تحصیل‌کرده‌های بدون سابقه را استخدام کنید

0

هرساله عده زیادی از دانشجویان سراسر دنیا، ازجمله دانشجویان دانشگاه‌های لندن، فارغ‌التحصیل می‌شوند. غالب این افراد در آغاز به دنبال کار در کمپانی‌های بزرگ نیستند. مارک ویلیامز خبرنگار فناوری  در این مطلب تلاش کرده نشان دهد چرا تجارت‌های کوچک باید مشتاق پذیرفتن این فارغ‌التحصیلان تازه‌کار باشند؟

با وجود سالانه ۳۰۰ هزار فارغ‌التحصیل از سراسر دانشگاه‌های انگلستان، همواره تعداد محدودی از این افراد جذب ۴/۵ میلیون شرکت‌های نسبتا کوچک می‌شوند، اما این شرایط در حال تغییر است.

جولیا میشل ، رئیس خدمات کارفرمایان در دانشگاه بریستول، مدرسه خدمات شغلی، می‌گوید: «هنوز هم برای فارغ‌التحصیلان، شرکت‌های بزرگ کشش و گرایش زیادی دارند. اما اخیرا این افراد به طرز چشمگیری به گزینه‌های دیگر نیز می‌اندیشند. در سال ۲۰۱۵، تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه ما، که شغل شخصی خود را شروع کردند، با رشد ۳۴ درصدی به ۴/۶۰۳ نفر رسید. همچنین نزدیک به یک‌سوم از فارغ‌التحصیلان مشغول به فعالیت در مشاغل کوچک و متوسط شده‌اند.»

میشل می‌گوید: «شاید استخدام نیروی کار بدون سابقه برای شرکت‌های بزرگ غیرمنطقی به نظر برسد، اما صاحبان کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند با ایجاد این موقعیت برای فارغ‌التحصیلان باانگیزه امکان رشد و درخشیدن آن‌ها را مهیا کنند. از طرفی با توجه به شور و اشتیاق یادگیری و پیشرفت در این افراد، بدون شک این شرکت‌ها به منافع خود نیز دست خواهند یافت.»

  •  ملاحظات مالی

انتظار هزینه بالا ممکن است از عوامل بازدارنده برای به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان باشد، چراکه صاحبان شرکت‌ها با این تصور که این افراد متمایل به حقوق بالاتر و همچنین آموزش‌های اولیه بیشترند از استخدام آنان امتناع می‌ورزند. استوارت جانسون (Stuart Johnson)، مدیر دانشگاه بریستول، می‌گوید: «ممکن است تعدادی از آنان نیاز به آموزش‌های اولیه داشته باشند، اما این افراد با توجه به شور و اشتیاق و بهره‌گیری از نیروی جوانی با سرعت غیرقابل‌باوری آموزش‌ها را فرا می‌گیرند و برای پذیرفتن مسئولیت‌های بیشتر آماده می‌شوند.»

  •  مزایای کسب‌وکار

جانسون می‌گوید: «دانشگاه‌ها هرساله هزینه زیادی را صرف حصول اطمینان از آمادگی دانشجویان برای کار در صنعت می‌کنند. اما با کنار گذاشتن مهارت‌های آموزش‌داده‌شده در دانشگاه، تحصیل این افراد بی‌ارزش جلوه می‌کند. آموزش‌های دانشگاهی به دانشجویان شیوه تحقیق، مدیریت زمان و تفکر انتقادی می‌دهد. این آموزش‌ها همچنین توانایی آنان در تفکر پیرامون مشکلات و یافتن راه‌حل‌ها از طرق گوناگون را افزایش می‌دهد.»

  •  پر کردن فضای خالی

میشل می‌گوید: «اگر کسب‌وکار کوچک شما دچار فقدان نیروی تحصیل‌کرده است، در وهله نخست با خدمات شغلی نزدیک‌ترین دانشگاه مشورت کنید. آن‌ها از شما درباره مهارت‌ها و شرایط افرادی که به دنبال آن‌ها هستید سوال خواهند کرد. سپس بهترین راه و روش برای تبلیغ برای جذب این نیروها را به شما ارائه می‌دهند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.