این دستگاه تعداد لقمه‌های شما را می‌شمارد تا چاق نشوید

0

دستگاه‌های پوشیدنی که به کاربران امکان می‌دهند در طول وعده‌های غذایی لقمه‌های خود را بشمارند، می‌توانند به آن‌ها در کمتر خوردن و کاهش وزن کمک کنند.

افرادی که تعداد لقمه‌هایشان به آن‌ها گوشزد می‌شود کمتر غذا می‌خورند و مصرف غذایی کلی آن‌ها در یک وعده غذایی کاهش می‌یابد. محققان می‌گویند مشخص شده است که اگر تعداد لقمه‌های غذای فرد به او گفته شود، مصرف کلی او کم خواهد شد. در این تحقیق، محققان از جوانان خواستند یک وعده غذایی را در آزمایشگاه بخورند. در یکی از آزمایش‌ها، دستگاه‌های شمارش تعداد لقمه‌ها برای برخی از شرکت‌کنندگان به کار گرفته شد و به آن‌ها یک بشقاب کوچک یا بزرگ داده شد. گروهی که بازخورد تعداد لقمه‌های خود را دریافت می‌کرد، به طور چشمگیری بدون در نظر گرفتن اندازه بشقاب غذا کمتر غذا خورد، در حالی که آن دسته از افراد که بشقاب‌های بزرگ به آن‌ها داده شده بود، بیش از افرادی که بشقاب کوچک داشتند، غذا خوردند. محققان می‌گویند: «ما از افراد می‌خواهیم که مراقب کارهای خود باشند. این بسیار مهم است.

می‌خواهیم افراد مراقب غذا خوردن خود باشند و شمارش لقمه‌ها روشی مناسب است که از طریق آن می‌توان رفتارهای مربوط به خوردن را کنترل کرد.» اطلاع از تعداد لقمه‌ها ملموس‌تر از دانستن مقدار کالری هر غذاست.

نظارت بر خود یکی از اصول موفقیت در کاهش وزن است. وقتی بازخورد تعداد لقمه‌ها به افراد داده می‌شود، که یکی از شاخص‌های خوب برای مصرف انرژی است، آن‌ها متوجه می‌شوند که چقدر باید بخورند یا بنوشند، آن‌ها مقدار مصرف مواد غذایی خود را می‌دانند و بنابراین می‌توانند رفتارهای مربوط به خوردن خود را بهتر تعدیل و تنظیم کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.