ایده‌های نوآورانه و استارتاپ‌های اجتماعی

برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

0

اولین رویداد ایده‌های نوآورانه و استارتاپ‌های اجتماعی کشور با هدف ایجاد فضای نوآوری در حوزه اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و طرح فرصت‌های جدید برای حل این آسیب‌ها در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار می‌شود.

بسیاری از افراد ممکن است ایده‌ای برای حل یا کاهش آسیب‌های اجتماعی در ذهن داشته باشند؛ ایده‌ای که ذهنشان را درگیر کرده، اکثر اوقات به آن فکر می‌کنند، با دوستان و آشنایان خود پیرامون ایده‌شان گفت‌وگو می‌کنند و در نهایت از خوب‌بودن آن کاملا مطمئن می‌شوند؛ اما مشکلاتی که در راه پیاده‌سازی ایده وجود دارند، مانع از اجرایی‌کردن آن می‌شوند.

برگزار‌کنندگان رویداد ملی نوآوری اجتماعی با تأکید بر این موضوع که همه نسبت به جامعه خود مسئول هستند، از تمام فعالان اجتماعی و نخبگان کشور برای شرکت در این رویداد و ارائه ایده‌های نوآورانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین ایجاد استارتاپ‌های مؤثر در حوزه کاهش این آسیب‌ها برای شرکت در این رویداد دعوت کرده‌اند.

این برنامه دارای دو بخش ایده و کسب‌وکار اجتماعی است که پس از انجام داوری، به ایده‌های برتر در مرکز ملی نوآوری اجتماعی، جوایز ارزنده‌ای اهدا شده و حمایت‌های لازم جهت اجرایی‌شدن آن با همکاری صاحبان ایده انجام خواهد پذیرفت.

محورهای رویداد ایده‌های نوآورانه و استارتاپ‌های اجتماعی کشور:

  • کودکان کار
  • حاشیه‌نشینی
  • زنان سرپرست خانوار و کسب‌و‌کارهای اجتماعی

شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت نوآوری در هر یک از بخش‌های دوگانه رویداد شرکت کرده و ایده یا استارتاپ اجتماعی خود را ثبت کنند.

در این رویداد پس از داوری به ۳ ایده برتر به ترتیب از سه سکه تا یک سکه بهار آزادی اهدا می‌شود و حمایت لازم برای اجرایی‌شدن آن صورت می‌پذیرد. همچنین از استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهای اجتماعی حمایت‌های لازم برای شتاب‌دهی یا حمایت صورت می‌گیرد.

گفتنی است مرکز ملی نوآوری اجتماعی، حمایت از رویدادهای استارتاپی و تأسیس شتاب‌دهنده‌های استانی در این حوزه را در برنامه‌های سال آتی خود قرار داده است که در همین راستا حمایت از رویداد استارتاپ ویکند اجتماعی استانداری اردبیل در ماه گذشته انجام شد.

خاطر‌نشان می‌شود فراخوان این رویداد از تاریخ ۲۸ آبان ماه سال جاری آغاز شده و آخرین‌مهلت ثبت ایده یا کسب‌وکار اجتماعی تا ۳۰ آذر اعلام شده است.

افتتاحیه این رویداد نیز در تاریخ ۱۰ دی‌ماه به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.