بازیچی رسانه‌ای قابل اطمینان برای عاشقان گیم

چرخ‌وفلک آنلاین

2

امروزه پرمخاطب‌ترین بازی‌ها آنهایی هستند که بخش آنلاین قوی و منحصربه‌فردی دارند. از این رو عمده تمرکز «بازیچی» روی این دست بازی‌هاست.

بازی‌های رایانه‌ای، واژه‌ای که این روزها کمتر کسی با آن غریبه است. با پیشرفت دیوانه‌وار تکنولوژی در دهه اخیر نقش این واژه در میان افراد جوامع مختلف در سراسر دنیا پررنگ و پررنگ‌تر شده است، تا جایی که کمتر خانواده‌ای پیدا می‌شود که حداقل یکی از افراد آن به‌طور روزانه مشغول بازی‌های رایانه‌ای نباشد.

سرمایه‌گذاری‌های عظیم شرکت‌های ساخت بازی سبب شد تا بازی‌هایی تولید شود که مختص به قشر خاصی از جامعه، با سن و سال مشخص، نباشد. درست مثل چرخ‌وفلکی که همه افراد، با هر سن و سلیقه‌ای، از آن لذت می‌برند.

اما مسافران این چرخ‌وفلک به‌مرور متوجه شدند که بالاترین نقطه این وسیله و اوج لذت آن زمانی است که برچسب آنلاین بر کابینش نقش بسته باشد ـ رقابت در فضایی با حضور بقیه مسافران و هیجان وصف‌ناپذیر بازی و به اشتراک‌گذاری لحظات خوش لذت‌بردن از بازی‌.

امروزه پرمخاطب‌ترین بازی‌ها آنهایی هستند که بخش آنلاین قوی و منحصربه‌فردی دارند. از این رو عمده تمرکز «بازیچی» روی این دست بازی‌هاست.

بازیچی فعالیت خود را با جذب سرمایه از شرکت برنافناوران رایکا (در تاریخ اسفند ماه ۱۳۹۶) و به‌طور حرفه‌ای آغاز کرد و با هدف تولید محتوا در حوزه بازی‌های رایانه‌ای آنلاین متولد شد.

بازیچی تیمی متشکل از ۱۰ نفر متخصص در حوزه گیم و تولید محتوای گیم می‌باشد. هدف بازیچی شنا در اقیانوس بیکران سبک MMO، برخاستن در ساحل سبک RPG و پرواز در آسمان همه سبک‌های بازی‌های آنلاین است.

۱۰ یار بازیچی با خصوصیات مختلف اما رؤیایی یکسان، هم‌قسم شدند تا رسانه‌ای قابل اطمینان و هیجان‌انگیز برای عاشقان دنیای گیم به‌وجود آورند. امروز این رؤیا موجب شده که بازیچی به یکی از قابل‌اعتمادترین رسانه‌های حوزه بازی‌های رایانه‌ای کشور تبدیل شود.

تولید محتوا

بازیچی در زمینه تولید محتوا علاوه بر فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، به تولید طیف وسیعی از محتوا در استودیوی مجهز نیز می‌پردازد.

پخش زنده درون استودیو: محتوای ویدئویی از استریم بازیچی‌های عاشق گیم که به صورت زنده از داخل استودیو بازیچی پخش می‌شود و از طریق کانال‌های آپارات، استریمجی و توییچ قابل دیدن و تماشاست. استودیوی بازیچی با توجه به دارابودن تجهیزات پیشرفته گیمینگ و استریم، مخاطبان زیادی در شبکه‌های استریم جذب کرده است.

پوشش زنده رویدادها و نمایشگاه‌ها: با توجه به علاقه گیمرهای ایرانی به رویدادهای پیرامون حوزه گیم، بازیچی با شرکت در تمامی نمایشگاه‌های حوزه گیم و تکنولوژی در داخل کشور و تعداد زیادی از نمایشگاه‌های خارجی حوزه گیم، رویدادهای از این قبیل را با پخش زنده، تهیه گزارش و اخبار مربوط به این رویدادها پوشش کامل می‌دهد.

استریمچی: یک برنامه ویدئویی ماهانه جهت نقد [و پرداختن به] دنیای شگفت‌انگیز استریمرهای ایرانی و خارجی، بررسی دنیای بازی‌های آنلاین از شبکه و پلتفرم‌های مختلف، برگزاری میزگردی جهت بحث و گفتگوی دوستانه همراه با طنز بین استریمرها، داوران و کسترهای ایرانی فعال در حوزه استریم. این برنامه در کانال‌های بازیچی روی آپارات و اینستاگرام برای دوستداران استریم قابل دسترسی می‌باشد.

قدم به قدم: برنامه ویدئویی کوتاهی است برای تمامی مخاطبان دنیای گیم از سطح مبتدی تا سطح بازیچی، با محوریت آموزش نکات و ترفندهای مربوط به بازی‌های آنلاین و به‌منظور آشنایی و پیشرفت بازیچی‌ها با بازی موردعلاقه خودشان.

این برنامه سه اپیزودی هر هفته از طریق سایت www.bazichi.net و تمامی کانال‌های ارتباطی بازیچی جهت تماشا در دسترس خواهد بود.

اخبار هفتگی: برنامه ویدئویی جهت اطلاع‌رسانی اخبار مهم پیرامون بازی‌های رایانه‌ای آنلاین به جامعه بازیچی‌های کشور که به صورت هفتگی از طریق سایت بازیچی و شبکه‌های مجازی بازیچی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

نقدچی: نقد و بررسی، پیش‌نمایش، مرور و موشکافی تخصصی جدیدترین بازی‌های رایانه‌ای آنلاین داخلی و خارجی در قالب مقاله‌های بلند و خواندنی، به تفکیک بازی‌های موبایلی، کنسول و رایانه‌های شخصی برای بازیچی‌های کشور که از طریق سایت بازیچی قابل دسترسی می‌باشد.

رویدادها

بازیچی به منظور ترویج فرهنگ بازی‌های آنلاین و گسترش شور و نشاط میان جوانان کشور، پا را فراتر از تولید محتوا در فضای مجازی گذاشته و با تکیه بر جامعه مخاطب بازیکنان حرفه‌ای خود در سطح کشور، اقدام به برگزاری رویداد‌های جذاب رشته‌های مختلف ورزش‌های الکترونیک با کمک وزارت ورزش و جوانان، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شهرداری تهران کرده است.

سال گذشته یکی از پرشورترین رقابت‌های بازی‌های آنلاین در سطح کشور در رشته پرطرفدار Rainbow six، توسط بازیچی و با همکاری شهرداری منطقه ۲ تهران، برگزار شد که طی آن بیش از ۷۵۰ نفر بازیکن با یکدیگر به رقابت پرداختند و پخش زنده این مسابقات در کانال‌های مختلف با بیش از ۲۰۰۰۰ بازدید آنلاین همراه بود.

همچنین، بزرگترین مسابقه رشته PUBG Mobile کشور با بیش از ۴۵۰ بازیکن فارسی‌زبان از سراسر دنیا نیز سال گذشته توسط بازیچی برگزار شد.

فینال این رویداد همراه با پخش و گزارش زنده در حضور چهره‌های نامی ورزش کشور، نظیر جواد نکونام و شهردار محترم منطقه دو تهران، جناب آقای کشت‌پور، در سالن اجتماعات شهرداری منطقه ۲ تهران برگزار شد.

نوآوری‌ها

یکی از جالب‌ترین نوآوری‌های بازیچی شخصیت‌های استریم آن است. طراحی شخصیت‌ها به گونه‌ای است که هریک با خلق‌وخوی ویژه خویش لذت تماشای استریم را دو چندان کرده‌اند.

این شخصیت‌ها در مدت زمان کوتاهی از محبوبیت بالایی بین بازیچی‌های دنبال‌کننده کانال‌های استریم برخوردار شدند، تا جایی که شاید شما عاشق یکی از آنها یا حتی هر چهار نفر آنها باشید، اما محال است که عاشق هیچ یک نباشید.

فرمول جدید گزارش و کست بازی‌های آنلاین در رویدادهای مختلف؛ بازیچی با توجه به تیم محتوای متخصص شیوه جدید و بسیار متفاوت و جذابی را در راستای گزارش مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در پیش گرفته است که مورد استقبال بسیاری از بینندگان استریم بازیچی قرار گرفته است.

هدف ما تبدیل‌شدن به کانال ارتباطی هرچه قابل‌اطمینان‌تر برای تمام بازیچی‌ها، برگزاری مسابقات جذاب در تمامی رشته‌های ورزش‌های الکترونیک با کمک پلتفرم لیگ، استریم، پوشش و پخش زنده هرچه بهتر مسابقات و نمایشگاه‌های حوزه گیم و تبدیل آنها به جامعه‌ای واحد به نام بازیچی است

طراحی بهترین الگوی ساخت محتوا توسط تیم بازیچی؛ همانطور که پیشتر گفتیم، بازیچی رؤیای تحقق‌یافته ۱۰نفر از عاشقان صنعت گیم بود.

با توجه به گیمربودن تمامی این افراد، دغدغه اصلی آنها طراحی الگویی جهت تولید برنامه‌های مورد پسند جامع بازیچی‌های کشور بوده است که امروز با تلاش شبانه‌روزی آنها برنامه‌های تولیدی بازیچی از جمله متفاوت‌ترین و پر مخاطب‌ترین محتواها در سطح وب و فضای مجازی داخل کشور است.

لیگ بازیچی

پلتفرم لیگ بازیچی سایتی است با قابلیت برگزاری مسابقات فوق‌العاده جذاب ورزش‌های الکترونیک، بازی‌های محیطی، اعم از آنلاین و آفلاین، و بورد گیم به‌منظور به چالش‌کشیدن و ایجاد رقابت بین بازیچی‌های سراسر کشور.

با استفاده از این پلتفرم هر بازیچی می‌تواند تحت عنوان برگزارکننده، بازیکن، داور، استریمر یا همه اینها به فعالیت بپردازد. پلتفرم دارای سیستم رنکینگ است که مشابه آن را جای دیگر ندیده‌اید.

بازیکنان بر اساس توانایی بازی منحصربه‌فرد، برگزارکنندگان بر اساس میانگین نمره کسب‌شده توسط کاربران، داوران بر اساس امتیاز نظارت و مدیریت مسابقه و استریمرها بر اساس امتیاز کسب‌شده جهت گزارش و پخش زنده مسابقات در جدول رنکینگ قرار خواهند گرفت.

هدف ما تبدیل‌شدن به کانال ارتباطی هرچه قابل‌اطمینان‌تر برای تمامی بازیچی‌ها، برگزاری مسابقات جذاب در تمامی رشته‌های ورزش‌های الکترونیک با کمک پلتفرم لیگ، استریم، پوشش و پخش زنده هرچه بهتر مسابقات و نمایشگاه‌های حوزه گیم و تشکیل و بسط جوامع رشته‌های مختلف ورزش‌های الکترونیک و تبدیل آنها به جامعه‌ای واحد به نام بازیچی است.

هدف اصلی بازیچی در آینده نزدیک، پیمودن قدم‌های کوچک در این عرصه است، به‌ گونه‌ای که نمونه آن جای دیگری دیده نشده است.

2 دیدگاه
  1. احمد می‌گوید

    مهدی پورداد توو دانشگاهمون بود، هیچ درسیو خودش پاس نشد حتی معارف رو هم میفتاد. هر روز هم یه برنامه ای داشتن با رفیقاش.خواهرش زنگ میزد واسش نمره می گرفت. حالا این شخص چطور متخصص گیم شده؟؟؟؟ همچین میگین انگار دکترای کامپیوتر شریف داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! البته با مشارکت فامیلاش یه رستوران توو شهر بندرعباس زد کلی هم خرج کرد واسه تبلیغاتش هنرپیشه ها رو می آورد تا ۸-۹ ساعت بشینن تا مشتری جذب شه در نهایت به خاطر کیفیت بد و خدمات نامطلوب تمام سرمایه رو فنا کرد. اونجا مدیر داخلی رستوران بود کلا علاقه شدیدی به مدیریت داره:)) مراقب باش پولایی و که خواهرات از شوهراشون واست تهیه می کنن و فنا نکنی و توو اینکارت موفق باشی

  2. pegah می‌گوید

    شما اول برید پیشینه کسایی که بازیچیو تاسیس کردن پیدا کنید بعد بیایید تبلیغ کنید طرف معارف اسلامیو میفتاد مسایل اخلاقیشم توو دانشگاه و محل زندگی و کلانتری محل راحت پیدا میشه !!!کسایی که از خارج از کشور تغدیه میشن از طرف کسایی که ممنوع الورود هستن(افراپورداد) ایشون رستوران ایتالیایی که با سرمایه باباش و فکو فامیلاش بودو ورشکست کرد و کل شرکاش ضرر کردن به خاطرش. میشه بگید چطور جوو.نا با بازی کردن میتونن کسب درآمد کنن؟؟؟؟؟ اینکارا آینده نداره بیخود جوونا رو به انحراف نندازین همه با الواتیو خوش گذرونی پول در نمیارن مگر ارث پاپاشون باشه. بلا به دور از ما والا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.