آینده روشن فناوری‌های پوشیدنی

0

در هفته‌های اخیر اتفاقات جالبی در حوزه فناوری‌های پوشیدنی رخ داده است. در یکی از مقالات اخیر در ونچربیت ادعا شده است که دوره کامپیوترهای پوشیدنی فرا رسیده است. طبق ادعای این مقاله، زندگی افراد با تلفن‌های هوشمند آنقدر گره خورده است که شما می‌توانید این دستگاه‌های همراه را دستگاه‌های پوشیدنی بنامید. تلفن‌های هوشمند نقش بسیار مهمی در زندگی روزانه افراد دارند و نیز بستری را برای دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌های کامپیوتری پوشیدنی فراهم می‌کنند. مقاله ونچربیت یافته‌های مربوط به یک تحقیق را ارائه می‌دهد که در آن به نحوه استفاده افراد از دستگاه‌های اپل پرداخته شده است. جوانان در سنین ۲۵ تا ۳۴ سال ۱۰۰ برابر سایر افراد وقت خود را صرف اپلیکیشن‌هایی درباره سلامت، ورزش و تناسب اندام می‌کنند و زنان دو برابر بیشتر از مردان روی این اپلیکیشن‌ها زمان می‌گذارند.

 آی‌اواس ۷ مرکز اینترنت اشیا می‌شود

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌ها در عرصه تلفن همراه به اخبار آی او اس ۷ مربوط می‌شود. طبق مقاله تک‌وایب، اپل دو قابلیت بلوتوث‌محور را در آینده معرفی خواهد کرد. خدمات مرکز اعلان اپل (ANCS) به دستگاه‌هایی از قبیل اپل‌واچ امکان می‌دهد تا به‌طور مستقیم به آی او اس ۷ متصل شوند تا اعلان‌ها و سایر اطلاعات را دریافت کنند. از سوی دیگر با خدمات حفظ و بازیابی، جمع‌آوری داده می‌تواند به طور مستقیم از دستگاه‌های خارجی مانند حسگر‌های پوشیدنی نشئت گیرد که امکان یکپارچه‌سازی و تجربه کاربری بهتر را فراهم می‌کند.

  ۵۷۰ میلیون دلار سرمایه خطرپذیر

حوزه فناوری‌های پوشیدنی در سال ۲۰۱۳ نه‌تنها در حوزه رسانه بلکه در سرمایه‌گذاری نیز بسیار پیشرفت کرده است. شرکت تحقیقات سرمایه خطرپذیر نیویورک گزارش کرده است که شرکت‌های حوزه فناوری‌های پوشیدنی ۵۷۰ میلیون دلار از سرمایه‌داران خطرپذیر کسب کرده اند. دو سوم از این سرمایه‌گذاری به شرکت‌های جابون و گوپرو تعلق دارد اما بسیاری از شرکت‌های کوچکتر مانند پبل، فیت بیت و تالمیک‌لبز نیز توانسته اند سرمایه‌گذارانی را جذب کنند. این بازار در حال رشد است اما از همه مهم‌تر توجهی است که به گوگل‌گلس و آی‌واچ اپل شده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.