ROI : صفر تا صد تولید محتوا – ۷

قسمت هفتم: محتوای ما چه حالی دارد؟

1

معیار اصلی بازگشت سرمایه در بازاریابی اینترنتی ROA تبلیغات اینترنتی است. درآمد خالص از تبلیغات را بر هزینه تبلیغات که تقسیم کنیم نسبت محاسبه می‌شود. این نسبت کارایی درآمد خالص حاصل از سرمایه‌گذاری تبلیغات را پس از واکنش نهایی مشتری، یعنی خرید اندازه‌گیری می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای بازاریابی محتوا، بازده‌‌ بالقوه‌‌ آن یا در اصطلاح ROI آن است. بازده‌‌ بالقوه به معنی آن است که شما استراتژی محتوا‌ را به‌طور کامل پیاده‌سازی کرده و آن را برای اهداف بلندمدتی، مثلا چند سال یا بیشتر، تنظیم کرده‌اید، حال باید ببینید که چگونه سود بیشتری از تلاش‌های شما به دست می‌آید و کدام استراتژی بازاریابی محتوا شما در مقایسه با سایر سیاست‌های بازاریابی اتخاذ شده مثمر‌ثمرتر خواهد بود. این موضوع همان بازده بالقوه محتوا ROI در بازاریابی محتوا‌ست.

در قسمت هفتم و آخرین قسمت از مقالات صفر تا صد تولید محتوا با چند ابزار که به کمک آنها می‌توانیم نتایج و عملکرد بازاریابی محتوایمان را بررسی کنیم، آشنا می‌شویم:

هزینه به ازای هر کلیک (The Cost Per Click)

هزینه‌‌ هر کلیک روی یک لینک حمایت شده یا بنر تبلیغاتی، معیار اصلی بازاریابی موتور جست‌وجوست. در این مدل شرکت مورد جست‌وجو بیشترین اهمیت را دارد و تبلیغ‌کنندگان بابت هر کلیکی که احتمال منتهی‌شدن به خرید را داشته باشد، پول می‌پردازند.

نتایج یک مطالعه روی ارتباطات رسانه‌ای ثابت کرده که قریب به ۵۰ درصد جست‌وجوهای اینترنتی با هدف یافتن محصول یا خدمتی برای خرید صورت می‌گیرد. هزینه کلیک در گوگل نسبتا گران و بین ۱ تا بیش از ۵۰ دلار است.

در صورتی که بخواهید با این موتور جست‌وجو کار کنید، بسته به حجم واژگان جست‌وجو شده و گستردگی جغرافیایی که انتخاب می‌کنید (محلی، ایالتی یا بین‌المللی) ممکن است در یک روز چند دلار، چند صد دلار و گاهی چند هزار دلار از دست بدهید.

بازده‌‌ سرمایه‌گذاری تبلیغات (ROA)

ROA

معیار اصلی بازگشت سرمایه در بازاریابی اینترنتی ROA تبلیغات اینترنتی است. درآمد خالص از تبلیغات را بر هزینه تبلیغات که تقسیم کنیم نسبت محاسبه می‌شود. این نسبت کارایی درآمد خالص حاصل از سرمایه‌گذاری تبلیغات را پس از واکنش نهایی مشتری، یعنی خرید اندازه‌گیری می‌کند.

نرخ خروج کاربران از سایت

کیفیت وب‌ سایت شما چگونه است؟ معیارهای زیادی برای سنجش کیفیت وب‌سایت وجود دارد. برخی از این معیارها عبارتند از: میزان زمان سپری شده در وب‌سایت یا تعداد صفحات بازشده توسط کاربر.

این معیارها کمی مبهم هستند و بیشتر به درد نشان دادن میزان مشغول‌شدن مشتری در وب‌سایت می‌خورند. ممکن است وب‌سایت شما برای کمک به مشتری در بررسی و انتخاب محصول یا خدمت و صورت‌گرفتن خرید فوری طراحی شده باشد.

بنابراین، زمان سپری شده شاید معیار مناسبی نباشد، زیرا شما مایل هستید که این زمان تا حد امکان کوتاه باشد. همچنین ممکن است وب‌سایت شما یک تک صفحه باشد. پس تعداد صفحه‌های مشاهده شده معیار مناسبی نیست.

معیار اصلی سنجش عملکرد وب‌‌سایت نرخ خروج کاربران است که درصدی از مشتریان را نشان می‌دهد که وب‌‌سایت را پیش از صرف ۵ ثانیه در آن ترک کنند. این میزان بسته به وب‌سایت شما تا ۱۰ ثانیه نیز قابل تغییر است.

۱ دیدگاه
  1. رفعت می‌گوید

    کلی مطلب درباره محتوا نویسی خوندم ولی هیچ جا ننوشته تولید کننده محتوا که خودش وظیفه مدیریت محتوا توی سایت و نداره باید مقاله رو با چه فرمتی (txt.) بنویسه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.