تبلیغات بنری بی‌واسطه در آوا‌بنر

گفت‌وگو با حسن سلگی مدیر آوابنر که پا به یک میدان پررقیب گذاشته

0

آوابنر استارتاپی است که با هدف تسهیل تبلیغات بنری آنلاین توسط حسن سلگی به‌تازگی راه‌اندازی شده است.

تبلیغات آنلاین از جمله حوزه‌هایی است که طبق تحقیقات انجام‌شده بیشترین بازگشت سرمایه را به خود اختصاص داده است. از همین‌رو کسب‌وکارها و به خصوص کسب‌وکارهای آنلاین توجه ویژه‌ای به این حوزه از تبلیغات دارند. در این بین آوابنر به نشانی avabanner.com‌ استارتاپی است که با هدف تسهیل تبلیغات بنری توسط حسن سلگی به‌تازگی راه‌اندازی شده است.

حسن متولد ۶۷ در شهر نهاوند است و در رشته برق قدرت در دانشگاه دماوند تحصیل کرده است. او در دوران تحصیل در مقطع کارشناسی به حوزه برنامه‌نویسی علاقه‌مند می‌شود و به صورت خودخوان برنامه‌نویسی را در کنار تحصیل یاد می‌گیرد و در همین حوزه مشغول به کار می‌شود.

  •   با وجود فعالیت رقبایی همچون صباویژن و ای‌نتورک در زمینه تبلیغات بنری، چه چیزی باعث شد که تصمیم بگیرید در این حوزه استارتاپی راه بیندازید؟

من خلأیی را در این حوزه شناسایی کردم و تصمیم گرفتم با آوا‌بنر آن را پر کنم. آن خلأ این بود که کاربران و مشتریانی که سفارش تبلیغ بنر می‌دادند، همیشه با این ابهام روبه‌رو بودند که تبلیغ بنر آنها در چه سایتی قرار است منتشر شود.

چون ساز‌و‌کار اکثر شرکت‌هایی که در زمینه تبلیغات بنری فعال هستند، به این شکل است که تبلیغ بنری را از کاربر دریافت می‌کنند و در سایت‌هایی که با آنها قرارداد دارند، منتشر می‌کنند و کاربر از ابتدا نمی‌داند که بنر تبلیغی قرار است در چه سایتی منتشر شود.

برهمین اساس تصمیم گرفتم استارتاپی را راه بیندازم تا واسطه‌ها را حذف کند و کاربران و مشتریان مستقیما بتوانند با سایت‌هایی که پذیرای تبلیغات بنری هستند، ارتباط داشته باشند.

  •   با توجه به توضیحاتی که دادید در آوا‌بنر چه خدماتی ارائه می‌دهید؟

در آوا‌بنر دو دسته کاربر حضور دارند؛ دسته اول کسانی هستند که وب‌سایت دارند. این دسته از کاربران می‌توانند درخواست پذیرش آگهی، مدت زمانی که می‌خواهند محیط وب‌سایت خود را برای جذب آگهی در اختیار مشتریان قرار دهند و قیمت پیشنهادی و سایز بنر را اعلام کنند.

دسته دوم کاربران کسانی هستند که بنر تبلیغاتی دارند و می‌خواهند این بنر را در سایت‌های مرتبط منتشر کنند. این دسته از کاربران می‌توانند پیشنهادهای دارندگان سایت‌های مختلف برای پذیرش بنر تبلیغاتی را مشاهده و مقایسه کنند و در نهایت سفارش خود را برای سایتی که مد‌نظر دارند، ثبت کنند.

پس از این مرحله کاربران باید هزینه انتشار بنر را که توسط سایت موردنظر اعلام شده است، به صورت آنلاین پرداخت کنند. پس از ثبت سفارش برای وب‌سایت پذیرنده پیامی ارسال می‌شود و اطلاعات بنری که برای انتشار قرار داده شده را دریافت می‌کند.

  •   علاوه بر اینکه شما واسطه‌ها را در تبلیغات بنری حذف کردید، چه مزیت دیگری نسبت رقبا دارید؟

ما در مدل درآمدزایی که برای آوا‌بنر تعریف کرده‌ایم، نسبت به رقبا متفاوت هستیم و همین موضوع باعث شده است که قیمت تمام‌شده برای مشتریان ارزان‌تر تمام شود. ما ‌روی هر سفارشی که ثبت می‌شود ۵ درصد کارمزد برمی‌داریم که این رقم در مقایسه با هزینه‌ای که رقبا بابت هر کلیکی که ‌روی بنر صورت می‌گیرد دریافت می‌کنند، بسیار ناچیز است.

  •   هزینه تبلیغات بنری به طور متوسط در وب‌سایت‌های مختلف چقدر است؟

این قیمت کاملا بستگی به وب‌سایت دارد و وب‌سایت با توجه جایگاهی که برای بنر در وب‌سایت خود در نظر می‌گیرد، قیمت‌ها را تعیین می‌کند و مشتریان پس از مشاهده تمام قیمت‌ها به‌صرفه‌ترین وب‌سایت را با توجه به محتوای بنری که دارند، انتخاب می‌کند.

به طور کلی اگر سایت‌ها را براساس الکسا به سه دسته تقسیم کنیم، هزینه تبلیغات بنری در دسته اول رنک بالای ۲۰ هزار به طور متوسط ماهانه بین ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان، قیمت دسته دوم رنک بین ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار به طور متوسط ماهانه ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان و قیمت برای دسته سوم رنک بین ۱۰ هزار تا ۱ میلیون به طور متوسط ماهانه ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان تعیین می‌شود.

  •   تا‌کنون چه تعداد بنر از طریق آوا‌بنر ثبت شده است؟

در این دو‌هفته‌ای که از شروع فعالیت ما می‌گذرد، تاکنون حدود ۴۰ بنر از طریق آوا‌بنر منتشر شده ‌و حدود ۱۰ وب‌سایت هم درخواست پذیرش تبلیغات بنری خود را ثبت کرده‌اند.

  •   در حال حاضر در چه مرحله‌ای هستید، به نقطه سر‌به‌سر رسیده‌اید؟

هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم تا ۲ ماه آینده به این نقطه برسیم.

  •   از زمانی که کار را شروع کردید تا‌کنون بازار را چطور ارزیابی کردید و فکر می‌کنید کشش بازار چگونه باشد؟

بازار روز‌به‌روز بزرگ‌تر می‌شود و تا‌کنون ۳ رقیب اصلی شناسایی کرده‌ایم، ولی با وجود رقبای قدرتمندی که در بازار وجود دارد، بازار از کشش خوبی برخوردار است.

  •   برای اینکه خودتان را بهتر به مخاطبان معرفی کنید تا با مزایای شما بیشتر آشنا شوند، از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید؟

تا‌کنون سعی کرده‌ایم با تولید محتوا در قالب‌های ویدئویی و موشن‌گرافیک در بازار اطلاع‌رسانی انجام دهیم‌ و بازار هدف گوشه‌ای را برای خود انتخاب کرده‌ایم که هدف اولیه ما به دست‌گرفتن بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فعال در حوزه فناوری اطلاعات است.

  •   مهم‌ترین چالشی که تا‌کنون با آن روبه‌رو بوده‌اید، چه چیزی بوده است؟

عمده چالشی که تا‌کنون با آن روبه‌رو بودیم، چالش مالی بوده ‌ و برای جذب سرمایه بیزینس‌پلنی تهیه کرده‌ایم و در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران مختلف برای جذب سرمایه هستیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.