آیا شما در کسب و کار خود به یک نرم‌افزار گفتگوی آنلاین نیاز دارید؟

0

براساس مطالعه‌ای که توسط comScore در سال ۲۰۱۷ انجام گرفت مشخص گردید که علاقه‌مندی مردم برای استفاده از تلفن همراه جهت تحقیق و خرید آنلاین بیشتر شده است. امروزه افراد بیش از ۵۰٪ از کل خریدهای خود را به‌ صورت آنلاین انجام می‌دهند. ایجاد یک تجربه خوب برای مشتریان پس از خرید، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید برای رشد در این فضای رقابتی مورد توجه قرار گیرد. در اینجا یک سوال مهم مطرح می‌شود. شما که صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید چگونه این کار را انجام می‌دهید؟

مشکل اصلی خرید آنلاین این است که اغلب کاربران آنلاین احساس می‌کنند که از برند شما جدا افتاده‌اند چون نمی‌توانند با فردی که مسئول فروش است و به خدمات مشتریان می‌رسد به راحتی دسترسی داشته باشند. سوال‌های بی‌پاسخ مشتریان باعث می‌شود که آن‌ها حتی با وجود انتخاب محصول یا خدمات مورد نظر از وب‌سایت شما خارج شوند و آن را از رقیبی خریداری کنند که به سوا‌ل‌های آن‌ها پاسخ می‌دهد. شما که نمی‌خواهید به همین راحتی مشتریان خود را از دست بدهید؟ پس به جای دست روی دست گذاشتن از پشتیبانی آنلاین برای سایت خود استفاده کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که ۷۷٪ از کاربران آنلاین ترجیح می‌دهند که پیش از خرید، با یک شخص واقعی مکالمه داشته باشند. این مکالمه می‌تواند از طریق ایمیل، تلفن، چت آنلاین یا رسانه‌های اجتماعی انجام شود اما اغلب، مشتریان چت آنلاین را انتخاب می‌کنند چون می‌توانند بدون اتلاف وقت از همان لحظه ورود به سایت با اپراتور پشتیبانی گفتگو کنند.

 

گفتگوی آنلاین
کسب و کار اینترنتی

مزایای استفاده از گفتگوی آنلاین

 

  • گپ زنده برای مشتریان آسان است

براساس تحقیقات Forrester “بسیاری از کاربران در حین خرید آنلاین، خواهان کمک از یک شخص واقعی هستند؛ درواقع  به گفته  ۴۴ درصد از این کاربران، وجود این شخص واقعی که در حین خرید آنلاین می‌تواند پاسخ‌گوی سوال‌ها باشد، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یک وب سایت می‌تواند ارائه کند.

سامانه پشتیبانی آنلاین این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که در حین گفتگو به کارهای دیگر خود نیز برسند. بالطبع برداشتن گوشی تلفن، شماره‌گیری و انتظار برای صحبت با اپراتور پشتیبانی، زمان و انرژی زیادی را در مقایسه با چت آنلاین از کاربران می‌گیرد.

 

  • گفتگوی آنلاین موجب کاهش هزینه‌های پشتیبانی می‌شود

پلتفرم چت آنلاین هزینه‌های اضافی را کمتر می‌کند چون اپراتورها می‌توانند همزمان با بیش از یک نفر گفتگو کنند و دیگر نیازی به استخدام افراد بیشتر برای پشتیبانی نیست.  همچنین با کاهش تعداد تماس‌های دریافتی، هزینه تلفن نیز کمتر می‌شود درنتیجه میانگین هزینه تعامل با مشتریان را پایین می‌آید.

 

  • چت آنلاین میزان فروش را افزایش می‌دهد

چت آنلاین، میزان تردید کاربران را در حین خرید به شدت کاهش می‌دهد که این امر موجب کاهش تعداد سبدهای خرید رها شده (انتقال محصول به سبد خرید و انصراف از پرداخت مبلغ) و افزایش تکمیل فرآیند خرید می‌‌شود. اپراتورهای پشتیبانی می‌توانند با مشاهده ترافیک فعلی سایت متوجه شوند که کاربر در چه صفحه‌ای از سایت قرار دارد و با ارسال یک پیام، آغاز کننده گفتگو باشند.

 

  • چت آنلاین یک مزیت رقابتی برای کسب و کارهای آنلاین است

امروزه مشتریان تمایل دارند که چندین کار را همزمان انجام دهند. آن‌ها این پلتفرم‌ها را ترجیح می دهند چون می‌توانند در حالی که مشغول کار هستند  با یک شخص واقعی گفتگو کنند و با اطمینان خاطر بدون تردید یا نگرانی خرید خود را انجام دهند. کسب و کارهایی که از این ابزار قدرتمند برای پشتیبانی آنلاین استفاده می‌کنند یک قدم جلوتر از رقبای خود هستند. در ادامه می‌خواهیم یکی از سرویس‌های قدرتمند ایرانی را در این زمینه به شما معرفی کنیم.

رایچت یک پلتفرم گفتگوی آنلاین است که شما می‌توانید با نصب آن بر روی وب‌سایت خود، بدون محدودیت زمانی و مکانی در تمامی ساعات شبانه‌روز همراه بازدیدکنندگان وب‌سایت خود باشید و آن‌ها را به مشتریان دائمی کسب و کار خود تبدیل کنید.

برخی از ویژگی‌های رایچت:

پکیج رایگان: شما می‌توانید پس از ثبت نام، ۱۴روز از تمامی امکانات رایچت استفاده کنید و پس از پایان این مدت، اکانت کاربری شما به صورت خودکار به پکیچ رایگان با امکانات محدود تبدیل می‌شود که برای کسب و کارهای نوپا جهت رسیدن به سوددهی بسیار مفید است.

اپلیکیشن اندروید ios: قابل نصب بر روی دستگاه‌های اندروید و ios، شما می‌توانید در هر لحظه و مکان، پاسخ‌گوی نیازهای مشتریان خود باشید.

دریافت شماره تماس و ایمیل قبل از شروع مکالمه: جمع‌آوری دیتای مربوط به مشتریان برای یک کسب و کار بسیار مهم است. شما می‌توانید برای براساس دیتا، استراتژی‌های جدیدی در راستای اهداف کسب و کار خود تدوین کنید.

هوشمندسازی پیام: یک صفحه چت به‌صورت خودکار برای بازدیدکننده باز می‌شود و شما می‌توانید کاربر را به گفتگو دعوت ‌کنید و با پیشنهاد تخفیف یا محصول جایگزین، , را دوباره به چرخه خرید بازگردانید و میزان فروش خود را افزایش دهید.

ایجاد نامحدود سایت و اپراتور: یک بار هزینه می‌کنید! درحقیقت شما می‌توانید بدون صرف هزینه اضافی به اکانت خود، سایت یا اپراتور پشتیبانی اضافه کنید.

آرشیو مکالمات و بررسی کارکرد اپراتورها: با استفاده از این امکان، شما می‌توانید به‌عنوان مدیر سایت، میزان کارکرد کارکنان بخش پشتیبانی را بررسی کنید.

مشاهده اطلاعات کاربران: تمام اطلاعات بازدیدکنندگان از سایت شما ازجمله تعداد بازدید، موقعیت مکانی (کشور، استان، شهر)، مدت زمان مشاهده سایت، مدت زمان مشاهده هر صفحه سایت و … قابل دسترسی است.

شخصی‌سازی ابزارک: شکلکی که در قسمت پایین وب‌سایت گوشه سمت راست، ظاهر می‌شود قابلیت شخص‌سازی مطابق با رنگ سازمانی را داراست.

پاسخ‌های آماده برای سوال‌های پرتکرار:  ممکن است روزانه، برخی از سوالات تکراری باشد، شما می‌توانید پاسخ این سوالات را در این بخش ذخیره کنید و در مواقع لزوم استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتردر این زمینه به آدرس‌وب‌سایت raychat.io  مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.