محیط کار را آرام نگه دارید، تعهد کارکنان افزایش خواهد یافت‌

0

سیلویا اسمیت(Sylvia Vorhauser-Smith)، کارشناس مدیریت منابع انسانی | تحقیقات نشان می‌دهد که چهار نفر از هر ۱۰ کارمند در سطح جهان تعهدی به شغل خود ندارند. در ایالات متحده حتی وضع بد‌تر است. بر اساس آخرین گزارش سازمان کار در آمریکا، ۷۰ درصد از کارکنان در ایالات متحده کار خود را دوست ندارند. کار کردن در محیطی که بیشتر افراد آن محیط را دوست ندارند، شرایطی را ایجاد می‌کند که افراد شغلشان را از خود بیگانه بدانند. این مسئله به شدت‌ روی راندمان کار تاثیر‌گذار است.

کارشناسان منابع انسانی اذعان دارند افرادی که تعهد به کار دارند، به احتمال زیاد یا از انگیزه بالایی برخوردارند و یا به کارفرمای خود متعهد هستند. در نتیجه این امر با تمرکز بیشتری کار می‌کنند و کار خود را با هدف بهبود کسب‌و‌کار در آینده به بهترین نحو به  انجام می‌رسانند.

در مقابل، کارمندان غیر‌متعهد باعث کاهش انگیزه دیگر افراد نیز می‌شوند. اینگونه افراد می‌توانند تاثیرات منفی جبران‌ناپذیری بر خدمات فروش به مشتریان، کیفیت خدمات، بهره‌وری و دیگر فاکتورهای حیاتی در کسب‌و‌کار داشته باشند.

جدای از حقوق و دستمزد، ارضای نیاز‌های اجتماعی نیز می‌تواند بر تعهد کارکنان و انگیزه آنان برای ادامه کار تاثیر‌گذار باشد. شرکت‌هایی که برای تعهد کارکنان ارزش قائل هستند، می‌دانند که برای بالا‌بردن انگیزه این افراد و استفاده از استعداد آنها بایستی بتوانند آنان را از نظر احساسی و اجتماعی اغنا کنند.

 پرورش فرهنگ تعهد به کار در افراد

تعهد به کار چیست؟ رانندگان در سراسر دنیا از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند. اما تعهد کارکنان تا حد زیادی موثر از ارتباطات اجتماعی و هماهنگی نیازهای تجربی با نیازهای فرهنگی است.

برای مثال، تحقیقات نشان می‌دهد که در مورد کارگران با ملیت‌های آمریکای شمالی و اروپای شرقی پاداش‌های مالی به شدت بر رضایت آنان از محل کارشان موثر است. اما در مورد دیگر ملیت‌ها ارتباطات ساده انسانی، رفع نیازهای نوع‌دوستانه و اساسی انسانی به عنوان بخش مهمی از رضایت از محل کار است.

 کیفیت تعهد کاری بسته به مکان، بزرگی و کوچکی کسب‌و‌‌کار و اینکه شرکت چه میزان پول و انرژی را برای ایجاد فرهنگ کاری اختصاص می‌دهد، متفاوت خواهد بود. اما عواملی نیز وجود دارد که در تمام محیط‌های کاری مشترک هستند. حال سوال اینکه چگونه بهترین شرکت‌ها تعهد کاری را در ‌افرادشان ایجاد کرده و آن را تقویت می‌کنند؟

آنها می‌دانند که کارکنان‌شان به چه فکر می‌کنند؛ استفاده از نظر‌سنجی‌های متعدد یکی از بهترین راه‌هایی است که شرکت‌های موفق برای ‌تشخیص میزان تعهد کاری در افرادشان انجام می‌دهند. برخی ‌‌شرکت‌ها از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد ارتباطات عمیق و صمیمانه در بین کارمندان خود سود می‌برند.

این مطلب را هم بخوانید

ایجاد فضای باز صمیمانه و باصداقت؛ در شرکت سپ(SAP) ارتباطات، مهم‌ترین بخش فرهنگ کاری به شمار می‌آید. افراد ‌از وظایف خود و دلایلی که پشت هر سیاست شرکت قرار دارد، به روشنی آگاه هستند و برای به دست آوردن اهداف شرکت تمام تلاش‌شان را هزینه می‌کنند.

مدیران این قبیل از سازمان‌ها اهمیت زیادی را برای عقاید کارمندان خود قائل هستند و طی جلسات دوره‌ای به ایده‌ها و نظرات افراد توجه کرده و در صورت امکان از آن ایده‌ها بهره‌برداری می‌کنند.

با ایجاد شیوه‌های تعامل مناسب توسط کارشناسان حوزه‌های مدیریت و منابع انسانی، می‌توان از نیروهای کاری متعهد و با‌انگیزه‌های بالا بهره‌مند شد. عمل‌کردن به فرهنگ کاری شفاف و بدون حاشیه، افراد را قادر می‌سازد تا در محیط کار احساس امنیت و آرامش کنند.

هر برنامه‌ای که باعث تعامل و ارتباط بیشتر همکاران شود، می‌تواند به فرهنگ کاری کمک کند.

برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و تفریحی، جشن‌های مناسبتی و مسابقات ورزشی مختلف بین همکاران باعث ایجاد محیط کاری پویا خواهد شد و تعهد کاری را دو‌چندان خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.