کشف تجربه مشتری

روش‌های بازاریابی الکترولوکس

0

الکترولوکس چطور بازاریابی می‌کند و چرا یک برند جهانی شده است؟ از جمله نکات قابل توجهی که در روند بازاریابی برند الکترولوکس قابل تأمل است، برگزاری جلسات اشتراکی و منظمی است که با حضور رهبران تیم‌های بازاریابی این شرکت برگزار می‌شود. چنین جلساتی باعث تبادل نظر و ارائه پیشنهادهای قابل توجهی می‌شود؛ خصوصا درباره تجربه مصرف‌کننده.

 با داشتن تقریبا یک قرن سابقه، نامی آشنا در حوزه لوازم برقی خانگی و تجهیزات الکترونیکی است که سال ۱۹۱۹ در استکهلم سوئد راه‌اندازی شد.

تولید محصولات نوآورانه و مجهز‌بودن به فناوری‌های نوین از شاخصه‌های اصلی این شرکت چندملیتی محسوب می‌شود که به عنوان یک ابزار‌ بازاریابی آن نیز نمود داشته و یک شاخصه عمده و قابل توجه در روند رشد این شرکت است.

در ادامه به برخی از مهم‌ترین راهکارهای بازاریابی این نام تجاری اشاره خواهد شد:

شبکه توزیع جهانی

الکترولوکس در مقام یکی از ابرتولیدکننده‌های لوازم خانگی در کنار نام‌های مشهوری مانند بوش، هایر، ال‌جی و سامسونگ قرار داشته و مشتریان قابل توجهی را در سراسر جهان دارد.

سیستم توزیع محصولات این شرکت، در بیش از ۶۰ کشور جهان گسترش یافته و یکی از شاخصه‌های عمده در روند بازاریابی این برند است.

این نام تجاری با تقسیم‌بندی ۴حوزه متفاوت جغرافیایی در جهان که شامل آسیا-اقیانوسیه، اروپا، آفریقا و خاورمیانه می‌شود، شبکه توزیع خود را راه‌اندازی کرده و از طریق کارخانه‌های تولیدی خود، نیازهای آنها را برطرف می‌کند.

رسانه‌های مختلفی مانند خرده‌فروش‌ها، سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید بزرگ از جمله کانال‌های توزیع محصولات این برند هستند که به شیوه‌ای سازمان‌یافته طراحی شده‌اند.

ضمن اینکه فروش آنلاین نیز در سال‌های اخیر باعث شکل‌گرفتن فروش بدون واسطه محصولات شده است و این امر نیز یک نکته مثبت در جذب مخاطبان این برند به شمار می‌رود.

تمرکز بر تجربه مشتری

مشتریان، در مقام مخاطبانی که از یک کاربر معمولی به یک خریدار تبدیل شده‌اند، بسیار حائز اهمیت بوده و در روند بازاریابی برندهای مشهور، تغییرات عمده‌ای را ایجاد می‌کنند.

بر همین اساس نیز الکترولوکس مبنای بازاریابی خود را تجربیات مصرف‌کنندگان قرار داده است، به این معنا که متخصصان این برند با طراحی برنامه‌های دقیق، مصرف‌کنندگان را مورد توجه قرار داده و به دنبال کشف نظرات و تجربه‌های آنان در روند تولید محصولات خود بودند.

ایجاد تیم‌های مبتنی بر تجربه مصرف‌کننده یکی از راهکارهای این برند در زمینه مذکور است که وظیفه آنها در مناطق مختلف جهان، شناسایی مصرف‌کنندگان الکترولوکس و برقراری یک ارتباط دوسویه با آنان است تا بتوانند تجربیات و نظرات آنها را در ارتباط با مصرف محصولات این برند به دست آورند.

طبیعی است که برقراری چنین ارتباطی با مصرف‌کنندگان نه‌تنها باعث بهبود کیفیت محصولات یک برند خواهد شد، بلکه میزان اعتماد و وفاداری مشتریان را نیز بیشتر خواهد کرد.

الکترولوکس مشتریان قابل توجهی را در سراسر جهان از آن خود کرده است. سیستم توزیع محصولات این شرکت، در بیش از ۶۰ کشور جهان گسترش یافته و یکی از شاخصه‌های عمده در روند بازاریابی این برند به شمار می‌رود. این نام تجاری با تقسیم‌بندی ۴حوزه متفاوت جغرافیایی در جهان است

سازماندهی بازاریابان

از جمله نکات قابل توجهی که در روند بازاریابی برند الکترولوکس قابل تأمل است، برگزاری جلسات اشتراکی و منظمی است که با حضور رهبران تیم‌های بازاریابی این شرکت برگزار می‌شود.

از آنجایی که گروه‌های بازاریابی این برند در نقاط مختلفی از جهان فعالیت‌ می‌کنند، برگزاری چنین جلساتی باعث تبادل نظر و ارائه پیشنهادهای قابل توجهی می‌شود که در نهایت روند بازاریابی این شرکت را به سمت‌و‌سوی پیشرفته‌ای سوق می‌دهد؛ خصوصا درباره تجربه مصرف‌کننده.

بازاریابان این شرکت از سراسر جهان، با تجربیات مختلفی دور هم جمع شده و  نوآوری‌های زیادی را در زمینه تولید محصولات، در پیش گرفتن روند بازاریابی آنلاین، استفاده از تکنولوژی‌های جدید در بازاریابی و حتی تولید محصولات و‌… رقم می‌زنند.

در واقع نمایندگان بازاریابی این شرکت، هر ماه از سراسر جهان گرد هم جمع می‌شوند تا فعالیت‌های خود را هماهنگ کرده و از طریق به اشتراک گذاشتن بهترین و مناسب‌ترین شیوه‌های بازاریابی، روند رو به رشدی را برای این شرکت ایجاد کنند.

اهمیت این روند در گروه الکترولوکس به اندازه‌ای است که هر‌ساله جشنی را در استکهلم برگزار کرده و با گردهمایی کارمندان شرکت، بهترین ایده‌های مبتنی بر تجربه مصرف‌کننده معرفی می‌شوند.

حضور نوآورانه در فضای مجازی

استفاده از دنیای دیجیتال در فرایند بازاریابی امری شناخته‌شده در حیطه تبلیغات است که تمام برندهای جهان خود را بی‌نیاز از این روند نمی‌بینند. الکترولوکس با طراحی برنامه‌های کاربردی مخصوص به خود، کاربردی بهینه از این ابزار نوظهور و تأثیرگذار اجتماعی دارد.

این برند در وب‌سایت‌ها و سیستم‌عامل‌های دیجیتال خود، به صورت کاربردی نحوه استفاده از محصولات را به نمایش گذاشته و برنامه‌های آموزشی آنلاین زیادی را برای کاربران جهانی خود در نظر گرفته است که می‌توانند در رشد و ارتقای این نام تجاری بسیار تأثیرگذار باشند.

دستورالعمل‌های آنلاین در وب‌سایت این کمپانی در کنار برنامه‌های آموزشی که از طریق تلفن‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار گرفته و مزایای محصولات را گوشزد می‌کنند، یک رویکرد خاص در روند بازاریابی دیجیتال این برند است که بازخورد قابل توجهی نیز از سوی مخاطبان دریافت کرده است.

همچنین تعامل با مشتریان و کمک به آنها در راستای یافتن مناسب‌ترین محصول برای استفاده خانگی نیز از دیگر خدماتی است که الکترولوکس در روند بازاریابی دیجیتال خود در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

  طراحی محصولات نوآورانه

استفاده از فناوری‌های نوین در خط تولید محصولات الکترولوکس، تبدیل به یکی از شاخصه‌های اصلی این برند شده است، به طوری که بسیاری از محصولاتی که این نام تجاری در سال‌های اخیر تولید کرده است، در این دسته جای می‌گیرند.

تولید محصول به‌تنهایی، اگر با رویکردی نوآورانه همراه شده باشد، می‌تواند به عنوان یک ابزار بازاریابی عمل کند و این درست همان کاری است که این نام تجاری در خط تولید خود در پیش گرفته است.

محصولات هوشمند این کمپانی، فقط مجهز به فناوری نوین نیستند، بلکه کاربرد این فناوری در قالب برخی خدمات بسیار جدید و نوآورانه همراه شده است، مانند اجاق گازهایی که دستور پخت غذا را به صورت نمایشی همراه خود دارند‌ یا دستورالعمل‌هایی که انواع رژیم‌های غذایی و حتی هزینه‌های پخت و پز را نیز برای مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند.

در پیش گرفتن چنین روندی، یک نکته قابل توجه برای محصولات الکترولوکس به شمار می‌رود و خصوصا در فضای رقابتی محصولات خانگی، می‌تواند یک راهکار بازاریابی غیرمستقیم و تأثیرگذار باشد که از طریق مصرف‌کنندگان این برند اشاعه یافته و به عنوان یک شاخصه خاص برای برند مذکور، شناخته شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.