فاماکو؛ استارتاپ سخت‌افزاری اندرویدی

0

یکی از استارتاپ‌های حاضر در نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه که در دبی برگزار شد فاماکو (Famoco) بود. تخصص فاماکو تولید NFC ریدرهای اندرویدی است و می‌گویند ما اولین تولیدکننده ان‌اف‌سی‌ریدر اندرویدی حرفه‌ای در دنیا هستیم، محصولی که برای کاربردهای B2B استفاده می‌شود.

ویژگی این محصول امنیت، انعطاف‌پذیری، آنلاین بودن، کنترل از راه دور و قابلیت ردیابی است. مهم‌ترین محصول این شرکت FX100 نام دارد که از طریق یک ابزار بستر مدیریت (Device Management Platform) به صورت کنترل از راه دور مدیریت می‌شود. این ان‌اف‌سی‌ریدر می‌تواند در روش‌های مختلفی از پرداخت‌های کش‌لس و سیستم‌های وفاداری گرفته تا مدیریت نیروی انسانی و کنترل دسترسی افراد برای محل‌های مختلف استفاده شود.

استارتاپ فاماکو موفق شده در ۲۵ کشور جهان محصولاتش را به فروش برساند. حدود ۳۰ هزار محصولش را فروخته است. برای این حضور بین‌المللی در شهرهایی مانند پاریس، بروکسل و هنگ‌کنگ دفتر مرکزی دایر کرده است. این استارتاپ فرانسوی مشتریان بزرگی مانند گوگل، آرنج، جمالتو، دیالوگ، NXP و پی‌پال دارد.

فاماکو را دو کارآفرین سریالی فرانسوی به وجود آوردند، تخصص این دو نوآوری در دو حوزه دیجیتال و فناوری اطلاعات در بیجینگ چین بود. لیونل بارابان و نیکولاس بِربِجِر تصمیم گرفتند مهارت‌ها و شایستگی خود را برای راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی‌شان در توسعه فناوری‌های ان‌اف‌سی‌ به اشتراک بگذارند. بعد از دو سال تحقیق و توسعه الیور سِچورا به‌عنوان مدیر ارشد بازاریابی به تیم فاماکو پیوست.

نیکولاس، رئیس هیئت‌مدیره فاماکو، تحصیلات دانشگاهی‌اش را از پلی‌تکنیک اِکول که دانشگاه معتبری نیز هست شروع کرد و بعد از مدرسه اقتصاد لندن مدرک کارشناسی ارشد گرفت. اولین شغل او مشاوره در ای.تی.کرنی بود، بعد در راه‌اندازی کاراوِل، اولین اپراتور بسته‌های تور آنلاین، همکاری کرد. سال ۲۰۰۶ نیکولاس کاراول را به اپودو فروخت و موفقیت‌های خود را در زانادو در چین ادامه داد.

لیونل، مدیرعامل فاماکو، شخصیت ماجراجویی دارد. او ابتدا بازیگری را تجربه کرد و کار ماجراجویانه بعدی‌اش کارآفرینی بود. استارتاپ موفقی در فرانسه راه انداخت و بعد در کشوری دیگر یک انکوباتور را مدیریت کرد. سال ۱۹۹۸ مدیریت اِنتوپیا، یک اسپین‌آف از انکوباتورش را بر عهده گرفت و ۴۰ میلیون دلار به دست آورد. لیونل سال ۲۰۰۹ به چین مهاجرت کرد و به‌عنوان مدیر ارشد بازاریابی به زانادو پیوست. استارتاپ فاماکو در نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه محصول FX100 خود را به نمایش گذاشت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.