بسکتبالیستی که استارتاپ دانش‌بنیان راه‌اندازی کرد!

0

اساس راه‌اندازی استارتاپی به نام Strive یک نیاز بود؛ نیازی که مؤسس آن به عنوان یک ورزشکار با آن روبه‌رو بود و بنابراین می‌توانست محصولی ارائه دهد که نیاز مذکور را رفع کند. در واقع مهم‌ترین دغدغه این استارتاپ پرداختن به دلایل خستگی ورزشکاران است که در قالب یک فناوری پوشیدنی عرضه شده است.

آن چیزی که می‌تواند موفقیت یک کسب‌وکار نوین را تضمین کند، تا حد زیادی به شناخت جامعه هدف و نیازهای آنها وابسته است، به این معنا که استارتاپی که بر اساس یک نیاز واقعی ایجاد شده باشد، خدمات اصلی‌تر و مناسب‌تری ارائه داده و در نتیجه می‌تواند موفقیت قابل توجهی را به دست بیاورد.

در همین راستا، به عنوان یک بسکتبالیست حرفه‌ای در مونته‌نگرو، Nikola Mrvaljevic، کسی بود که تجربه خستگی یک ورزشکار را به خوبی دریافته و به دنبال راه‌حل این نکته بود که چرا ورزشکاران خسته می‌شوند، در حالی که بیشتر اوقات دلیل آن را نمی‌دانند.

در واقع می‌توان گفت اساس راه‌اندازی استارتاپی به نام Strive یک نیاز بود؛ نیازی که مؤسس آن به عنوان یک ورزشکار با آن روبه‌رو بود و بنابراین می‌توانست محصولی ارائه دهد که نیاز مذکور را رفع کند.

در واقع مهم‌ترین دغدغه این استارتاپ پرداختن به دلایل خستگی ورزشکاران است که در قالب یک فناوری پوشیدنی عرضه شده است

این بازیکن برجسته بسکتبال بعد از کنار گذاشتن ورزش حرفه‌ای و باشگاهی خود، تحصیلاتش را در رشته زیست‌پزشکی و مهندسی برق پی گرفت و در نهایت با همکاری Carsten Winsnes‌، یکی دیگر از بسکتبالیست‌ها، هم‌بنیانگذار استارتاپ Strive شد.

هم‌اکنون محصول اصلی این شرکت Sense3 نام دارد که در شلوارهای کوتاه ورزشی دوخته شده است. این محصول با حسگرهایی که در آن تعبیه شده، قادر به اندازه‌گیری فشار و فاصله عضلات و ضربان قلب است.

بنیانگذاران این استارتاپ متفق‌‌القول هستند که هیچ رقیبی در بازار لباس‌های ورزشی حضور ندارد که بتواند از طریق یک راه‌حل واحد، حرکات عضلات و قلب را اندازه‌گیری کند.

مزیت: عدم نیاز به دستگاه جانبی

کاربرد تکنولوژی مذکور در لباس ورزشکاران طوری اضافه شده است که نیاز به هیچ وسیله و دستگاه جانبی ندارد و در نتیجه باعث حواس‌پرتی بازیکن نخواهد شد. همچنین این محصول در قالب مچ‌بند یا سایر پوشیدنی‌ها نیست که بازیکن مجبور به استفاده از آنها شود و یک وسیله اضافی را با خود حمل کند.

دانستن زمان خستگی ورزشکاران می‌تواند برای مربیان نیز بسیار مهم باشد، زیرا یک بازیکن ممکن است هنگام خستگی، اشتباهات فاحشی را مرتکب شده و باعث از دست دادن امتیاز تیم شود، ضمن اینکه احتمال صدمات آنها نیز بیشتر می‌شود

حال در نظر بگیرید که سنسوری که در لباس آنها فشرده‌سازی شده و هیچ دستگاه جانبی و بیرونی نیز ندارد، میزان خستگی ورزشکاران را از طریق ضربان قلب و فشار عضلات به اطلاع مربی برساند. چنین فرایندی هم برای مربی، هم برای تیم و هم برای خود ورزشکار حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.