چطور از توصیفات مشتری استفاده کنیم؟

1

تبلیغات دهان‌به‌دهان را می‌توان یک ابزار بازاریابی قدرتمند به شمار آورد. یکی از ابزارهای بازاریابی که نرخ تبدیل مشتری را افزایش می‌دهد و مردم به آنها بسیار توجه می‌کنند، تستی‌مونیال یا توصیفات مشتری است. استفاده از توصیه‌ها، نظرات و توصیفات دیگران کمک می‌کند مخاطبان با برند شما بیشتر آشنا شوند و احساس راحت‌تر و بهتری درباره برند شما داشته باشند و به برند شما وفادار بمانند. با این حال، شما نمی‌توانید هر نمونه توصیفات مشتری را در رسانه‌های خود منتشر کنید و انتظار تأثیرگذاری داشته باشید. در ادامه بهترین شیوه‌های استفاده از توصیفات مشتری (تستی‌مونیال) در بازاریابی بیان شده است:

 توصیفات و نظرات گوینده را تغییر ندهید: تا حد ممکن هیچ‌گونه تغییری در توصیفات مشتری ایجاد نکنید. انجام این کار تنها توصیه‌ منحصربه‌فردی را که مشتری‌تان ارائه کرده است، از بین می‌برد. تنها قسمت‌هایی که مبهم است و نیاز به شفافیت دارد، ویرایش کنید و اشتباهات املایی را تصحیح کنید. قبل از انتشار توصیفات مطمئن شوید که مشتری فرصت دارد این تغییرات را ببیند و آنها را قبل از اینکه منتشر کنید، تأیید کند. تا حد ممکن جزئیات بیشتری درباره گوینده بگنجانید: یک تستی‌مونیال یا توصیفات مشتری ناشناس، اثربخشی لازم را ندارد و برای مردم غیرقابل‌اعتماد است. شما به اطلاعات بیشتری نیاز دارید تا اصالت و اعتبار توصیفات مشتری را نشان دهید. در صورت امکان، از نام و نام خانوادگی گوینده و یک عنوان استفاده کنید. عنوانی که استفاده می‌کنید، باید نشان دهد مشتری است که درباره‌‌ محصول برای مخاطبان هدف صحبت می‌‌کند. مکان جغرافیایی (نام شهر و یا استان) که با مکان مخاطبان شما انطباق دارد، ذکر کنید. مردم به اعضای جامعه و شهر خود بهتر گوش می‌دهند زیرا معمولا ارزش‌های مشابهی از آنها انتظاردارند. آدرس وب‌سایت گوینده می‌تواند به توصیفات و نظرات آنها اعتبار بیشتری بدهد.

از تصاویر استفاده کنید: اضافه‌کردن عکس گوینده بر اعتبار توصیفات مشتری می‌افزاید. مطمئن شوید که تصویر فرد واضح است و مشتری خوشحال به نظر می‌رسد. هرگز از عکس‌ها و یا تصاویری جعلی استفاده نکنید. چون مخاطبان شما بیشتر مواقع حقیقت را متوجه می‌شوند و با این کار اعتبار خود را از دست می‌دهید. بنابراین تصویری واقعی از گوینده را به نمایش بگذارید.  از تستی مونیال‌‌هایی استفاده کنید که مشکلی را حل کرده و یا به یک سؤال پاسخ می‌دهند: هنگامی که تصمیم می‌گیرید از کدام توصیفات مشتری در مقالات و رسانه‌های چاپی خود استفاده کنید، بر نمونه‌هایی تمرکز کنید که نشان می‌دهد چگونه برند یا محصول شما یک مشکل خاص را حل کرده است. این مشکل باید برای مخاطبان هدف قابل بازگوكردن باشد؛ یعنی مشکل یا سؤالی را مطرح کند که برای آنها نیز پیش آمده است.  از توصیفات خاص و دقیق مشتری استفاده کنید: همه‌‌ توصیفات به درد برند شما نمی‌خورد. فقط از ‌توصیفات دقیق و خاص مشتری استفاده کنید. توصیفات عمومی خیلی قوی نیستند، حتی اگر تعریف زیادی از برند شما در آنها شده باشد. بین بازخورد عمومی و توصیفات خاص مشتری تفاوت قائل شوید. در ادامه یک نمونه توصیف کلی و جزئی را می‌بینید. توصیف عمومی: «من خیلی دوست دارم پیش دکتر استارک بروم! او خیلی مهربان است و به مراجعانش توجه خاصی می‌کند.» توصیف خاص: «خیلی می‌ترسیدم پیش دندانپزشک بروم، اما دکتر استارک و کارکنانش با جواب دادن به سؤال‌هایم و ایجاد جوی راحت و دوستانه به من کمک کردند بر ترسم غلبه کنم.» تعریف از برند شما در کنار برند دیگر را به اشتراک بگذارید: در برخی از موارد، در تستی‌مونیال‌ها‌، آوردن نام رقیب هنگام مقایسه برای شما مزیت‌هایی دارد. برای مثال: «مزه چای سبز برندX نه تنها مثل برند Y عالی است، بلکه هزینه‌ کمتری هم دارد».

ذکر برند شما در کنار دیگر برندهای معروف و خوشنام به افزایش شهرت و اعتبار شما کمک می‌کند. علاوه بر این، توصیفات مشتری و ذکر نام برندهایی که رقیب مستقیم شما نیستند حتی ممکن است به همکاری‌های تجاری در آینده منجر شود. مشتریان باید به‌راحتی توصیفات مشتری را ببینند: مانند هر رسانه مکتوب دیگر، توصیفات شما باید خیلی راحت دیده شوند و در بین مطالب گم نشوند. از حروف ایتالیک و بولد برای برجسته و تأکید‌کردن بر بخش‌های مهم استفاده کنید. توصیفات مشتری را از بخش‌های دیگر موجود در رسانه‌های خود با استفاده از علائم گیومه و نقل‌قول متمایز کنید. توصیفات را کنار مطالب مناسب و مربوط به آن قرار دهید: اگر شما بخشی در بروشور محصول دارید که درباره‌‌ قابل ‌اطمینان بودن محصولتان صحبت می‌کند‌، می‌توانید توصیفاتی از مشتری را بگنجانید که از این ادعاها حمایت کند. قبل از قرار دادن توصیفات مشتری در رسانه مطمئن شوید که به اطلاعات آن صفحه ربط دارد. توصیفات خوب نه‌تنها باعث رشد برند و تبلیغ بیشتر برند شما می‌شود بلکه به افزایش تقویت روحیه‌‌ کارکنان شما نیز کمک می‌کند چون آنها متوجه می‌شوند افرادی وجود دارند که قدردان زحمات و سختکوشی کارکنان هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.