استارتاپ ها چگونه مدرسه می سازند

0

پنسلز آف پرومیس (Pencils of Promise) که به PoP نیز معروف است، یک سازمان غیرانتفاعی است که مدرسه می‌سازد و فرصت‌های آموزشی را در دنیای در حال توسعه افزایش می‌دهد. Pencils of Promise در اکتبر سال ۲۰۰۸ توسط ادم براون راه‌اندازی شد. ابتدا این استارتاپ برنامه‌های آموزشی خود را در لائوس، نیکاراگوئه، گواتمالا و غنا برگزار می‌کرد. در ژانویه ۲۰۱۵، این خیریه ۲۴.۳ میولین ساعت برنامه آموزشی ارائه داد. در سال ۲۰۱۶ نیز خدمات آموزشی را در اختیار بیش از ۳۵.۰۰۰ دانش‌آموز قرار داد و ۳۸۰ مدرسه ساخت. ادم براون زمانی که شغل خود را در حوزه امور مالی آغاز کرد، متوجه شد که این مسیر زندگی کاری اوست.

نام این استارتاپ برگرفته از اتفاقی است که در هند برای براون افتاد. او از یک کودک خیابانی پرسید که آرزو دارد چه چیزی داشته باشد. و آن پسر جواب داد: “یک مداد”، براون به او یک مداد داد. او که می‌دانست آموزش در کشورهای در حال توسعه چقدر اهمیت دارد، از بیش از ۵۰ کشور بازدید کرد و هر کجا می‌رفت به کودکان مداد می‌داد. در نهایت او تصمیم گرفت شغل خود را در شرکت مشاوره Bain & Company ترک کند و فقط با ۲۵ دلار استارتاپ Pencils of Promise را راه‌اندازی کرد. در اکتبر ۲۰۰۸، او این خیریه را با هدف ارائه آموزش باکیفیت به کودکان در برخی از کشورهای محروم در دنیا راه‌اندازی کرد.

Pencils of Promise عقیده دارد که هر کودکی باید به آموزش با کیفیت دسترسی داشته باشد. این استارتاپ مدرسه، برنامه و جوامع آموزشی را با شعار آموزش برای همه ایجاد می‌کند. این استارتاپ روی ایجاد ساختارها قوی و برنامه‌های آموزشی پایدار از طریق تشکیل روایط طولانی مدت و همکارانه با جوامع تمرکز دارد. امکانات و تاسیسات توسط نیروی کار و مصالح محلی ساخته می‌شوند. این استارتاپ از طریق آموزش مربیان، بورسیه و برنامه ریزی برای آب، فاضلات و بهداشت عمومی از پروژه‌های پشتیبانی می‌کند.

هر تلاشی که بر محور کارآفرینی در جامعه صورت گیرد و از صمیم قلب باشد، روزی به موفقیت دست خواهد یافت. این استارتاپ نیز از این طریق موفق شد. براون در Pencils of Promise کارهای فوق العاده‌ای انجام داد. این سازمان بیش از ۱۵۰ کشور مدرسه در سراسر آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین ساخت و بیش از ۵ میلیون ساعت دوره آموزشی برای کودکان فقیر برگزار کرد. این استارتاپ همچنان در حال توسعه است و قصد دارد سال آینده ۱۰ میلیون ساعت دوره آموزشی ارائه دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.