صفر تا صد تولید محتوا – ۸

قسمت هشتم: جمع‌بندی

0

تا به حال در صفر تا صد تولید محتوا هر آنچه برای تولید محتوا نیاز داشتید را در ۷ قسمت گفتیم‌ و حال که به انتهای آن رسیدیم در نظر داریم تا جهت تثبیت آنچه تا به حال گفتیم، کل این قسمت‌ها را در این مقاله به طور خلاصه جمع‌بندی کنیم تا از هفته آینده که سریال جدید محتوایی ما شروع می‌شود، نگرانی از بابت سریال پیشین نداشته باشیم:

قسمت ۱: تعریف

با عنوان از کجا شروع کنیم به تعریف تولید محتوا پرداختیم: «ارائه اطلاعات با یک هدف خاص به مخاطبان از طریق یک کانال و در یک فرم خاص» که ۵ بخش اصلی این تعریف، اطلاعات (که باید برای مخاطب مفید باشد)، هدف (هدف‌هایتان SMART باشد)، مخاطبان (حواستان باشد اطلاعات شما به درد چه افرادی می‌خورد)، کانال (مخاطبتان کجاست) و فرمت (چگونگی ارتباط) هستند.

قسمت ۲: قالب‌های محتوا در هدف‌گذاری

در قسمت دوم یاد گرفتید کجا را هدف بگیرید. محتوایی که تولید می‌کنید، نمی‌تواند چیزی جز ۴ قالب اصلی، متن، صوت، ویدئو و تصویر-گرافیک باشد، پس باید حواستان باشد که مخاطب شما کدام قالب را بیشتر از همه می‌پسندد و کدام قالب شما را زودتر به هدفتان می‌رساند.

قسمت ۳: فرمت‌های محتوا

در چه فرمتی بنویسیم؟ اجازه دهید با یک مثال تفاوت بین فرمت محتوا و قالب محتوا را بیان کنیم: محتوای ویدئویی یک قالب محتواست، اما این ویدئو چه فرمتی خواهد داشت؟ گزارش؟ پخش زنده؟ یا موشن‌گرافیک؟

قسمت ۴: استانداردسازی محتوا درون سایت

چگونه مطلبمان را استاندارد کنیم؟ تولید محتوا یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و بهبود رتبه وب‌سایت شما در موتور‌های جست‌وجو بوده و به دیده‌شدن برند شما در صدر نتایج جست‌وجو شده، کمک شایانی خواهد کرد. اما آیا حقیقتا صرف آنکه محتوایی تولید کرده و آن را در سایت خود بارگذاری کنیم، مخاطب آن را خواهد دید و خواهد خواند؟ در این قسمت به معرفی استانداردهای گوگل یا همان سئو برای نشان داده شدن محتوایمان پرداختیم.

قسمت ۵: استانداردسازی محتوا از بیرون سایت

در این قسمت متوجه شدیم که چگونه از بیرون هم محتوایمان استاندارد به‌ نظر می‌رسد. همه آنچه که در قسمت پیشین به آن اشاره کردیم، لازم اما هرگز کافی نیست و شما باید کارهایی را خارج از سایت‌تان نیز انجام دهید تا محتوایتان خواننده پیدا کند. در این قسمت در رابطه با سئوی بیرون سایتی و فعالیت‌هایی نظیر بک‌لینک‌سازی و… بحث شد.

قسمت ۶: انتشار محتوا

در قسمت ششم با عنوان چگونه محتوایمان را به گوش مخاطب برسانیم، به روش‌های انتشار محتوا اشاره شد، شما زیباترین جواهر دنیا را هم در خانه داشته باشید، کسی برای خرید آن به شما مراجعه نخواهد کرد زیرا افراد باید از وجود چنین جواهری در خانه شما آگاه شوند.

قسمت ۷: ارزیابی محتوا

در این قسمت از مطالب صفر تا صد تولید محتوا به بررسی این موضوع پرداختیم که محتوای ما چه حالی دارد؟

ابزارهایی معرفی شد که با استفاده از آنها می‌توان فهمید هزینه‌ای که تا به حال برای تولید محتوا کرده‌ایم، چقدر اثربخش بوده است. ابزارهایی نظیر نرخ کلیک و…
در انتها از شما متشکریم که ما را در این ۷ قسمت دنبال کردید و از شما دعوت می‌کنیم منتظر مجموعه صفر تا صد بعدی ما در شماره بعدی باشید…
[content_lists id=”11″]

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.