جایی برای تبادل تجربه

0
  •  اشاره‌ای داشته باشید به آغاز به کار همفکر در مشهد

آبان‌ماه  94 بود که از طریق یکی از دوستانم در تهران با همفکر و حمیدرضا احمدی  آشنا شدم، آن زمان همفکر علاوه بر تهران در شهرهایی مانند کرج، اصفهان و ۹ شهر دیگر برگزار می‌شد. به همراه دوستم الیاس خسروی تصمیم گرفتیم همفکر را در مشهد نیز برگزار کنیم و در ابتدا شروع کردیم به شناخت فعالان اکوسیستم استارتاپی شهرمان و دراین بین حمیدرضا محب هم به جمع ما اضافه شد و اولین رویداد همفکر را در ۲۷ فروردین ۹۴ برگزار کردیم. بعد از آن هر هفته با کمک بچه‌های استارتاپی مشهد همفکر بدون توقف برگزار شد. خیلی جالب بود که اولین شماره هفته‌نامه شنبه در این زمان چاپ شد که برای ما ارسال و از اولین همفکر در مشهد توزیع شد.

  •  طور متوسط چه تعداد شرکت‌کننده در همفکر دارید؟

به طور متوسط و بسته به فضا بین ۴۰ تا ۵۰ نفر و شلوغ‌ترین همفکر با حدود ۱۲۰ نفر برگزار شد. 

  •  برگزاری همفکر چه تاثیری بر اکوسیستم استارتاپی مشهد داشته؟

جامعه استارتاپی مشهد بواسطه رویدادهای کارآفرینی نظیر استارتاپ ویکندها حدود ۵ سال قبل شکل گرفته بود، اما قبل از برگزاری همفکر مدتی بود که  فعالیت‌های جمعی آن کمرنگ‌تر شده بود. شروع همفکر و استمرار آن بصورت هفتگی جان تازه‌ای به اکوسیستم  مشهد داد و باعث شد این بچه‌ها دوباره دور هم جمع شوند و پرشورتر از قبل به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

  •  مهم‌ترین خروجی همفکر برای شرکت‌کننده‌ها چیست؟

با توجه به هدف اصلی همفکر که شبکه‌سازی است، از مهم‌ترین خروجی‌ها‌ می‌توان تحکیم رابطه‌های قبلی و ایجاد ارتباطات جدید را نام برد.

همچنین کارگاه‌های آموزشی و بیان تجربه در اوایل این جلسات برگزار می‌شود که بازخورد خوبی داشته است.

  •  چه نهادها و ارگان‌هایی برای برگزاری همفکر با شما همکاری می‌کنند؟

همفکر با کمک و همکاری فعالان استارتاپی برگزار می‌شود و هیچ‌گونه همکاری از جانب ارگان یا نهاد خاصی علیرغم درخواست‌های ما در اوایل این راه  وجود نداشت و ندارد. هر هفته در دفتر یک شرکت یا استارت‌ به صورت داوطلبانه برگزار می‌شود.

  •  مهم‌ترین مشکلات شما برای برگزاری این رویداد چیست؟

از مهم‌ترین مشکلات ما برای برگزاری این رویداد کمبود فضای کافی و مناسب است که این روزها با کمک استارتاپ‌ها و فضاهای خصوصی کمتر با آن مواجه هستیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.