فواید و راهکارهای اهمیت دادن به علایق شخصی کارمندان

0

در تعهدهای کاری به کارمندان انتخاب‌ها و گزینه‌های بیشتری داده می‌شود. اهمیت این موضوع بر اساس یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده بیشتر نمایان شده است. در این نظرسنجی از کارفرمایان در مورد اینکه تا چه حد پشتیبان کارمندان خود هستند و تا چه حد آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌ها وارد می‌کنند و به آن‌ها اجازه بیان عقیده می‌دهند، پرسیده شد، و جواب به‌روشنی نقش وجود اختیار در محیط کار را روشن کرد.

در این میان شرکت پروسپکتوس که سطح تازه‌ای از توسعه اختیارات کارمندی را ایجاد کرده و به کارمندانش اجازه رشد و شکوفا شدن می‌دهد تجربه‌های منحصربه‌فردی دارد. شرکتی که برنده جایزه بیشترین اختیارات به کارمندان از نگاه مردم شده است. جامی لاورنس، سردبیر مجله «اچ آر زون» از پیتر بیبی، جانشین مدیرعامل شرکت پرسپکتوس،  سه سوال پرسیده تا راهکارهای آن‌ها را بیشتر آشکار کند.

 دلیل پیروزی شما و این موفقیت چیست؟

این حقیقت که چقدر افراد تمایل به شرکت در کار گروهی دارند و عضویت در گروه‌های مختلف تا چه حد برایشان جذاب است بسیار عجیب است. هریک از افراد ما در محیط شرکت می‌توانند بر اساس علاقه شخصی به عضویت در گروه‌های کاری مختلف شرکت درآیند. ساختار شرکت ما به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌ شده که از هرگونه همکاری و کار گروهی پشتیبانی می‌کند. درواقع «همکاری» یکی از هسته‌های اصلی و اساسی ارزش‌های شرکت ما را تشکیل می‌دهد و این عنصر توسط تمام افراد مورد تایید است. کارمندان در شرکت ما به همکاری همه‌جانبه برای دسترسی به بهترین نتیجه و رضایتمندی مشتری تشویق می‌شوند.

 کمی در مورد موفقیت و تلاش برای پیشرفت کارمندانتان توضیح دهید.

در شرکتی در ابعاد و اندازه شرکت ما، اینکه موقعیت پیشرفت و ترقی فراشغلی برای کارمندان وجود داشته باشد و آن‌ها را در فضایی مناسب جهت رشد و شکوفایی قرار دهد بسیار مهم است. درحالی‌که ما راه‌های روشنی برای پیشرفت و توسعه داریم، شرکت همواره تلاش کرده توسعه را از راه‌های تازه‌تر نظیر مشارکت و کار گروهی و همچنین فعالیت‌های داوطلبانه به انجام برساند. کارمندان ما نه‌تنها در عرصه شغل بلکه در فعالیت‌های فراشغلی نیز تمایل به شرکت در فعالیت‌های چالش‌برانگیز را دارند. اگرچه اهداف اصلی شرکت جهت پیشرفت به صورت سالانه ارزیابی و تصمیم‌گیری می‌شود، اما این اهداف در جلسات ماهانه بازنشانی و تازه می‌شود. ما پیروزی‌های خود را به طرق گوناگون جشن می‌گیریم. از تشویق در جلسات و سمینارهای گوناگون گرفته تا اعطای پاداش‌های نقدی و غیرنقدی دیگر.

 چطور از میزان تعهد شغلی افرادتان مطلع می‌شوید؟

ابقای کارمندان در محل کار از نشانه‌های تعهد شغلی آنان و علاقه‌مندی آنان به شغل خود و سیستم شرکت است. ما با برخورداری از کارمندانی با حداقل بیش از ۵ سال حضور در شرکت از سلامت کامل در این زمینه برخورداریم. همچنین با انجام نظرسنجی‌های به‌خصوص و در میان گذاشتن نتایج آن با مدیرعامل و دیگر افراد هیئت‌رئیسه همواره سعی در افزایش آمار بقای کارمندان داریم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.