مسئولیت اجتماعی؛ دغدغه بزرگ استارتاپ‌ها

0

شرکت دانش‌بنیان شزان همزمان با هفته دولت با همکاری موسسه فرهنگی – هنری شهرداری پردیس اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی رباتیک برای دانش‌آموزان نموده است. اولین دوره این کارگاه در روز دوم شهریورماه آغاز شد و به‌مدت سه روز ادامه یافت. 

در این کارگاه، دانش‌آموزانی از پردیس شرکت کردند و با مقدمات مباحث رباتیک و الکترونیک آشنا شدند. هدف از برگزاری کارگاه آموزشی روباتیک، فرهنگ‌سازی و آموزش علوم پیشرفته به دانش‌آموزان منطقه، افزایش خلاقیت و مهارت در دانش‌آموزان، ایجاد قطب قوی و کارآمد در حوزه علم روباتیک و امکان رقابت با شهرستان‌های پیشرو و همچنین آموزش طراحی و ساخت روبات برای شرکت در مسابقات کشوری و بین‌المللی در آینده است. 

مسئولیت اجتماعی یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی استارتاپ‌ها است؛ استارتاپ‌ها با اجتماع پیوندی محکم دارند و حیات آن‌ها هم وابسته به افراد جامعه است؛ از این‌رو علاوه بر اینکه به فکر رشد و سودآوری خود هستند، در تلاشند تا با برنامه‌ریزی فعالیت‌هایی برای جامعه، به رشد و بالا بردن سطح آگاهی آن‌ها کمک کنند و از این طریق مسئولیت خود را در برابر جامعه ادا کنند. مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در پیوند با مسئولیت شرکت در برابر جامعه، انسان‌ها و محیطی است که شرکت در آن فعالیت می‌کند و این مسئولیت از جستارهای اقتصادی و مالی فراتر می‌رود؛ درواقع  این فعالیت‌ها پیش‌برنده سود و منفعت اجتماعی بوده و فراتر از منافع ویژه خود سازمان یا کسب‌وکار مربوطه است. این سازمان‌ها ضمن توجه به مدیریت ریسک، در پی فرصت‌هایی برای تعریف پروژه‌هایی با جامعه هستند که منافع دوسویه داشته و برانگیزنده و نگهبان اعتماد ذی‌نفعان به سازمان باشد. آن‌ها به تاثیرات حال و آینده سازمان بر جامعه آگاهی دارند و سعی بر این دارند که تاثیرات نامطلوب سازمان بر جامعه را به حداقل برسانند.

اگرچه این کارگاه آموزشی با استقبال درخور توجه دانش‌آموزان شهرستان پردیس مواجه شد اما مسئولان شرکت دانش‌بنیان شزان می‌گویند که هدفشان از برگزاری این کارگاه‌ها و سایر کارگاه‌های آموزشی صرفا جذب نیست، بلکه در تلاشند تا به گسترش و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ خلاقیت کمک کنند. آن‌ها به دنبال برگزاری کارگاه‌های آموزشی هستند تا از این طریق به ارتقای سطح دانش و خلاقیت به‌ویژه برای منطقه پردیس کمک کنند. برنامه‌هایی مانند شب رصدی در حوزه نجوم و برگزاری کارگاه‌هایی در حوزه کسب‌وکار از جمله برنامه‌هایی است که این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود تاکنون برگزار کرده و در نظر دارد که این راه را ادامه دهد. کم‌سن‌وسال‌ترین عضو شرکت‌کننده در کارگاه روباتیک، پنج سال و بیشترین آن‌ها ۱۵ سال بوده است. گفتنی است در ادامه این آموزش‌ها، برای روز دوشنبه ٨ شهریور ١٣٩٥، مسابقه ویژه‌ای با حضور مسئولان شهرداری پردیس تدارک دیده‌ شده و مراسم اهدای جوایز نیز در همان روز برگزار می‌شود. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.