسل جدیدی از سیستم‌های حضور و غیاب به حساب می‌آید که با هدف نوآوری در مدیریت منابع انسانی کار خود را شروع کرده است. به طور کلی، ما هدف مدیریت منابع انسانی را دنبال می‌کنیم ولی در مرحله اول فقط کارکرد حضور و غیاب و فعالیت مرتبط با آن ‌مانند ثبت مرخصی‌ها و ماموریت‌ها را پوشش می‌دهیم.

  • شرکتها چطور میتوانند از خدمات استفاده کنند؟

خدمات به صورت آنلاین و در بستر کلود ارائه می‌شود و سخت‌افزاری به شرکت‌ها داده نمی‌شود. کارمندان شرکت‌ها می‌توانند اپلیکیشن تیک‌تایم را نصب کنند و مدیران شرکت‌ها نیز پنل مدیریتی تیک را ‌روی سیستم خود نصب می‌کنند و از آن پس کارمندان می‌توانند ساعات ورود و خروج خود را در اپلیکیشن ثبت کنند.

عملکرد تیک‌تایم براساس GPS تعریف ‌‌شده و محدوده محل کار کارمندان مشخص می‌شود. به عنوان مثال، یک کارمند ممکن است ۱۰ محل کار داشته باشد و روزانه به شرکت‌های مختلفی سرکشی می‌کند. این مناطق در اپلیکیشن تعریف می‌شود و کارمند می‌تواند ساعات ورود و خروج خود را به هرکدام وارد کند.

قیمت پایه استفاده از خدمات تیک‌تایم برای یک محل کار و ۵ کاربر ۲۵۰ هزار تومان است که متناسب با تعداد محل کار و تعداد کاربرانی که اضافه می‌شود، قیمت به صورت پلکانی افزایش می‌یابد

  •  تاکنون چه تعداد شرکت از خدمات استفاده کردهاند؟ تیکتایم به نوعی قرار است جایگزین دستگاههای حضور و غیاب شود؟

اتفاقی که در یکی دو سال اخیر افتاده، این است که ۹۹درصد افراد گوشی هوشمند دارند که این باعث شده ‌از اوایل امسال ما مشتریان بیشتری پیدا کنیم. در صورتی که در سال‌های قبل شرکت‌ها به دلیل اینکه تمام کارمندانشان گوشی هوشمند نداشتند تمایلی به استفاده از سیستم نداشتند.

در صورتی که از اوایل امسال شرکت‌ها به دنبال ما می‌گردند. از طرف دیگر تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار منجر به افزایش شدید قیمت دستگاه‌های حضور و غیاب شده ‌و این موضوع باعث علاقه بیشتر شرکت‌ها به استفاده از خدمات تیک‌تایم شده است. در حال حاضر تیک‌تایم را به ۵ شرکت فروختیم و ۱۰ شرکت هم در حال تست نرم‌افزار هستند.

  •  تاکنون چه تعداد کاربر از خدمات استفاده کردهاند؟

در مجموع حدود ۲۰۰ کاربر از خدمات استفاده کرده‌‌اند که کارمندان این شرکت‌ها را شامل می‌شوند.

  • هزینه استفاده از خدمات تیکتایم برای شرکتها چقدر است؟

در حال حاضر قیمت پایه استفاده از خدمات برای یک محل کار و ۵ کاربر ۲۵۰ هزار تومان است که متناسب با تعداد محل کار و تعداد کاربرانی که اضافه می‌شود، قیمت به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

  •  آیا به نقطه سربهسر رسیدهاید؟

هنوز به این نقطه نرسیده‌ایم ولی از آنجایی که اخیرا با مجتمع فنی شریک شده‌ایم و در کار سرمایه‌گذاری کرده، پیش‌بینی می‌کنم تا ماه آینده به این نقطه برسیم.

  •  بازاری که در آن فعالیت میکنید را از نظر ریالی ارزیابی کردهاید؟

ارزش بازار را ارزیابی نکرده‌ایم ولی با توجه به بازاریابی‌هایی که داشتیم، تقریبا نیمی از افرادی که نرم‌افزار را به آنها معرفی کردیم، تمایل داشتند از خدمات استفاده کنند و فکر می‌کنم بتوانیم نیمی از بازار را به‌دست بیاوریم.

  •  در این حوزه رقیبی شناسایی کردید؟ چه مزیت رقابتی برای خود تعریف کردهاید؟

تا سال گذشته رقیبی نداشتیم ولی امسال رقبا زیاد شده‌اند. مزیتی که تیک‌تایم با رقبا دارد، این است که کاربر‌پسند است و پشتیبانی خوبی دارد و همواره پاسخگوی کاربران است. از طرف دیگر، چشم‌انداز ما مدیریت منابع انسانی است و نمی‌خواهیم در همین خدمات خلاصه شویم.

مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در آینده قصد داریم به تیک‌تایم اضافه کنیم، قابلیت مدیریت پروژه و ثبت نفر ساعت کارمندان به صورت ساعتی و مالی است که مدیریت مالی را نیز بتوان با تیک‌تایم انجام داد.

8 دیدگاه
  1. محمد می‌گوید

    این سامانه یک باگ بزرگ داره در حدی که کل استارت آپ رو زیر سوال می بره و اون نصب و استفاده از اپ های fake gps توسط کاربر می‌باشد!

    1. مهدی می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      تیک تایم در برابر این موضوع ایمن هست …

    2. مهدی می‌گوید

      سلام آقا محمد
      دوست عزیز تیک تایم در برابر این موضوع ایمن هست …

    3. مهدی می‌گوید

      سلام آقای مهندس محمد
      تیک تایم خوشبختانه در برابر این موضوع ایمن هست …

    4. مهدی می‌گوید

      سلام آقا محمد

  2. مهدی می‌گوید

    سلام آقای مهندس محمد
    خوشبختانه تیک تایم در برابر این موضوع ایمن می باشد .

  3. جاودان می‌گوید

    عجیبه که می گید این سامانه تا سال گذشته رقیبی نداشته، ما پارسال بعد از تبلیغات گسترده ای که از سامانه حضور و غیاب آنلاین دینگ دیدیم اون رو تهیه کردیم، علاوه بر اینکه اپلیکیشن و وب پنل کاملی داشت، یک دستگاه بی سیم هم داره که کارمندا فقط در نزدیکی اون می تونن ورود و خروجشون رو ثبت کنند. علاوه بر این قیمت خیلی پایینی هم نسبت به دستگاه های حضور و غیاب دیگه داره، در ضمن توسط شرکت های زیادی هم تست شده

    1. مهدی می‌گوید

      همونطور که خودتون فرمودید دینگ نیاز به سخت افزار داره …

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.