تیزرافیک؛ یک استارتاپ تک‌نفره!‌‌

0

تیزرافیک تشکیل شده است از دو کلمه ‌تیزر و گرافیک. این، نام یک استارتاپ است که علی قصابی، جوان  بیست‌و‌هشت‌ساله اصفهانی، تاسیس کرده است. تیزرافیک در زمینه‌ ساخت تیزر‌های تبلیغاتی فعالیت می‌کند و  می‌خواهد در آینده‌ای دور حتی رقیبی جدی برای شرکت‌های تبلیغاتی بزرگی مانند‌ «ایران نوین» شود. با علی قصابی که این کسب‌و‌کار نو را در اصفهان، همراه با ۴ نفر دیگر از شهر‌های مختلف ایران می‌گرداند، گفت‌و‌گو کرده‌ایم.

  •  «تیزرافیک» چه کاری انجام می‌دهد؟

تیزرافیک به عنوان واسطه شغل، سایت، شرکت، پروژه دانشگاهی و هر موضوعی که در ذهن مشتریانمان است، طراحی و به مشتریان آنها در مورد آن موضوع به‌صورت تصویری تبلیغ خواهیم کرد‌.

  •  ایده «تیزرافیک»  از کجا آمد؟ 

اگر درست به یاد بیاورم از سال ۸۲ با مووی‌میکر ویندوز شروع کردم. وقتی که به کلیپ‌سازی به‌صورت خانگی فکر می‌کنم می‌بینم استارت از آنجا بود‌. کلیپ‌های بسیار زیادی ساختم و در این چند سال اخیر در گروهی عضو شدم که چند کلیپ مختلف با عنوان آموزشی ساختم‌. خوشبختانه تعدادی نوجوان  زیر ۱۰ سال به گروه ما اضافه‌شدند و همراه ما به جلسات گروه می‌آمدند. ایده ساخت کارتون یا همان انیمیشن برای این افراد به ذهن من رسید که از این طریق به آنها به‌صورت انیمیشن یا کارتون آموزش دهیم. از آنجا بود که ایده تیزرافیک شروع شد‌. قبل از این هم تجربه طراحی گرافیکی‌، عکاسی و کلیپ‌سازی به‌صورت خانگی را داشتم‌.

  •  وقتی وارد teaseraphic.com می‌شوید، با یک شعار مواجه می‌شوید: «به ایده‌هایتان جان دهید و مخاطبان خود را هیجان‌زده کنید.» تیزرافیک چگونه این کار را انجام می‌دهد؟

همانطور که در سایت تیزرافیک نوشتیم، تمام آن چیزی که شما در ذهنتان هست را به مخاطب نمایش خواهیم داد. یکی از ویژگی‌های کار ما این است که محدودیتی ندارد و هر اتفاقی بخواهیم در تصویر خواهد افتاد. پس ما می‌توانیم آن ایده‌ای را که در ذهن مشتریان ما می‌گذرد، به واقعیت تبدیل کنیم و به مشتریان آنها نشان دهیم‌.

  •  کاربران چطور می‌توانند از خدمات تیزرافیک استفاده کنند؟ برای شروع استفاده از تیزرافیک باید در ابتدا چه کنیم؟

ابتدا به سایت ما مراجعه می‌کنند یا از طریق شبکه‌های اجتماعی به ما پیغام می‌دهند یا تماس می‌گیرند و سپس در مورد خدمات کاری خود به ما توضیح می‌دهند. پس از این تیم ما سناریو را تهیه می‌کند و برای مشتری ارسال خواهد کرد. پس از تایید از طرف مشتری ما یکسری اطلاعات جزئی دیگر از مشتری دریافت می‌کنیم و استارت کار را می‌زنیم …

رکورد صدا، طراحی محیط، طراحی کاراکتر و جان‌دادن به کاراکتر و کلی کار دیگر انجام می‌گیرد تا روزی که پروژه آماده تحویل باشد. اگر ویدئو نیاز به تغییر داشت تا زمان رضایت مشتری کار را ویرایش می‌کنیم و بهترین کیفیت را تحویل مشتری خواهیم داد.

  •  چه تمایزی بین شما و شرکت‌ها‌ی تبلیغاتی دیگر مانند «ایران نوین» وجود دارد؟ 

سایت‌هایی شبیه به ایران‌نوین از افرادی تشکیل شده است که در زمینه ساخت تیزر‌های تلویزیونی و سینمایی فعالیت می‌کنند و تجربه کاری بیشتری در این زمینه دارند. اگر دقت کنید بیشتر تبلیغات آنها واقعی و با دوربین و بازیگر است تا موشن‌گرافیک وب‌سایت ما بالعکس آنهاست و بیشتر موشن‌گرافیک کار می‌کنیم. امیدوارم روزی برسد که ما تجربه ساخت تیزر‌های واقعی را داشته باشیم و آنها هم در زمینه کاری ما بتوانند به موفقیت بهتری دست پیدا کنند.

  •  چه برنامه‌هایی برای جذب مشتری دارید؟

راستش را بخواهید کار ما تبلیغاتی است و فکر نمی‌کنم نیاز زیادی به تبلیغ داشته باشیم اما همیشه علاقه شخصی به کسب تجربه دارم و راه‌های مختلف نظیر شبکه‌های اجتماعی و صحبت در مورد کاری که انجام می‌دهیم در بین دوستان و آشنایان خودم را آزمایش می‌کنم.همچنین سعی می‌کنیم با وب‌سایت‌هایی شبیه سایت شنبه‌مگ و افرادی که در زمینه معرفی استارتاپ‌های ایران فعالیت می‌کنند، همکاری کنیم.

  •  از تیم‌تان برایمان بگویید؟

حقیقا به‌دلیل اینکه در شرکتی غیر از تیزرافیک مشغول به‌کار هستم و زمان محدودی در روز دارم، سعی کردم تمامی سفارش‌ها و طراحی‌ها را خودم آماده کنم و اگر هم همکاری باشد به صورت اینترنتی است.  فقط گویندگان تیزر ما هستند که نزدیک به ۴ نفرند و هر کدام در شهر‌های دیگری زندگی می‌کنند و ما به‌صورت تلفنی و اینترنتی در ارتباط هستیم‌.

  •  در حال حاضر در چه مرحله‌ای از استارتاپ خود قرار دارید؟

از نظر ما تازه شروع راه است و مسیر طولانی …

  •  چه برنامه‌هایی  برای آینده دارید؟

اولین قدم ما این است که تیم خود را بیشتر و قوی‌تر کنیم و از متخصص‌هایی که در این زمینه تجربه کاری خوبی دارند، دعوت کنیم تا بتوانیم یک همکاری و تیم عالی را پیرو اهداف تیزرافیک داشته باشیم.

دومین قدم هم که جزء اصلی‌ترین اهداف ماست، بالا‌بردن کیفیت کار در سطح جهانی بیشتر از این مرحله‌ای است که الان هستیم …

  •  و سوال آخر اینکه، چه توصیه‌هایی برای آن دسته از جوانانی که در اندیشه راه‌اندازی یک استارتاپ و کسب‌و‌کار نو هستند، دارید؟

در فضای کنونی با پیشرفت تکنولوژی دیجیتال، مارکتینگ و استارتاپ‌های جدید جای روزنامه‌فروشی و خیلی مشاغل‌ اینچنینی را گرفته است؛ یعنی اینکه شما به‌راحتی در فضای مجازی می‌توانید کسب‌وکار ‌خود را ایجاد کنید.

اشخاص می‌توانند با شرکت در کلاس‌های مختلف در زمینه‌ای که علاقه دارند، بهترین ایده‌ها را خلق کنند که این کار نیازمند چهار مرحله است‌: خواستن، آموزش و کسب تجربه، خلاقیت و نمونه کار.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.