آموزش آنلاین در آموزش‌یک

0

همیشه وقتی اسم آموزش به میان می‌آید، در ذهن ما مجموعه کلاس‌هایی متصور می‌شود که در آن میز و صندلی وجود دارد ولی امروزه تعریف آموزش تغییر کرده و آموزش‌های آنلاین یا مجازی این امکان را برای کاربران ایجاد کرده است تا بتوانند از طریق لپ‌تاپ، موبایل و تبلت خود آموزش ببینند. از همین‌رو استارتاپ‌های مختلفی در این زمینه شروع به فعالیت کرده‌اند. استارتاپ آموزش‌یک به نشانی amoozesh1.ir‌ یکی از این استارتاپ‌هاست که در زمینه فروش و دانلود کتاب‌های آموزشی فعالیت می‌کند.  بنیانگذار این استارتاپ، حسن قنبری است که دیپلم کامپیوتر دارد و اهل شیراز است.  او در شهرستان کوار زندگی می‌کند و با هزینه شخصی این استارتاپ را راه‌اندازی کرده است. او از سال۹۴ تا‌کنون حدود ۱۰ سایت در زمینه‌های مختلف طراحی کرده ‌که تقریبا از هیچ‌کدام نتیجه مطلوبی نگرفته است‌ و پس از آن ایده راه‌اندازی یک استارتاپ در زمینه آموزش آنلاین به ذهنش می‌رسد و در شهریور ماه ۹۶ سایت آموزشی خود را با عنوان «آموزش‌یک» را راه‌اندازی می‌کند که از نظر خودش یک روز، استارتاپ بزرگی در زمینه آموزش آنلاین می‌شود و همه از آموزش‌های آنلاین آموزش‌یک استفاده خواهندکرد.

در آموزش‌یک، کتاب‌ها و پادکست‌های آموزشی تولید می‌شود و همه آموزش‌ها توسط تیم آموزش یک تهیه می‌شود و از سایت‌ها یا مجلات دیگر در تولید محتوا استفاده نمی‌شود. حسن قنبری می‌گوید تیم تولید محتوا چه در زمینه کتاب‌های آموزشی و چه در زمینه پادکست‌های صوتی سعی می‌کنند بیشترین توجه را در تولید محتوای با‌کیفیت داشته باشند و با توجه به بازخوردی که از مشتریان گرفته‌اند، کسانی که از کتاب‌های آموزشی و پادکست‌های صوتی استفاده کرده‌اند، عموما از محتوای آموزشی رضایت داشته‌اند. آموزش‌یک، این امکان را برای مخاطبان فراهم کرده ‌که فارغ از موقعیت زمانی و مکانی به محتوای آموزشی موردنیاز خود دسترسی داشته باشند. آموزش‌هایی که در حال حاضر در سایت وجود دارد، در دسته‌بندی‌های مختلفی از جمله بازاریابی و کسب‌وکار، کسب موفقیت و ثروت، اینترنت و شبکه، ترفندهای وردپرس، ترفندهای سیستم عامل و ویندوز، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک، آموزش‌های سئو و غیره قرار می‌گیرند.

حسن قنبری، مدیر آموزش‌یک، می‌گوید: «‌ما از ابتدا بنا بر حرفه خود فیلم‌های آموزشی تولید می‌کردیم و در اختیار کاربران قرار می‌دادیم، ولی متوجه شدیم که در زمینه فیلم‌های آموزشی، سایت‌هایی هستند که روزانه فیلم‌های آموزشی با‌کیفیت‌تری را تهیه می‌کنند و کارکرد ما در مقابل آنها بسیار پایین بود و به هیچ عنوان نمی‌توانستیم با آنها وارد رقابت شویم. بنابراین تصمیم گرفتیم آموزش‌های خود را با توجه به نیاز بازار در فرمت کتاب‌های آموزشی (pdf) و پادکست‌های صوتی (mp3) به کاربران ارائه دهیم تا هم آنها بتوانند از محصولات استفاده بهتری کنند و هم تیم آموزش‌یک بتواند آموزش‌های با‌کیفیت‌تری را تولید کند.

حسن قنبری می‌گوید آنها برنامه‌های دیگری را برای آینده دارند و قصد دارند به زودی اپلیکیشن اندروید آموزش‌یک را وارد بازار کنند که این امکان برای کاربران فراهم می‌شود تا بتوانند آموزش‌های موردنیاز خود را از طریق اپلیکیشن آموزش‌یک دانلود کنند. همچنین به‌زودی این امکان فراهم می‌شود که تمام کاربران بتوانند کتاب‌ها و پادکست‌های صوتی آموزشی خود را در آموزش‌یک به اشتراک بگذارند و از آن طریق کسب درآمد کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.